Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nammenam  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Nammenam
« Svar #30 Dato: 07 Februar , 2010, 21:45 »
Jeg har lige fået nyhedsbrevet fra Pagerøglegård - de holder ophørsudsalg <W
I stedet åbner der en slagter i Ørby, som Pagerøglegård anbefaler.
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nammenam
« Svar #31 Dato: 07 Februar , 2010, 21:45 »
Peter.

Anima bruger kun fredelige metoder og er derfor relativt respekteret. Jeg tror at det vil gøre et vist indtryk hvis de hælder lidt teaterblod ud over Bilka's plakater og samtidig laver en lovlig, til politiet anmeldt, demonstration mod brugen af burhønseæg uden for Bilka.

Bilka vil sikkert ikke sætte så stor pris på tiltaget men vil nok have svært ved at gøre så meget ved det. Hvis nogen mener det er hærværk kan Anima jo vælge at lave en kopi af Bilka's standerreklame og så hælde teaterblod ud over den og stille den ved siden af Bilka's egen standerreklame.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nammenam
« Svar #32 Dato: 07 Februar , 2010, 21:46 »
@ Peter

Buræg - tema på Gavnø - jo hvorfor ikke, måske har Dyrenes beskyttelse nogle plancher med det, som "vi" kan låne..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Nammenam
« Svar #33 Dato: 07 Februar , 2010, 21:50 »
Bare en strøtanke, det kunne måske lige give lidt pressebevågenhed hvis vi havde sådan et tema på dagen.
Hilsen
Peter

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Nammenam
« Svar #34 Dato: 07 Februar , 2010, 22:00 »
Jeg har lige fået nyhedsbrevet fra Pagerøglegård - de holder ophørsudsalg <W
I stedet åbner der en slagter i Ørby, som Pagerøglegård anbefaler.

Åh nej for pokker da. Hvorfor lukker de? Har lige siddet og læst om deres søde herford kalve som går et helt år og græsser sammen med mor. Går derefter i 1/2 år i skov indtil slagteren kommer og skyder den der i skoven for ikke at stresse dyret. Og så skulle den ned i min nye kummefrysere.  <W <W <W. Hvad skal jeg nu gøre..... Ih altså
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nammenam
« Svar #35 Dato: 07 Februar , 2010, 22:03 »
Jeg tror godt jeg kunne lokke Anima til at deltage.

Hvis nogen ikke kender Anima, var det dem der stod bag afsløringerne om forholdene på danske mink og ræve opdræt for kort tid siden. Desuden kan de Googles (hvad man dog ikke kan bruge Google til  ;D).

Der vil selvfølgelig være opdrættere af mink og ræve der synes de kender dem alt for godt.

Som tidligere sagt er Anima relativt moderate i deres metoder, og holder sig indenfor lovgivningen i forbindelse med egentlige kampagner.

Minkkampagnen var lidt anderledes, da de ikke umiddelbart kunne få adgang til at lave dokumentaroptagelser af forholdene på farmene. Det siger jo næsten sig selv.
Mvh
Erik Andersen

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Nammenam
« Svar #36 Dato: 08 Februar , 2010, 13:18 »
Hold lige Anima langt væk fra dette, jeg har hørt alt for mange dårlige historier om dem, de tænker slet ikke på hvad der sker, når man går feks. fra gård til gård, ang. sygdom osv.
Det er nok folk der har en lidt for idyllisk tanke om kæledyr, og ikke kender til konsekvenserne af havd der sker ved at bryde ind på gårde, og evt medbringe sygdomme.
Kender folk der skal have alle dyr blodprøvet, for at se om der er kommet sygdom ind i besætningen, efter at Anima har været der, og hvis det er flere tusind dyr, så tak for kaffe, det bliver en dyr omgang. 
De har også brugt gamle optagelser, i programmer fra mink, så historien bliver fordrejet.
Det er fint der er nogle der sætter fokus på dyrevelfærd, MEN den skal tænkes helt igennem.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

GKV

  • Gæst
Sv: Nammenam
« Svar #37 Dato: 08 Februar , 2010, 14:02 »
Her vil jeg holde med Katja, det skader mere end det gavner.

Mange af de youtube optagelser der vises fra tid til anden er også tudsegamle og tingene kan være gjort bedre i mange tilfælde i mellemtiden.

Generelt synes jeg, at de danske malkekøer har fået meget bedre forhold i de seneste år, oftest er de svigt vi hører om netop fra de fritgående fededyr. Grisene har fået det bedre, men lidt mere var ikke af vejen.

Det der mangler mere fokus på er så afgjort fjerkræet og behandlingen af dem, men det hjælper ikke noget, at eksemplerne der vises ikke er fra Danmark, med mindre det er produkter der bruges her.

VH Gunni.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nammenam
« Svar #38 Dato: 12 Februar , 2010, 21:46 »
Tja Gunni og Katja.
Hvad skal jeg sige til Jeres kommentarer.
Jeg ved hvornår optagelserne er fra. Og nej de er ikke gamle. De er lavet i løbet af 2009. Dem som Anima har leveret. Jeg skal ikke kunne sige om journalisterne der lavede udsendelsen har puttet andet materiale ind imellem.

Og den med vaccinationer og diverse andre skræmme påstande, det skal komme. De mennesker der har mishandlet de filmede dyr har ikke noget acceptabelt forsvar at byde offentligheden, så de må angribe. Som man siger: Det bedste forsvar, er et angreb.

Havde det været Dyrenes Beskyttelse eller lignende der havde lavet optagelserne havde vi fået samme angreb fra de 'forurettede' stakkels avlere.

De aktive i Anima går stærkt ind for dyrevelfærd, og bruger ganske mange timer på at åbne folks øjne for de problemer der er, med helt fredelige midler. De demonstrerede i Kbh i onsdags mod brug af pels, ved åbningen af modeugen. En til politiet anmeldt og godkendt demonstration.

Et par af medlemmer deltager iøvrigt på DR1 i Anders Lund Madsen's Det nye talksjov i aften. Det starter kl 21:55 så der er mulighed for at se hvad de er for nogen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Nammenam
« Svar #39 Dato: 12 Februar , 2010, 22:02 »
Til Linda og Marianne:
Jeg kan godt "skaffe" jer 1 (eller flere) ko/køer. Hovedparten af dem går endda i skjern enge hele sommeren og plejer natur arealer.
Det er min chef og hans far der gør en del, i dette. Jeg ved ikke lige hvad prisen er men skriv til mig hvis det har interesse.
Dog vil det sandsynligvis skulle afhentes her ved Lunderskov ::)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nammenam
« Svar #40 Dato: 12 Februar , 2010, 23:08 »
Et par af medlemmer deltager iøvrigt på DR1 i Anders Lund Madsen's Det nye talksjov i aften. Det starter kl 21:55 så der er mulighed for at se hvad de er for nogen.

Hvis nogen tilfældigvis så programmet, kan jeg afsløre at den unge dame ved navn Lykke, hende med det lange 'røde' hår, er min yngste datter. Meget aktiv indenfor Anima, og helhjertet veganer (den sidste del er jeg ikke specielt enig i/eller tilhænger af). 
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nammenam
« Svar #41 Dato: 12 Februar , 2010, 23:58 »
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1298967.ece

Som det kan ses i ovenstående link (der er sikkert også små notitser i andre medier) har Anima i dag været en del i fokus. Udelukkende med fredelige midler, hvilket er i overensstemmelse med en af grundreglerne i foreningen.
Mvh
Erik Andersen

GKV

  • Gæst
Sv: Nammenam
« Svar #42 Dato: 13 Februar , 2010, 00:51 »
Nu hører jeg så til een af dem der for knopper af Anders Lund Madsen, magen til krukke skal man lede længe efter, så jeg må undvære det. Jeg vil gerne understrege, at jeg synes det er i orden, at forskellige dyreværnsorganisationer retter opmærksomhed på forhold der halter. Men så går jeg hellere ikke længere, for ofte så rammer man en hel brance og lægger den for had som det skete for minkavlerne.

Ingen skal bestemme, hvilken beklædning jeg skal gå med og pels er nu dejligt, selvom det ikke lige er minken jeg har råd til. Man kan ikke tillade sig at gå ind på andres områder uden at få lov, blot fordi man synes man har en mission, det er jo det rene anarki, hvis det skal tolereres, ja ligefrem beundres.

Der er brodne kar i enhver brance det ved vi og selvfølgelig skal de ikke bare blive ved, men også i pelsdyrbrancen har man jo forbedret forholdene de fleste steder.  Ræveavlen er indenfor en årrække en saga blot. Alt kan jo gøres bedre, det ved alle.

Som jeg har sagt før, så sker de fleste svigt overfor dyrene hos de små private dyreejere, vi læser om det gang på gang, udmagrede kreaturer, heste og hunde, men det har ikke den store bevågenhed. Gad vide, hvad en privat hobbyhønseejer, ville sige til at få invaderet sit kalkbens/blodmide lusebefængte hønsehus af en flok aktivister og få det lagt ud i al offentlighed???

Nu vi er ved det private og deres hold af dyr, ja så er det da heller ingen garanti, at blot dyret har gået i løsdrift eller frit på heden eller engen, sammen med et hav af stikkende insekter, har det det bedre end dyret, der er mere på stald. Det kommer så sandeligt an på om ejeren gør det for dyrenes skyld, eller blot fordi det nu engang er det nemmeste og glemmer at de eksisterer sådan ca. ½ års tid.

Artiklen i EB er som alt der kommer derfra overdrevet, det undrer mig de ikke også har påstået at dyrene bliver flået levende.



VH Gunni.




Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nammenam
« Svar #43 Dato: 13 Februar , 2010, 06:39 »
Der er også de minkavlere i Danmark, som passer deres dyr godt, og selv får syet deres frakker osv. og sælger dem uden om det etablerede system. Så ved man som køber, at dyrene har haft det godt, og alle fordyrene mellemled er væk.  /o
Men sådan en historie får jo ikke de store seertal eller sælger så mange aviser, så den hører vi aldrig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nammenam
« Svar #44 Dato: 13 Februar , 2010, 08:20 »
EB er kun ude på at få solgt nogle aviser, ikke om historien er 100 % sand. Bare se dengang med fugleinfluenzaen i 2005 og 2006, hvor de BLÆSTE det op som om vi alle skal dø (hvilket vi selvfølgelig skal) men ikke af fugleinfluenza.
Dette sammen med de MEGET stramme regler var skyld i at rigtig mange afhændede deres fjerkræ  :o /d

Jeg har ikke noget imod pels eller spisning af andre dyr end gris, ko, og kylling
MEN DYRENE SKAL DØD OG PINE HA ORDENTLIGE FORHOLD OG AFLIVES/SLAGTES HURTIGT OG HUMANT.......

Desuden er det svineri at aktivister lukker mink ud i den danske natur.

Og ja dyremishandling findes desværre overalt..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub