OK, vi har bevæget os langt fra kødklister nu, det ved jeg godt, men lige en bemærkning mere.
Når ulovlig indtrængning bliver accepteret hos nogle, selvom det rent faktisk er forbudt, så er man altså inde på et skråplan. En gang i "stenalderen" da jeg var barn og ung, var det flovt, hvis man havde stjålet eller løjet, det er det ikke mere, det er bare menneskeligt. Når TV ved hjælp af nogle unge mennesker bryder loven, uden at det får konsekvenser, ja så er vi godt på vej til, at man bare accepterer, at sådan er det, ligesom med løgnen og rapserierne
Jeg siger hermed ikke, at jeg synes, at det er i orden at dyrene har det skidt, men så må man rette sit skyts mod de myndigheder der har lovhjemmel til at skride ind. Få fat i styrelsen for fødevarer og erhverv.
Jeg kan ikke lade være med, at tænke på, hvordan de fandt ud af det med de minkfarme? De må jo have vist det, hvordan skulle de ellers kunne lave den udsendelse? Har de før været derinde, har de hørt det fra en medarbejder på farmen eller hva? Måske har de prøvet at få myndighederne i tale (og det kan være svært), men det gør det ikke mere lovligt.
Ytringsfriheden har også lidt trange vilkår og for mit vedkommende, kan de bringe Mohammed tegninger lige så tosset de vil, da det ikke er ulovligt, men blot en tilkendegivelse netop retten til at ytre sig. Vi skal jo huske på, at det hele startede med, at ingen tegner turde illustrere en bog om ham, derfor.
Også fordi en af dem(en skolelærer)også medbragte falske tegninger til de arabiske lande, fra en fransk messe, som slet intet havde med Mohammed tegningerne at gøre. Det er jo ikke vores skyld, at deres lande har en undertrykt, uvidende folkemasse, der her kom af med andre agressioner end lige det med tegningerne.
Sådan undermineres tingene ganske gradvist, uden at vi egentlig lægger mærke til det. I dag er det jo sådan, at man ikke kan kritisere nogen af vore nye indvånere uden at man bliver beskyldt for at være racist, at VI så bliver griset til, er en ret de har p.gr.a. netop ytringsfriheden.
Jeg finder det heller ikke i orden at, hvis jeg køber en kylling i supermarkedet så 1. Den har haft et sølle liv. 2. Den er halalslagtet. Ikke at det betyder noget for kvaliteten den er lige ringe, men det er princippet.
Så kan jeg jo lige vende tilbage til kødklistret og håbe at det bliver deklareret, at det blod de klistrer med højst sandsynligt vil indeholde svineblod.
Jeg støtter ingen dyreværnsorganisationer herhjemme, jeg synes simpelthen ikke det er pengene værd, de der har loven på deres side er for slappe og dem der gør noget, gør det ulovligt

Men jeg støtter The Brooke for jeg mener, det er sådan man skal gøre det, især hvis man har ondt af dyr i udviklingslande, eller lande med et andet dyresyn end vores.
The Brooke hjælper på stedet, men de dømmer ikke en befolkning der i forvejen har det mere end svært med at få mad i munden. De yder dyrlægehjælp, giver undervisning og samler f.eks. bid ind til heste så de kan undgå at gå bare med et stykke ståltråd.
http://www.thebrooke.org/VH Gunni.