Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En glædelig overraskelse.  (Læst 8380 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En glædelig overraskelse.
« Svar #30 Dato: 20 Maj , 2009, 16:59 »
Hvor er det super spændende, Bjarne, ja, de er jo så grimme, at man er nødt til at holde af dem  :D
Jeg *k for dig og dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #31 Dato: 20 Maj , 2009, 17:03 »
Bjarne held og lykke med ungerne, men jeg synes nu du skulle sætte et billede i så de kan se hvor smukke de "grimme" unger bliver  *h
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #32 Dato: 20 Maj , 2009, 20:27 »
Lige i øjeblikket går jeg med armene i vejret. *o *o *y
Både hanen og hunnen fodre ungerne upåklagelig. Når jeg tager kassen ned og åbner låget møder jeg 4 åbne næb, der er tegn på at de er sultne som de skal være. De er også pæne og blanke der er tegn på at de ikke mangler væske. De er også begyndt at tigge om foder så man kan høre dem og hermed forstærke båndet til forældrefuglene, som ikke er så kraftig i starten. Så i dag ser det godt ud men måske ikke i morgen, man ved aldrig med frugt og insektædere

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #33 Dato: 20 Maj , 2009, 22:43 »
men jeg synes nu du skulle sætte et billede i så de kan se hvor smukke de "grimme" unger bliver  *h
[/quote].

Har nu forsøgt 2 dage i træk at tage billeder der viser de rigtige farver på fuglene, men da deres fjerdragt er så skindende og mørke bliver billederne enten helt sorte eller sorte og med en ring af meget dominerede grønglinsende farver.
Jeg skulle også have nogle billeder til Birdz, men det må vente til der er de rigtige lysforhold. For meget lys er åbenbart også et problem for mit kamera når det gælder så glinsende farver. Men de komme når jeg får noget brugbart.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #34 Dato: 21 Maj , 2009, 08:40 »
Bjarne når jeg henter foder tager jeg mit kamera med, jeg har jo kunne tage billeder af fasaner deri blandt en fasan der hed glans hvor man kunne se farverne, det kan jo være det vil lykkes for mit lille kamera  *r
Hilsen

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #35 Dato: 21 Maj , 2009, 14:16 »
Mit kamera der er et rimeligt godt samsung kamere plejer normalt at tage gode skarpe billeder. Det kan være jeg skal ændre lidt på indstillingen.

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #36 Dato: 24 Maj , 2009, 23:18 »
Så lykkeds det endelig at tage billeder af mine Lille Blåøret Glansstære med det rigtige lys, så de ikke bare fremstår som sorte fugle.
Det er samme fugl på begge billeder men med forskellig lysvinkel på fjerdragten

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #37 Dato: 24 Maj , 2009, 23:47 »
manner hvor er de flotte ,Bjarne.
Rigtig meget held og lykke med ungerne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 25 Maj , 2009, 06:49 »
Wauwh.
De skinner jo som, som.. øh - som meget smukke fugle ;D

Hvor er de smukke og elegante i faconen.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #39 Dato: 25 Maj , 2009, 06:57 »
De er bare så smukke, og så er der mange af dem  *h
Hilsen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #40 Dato: 25 Maj , 2009, 06:59 »
De er så flotte, at man næsten tror det er løgn  <I <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #41 Dato: 27 Maj , 2009, 00:37 »
Ja så gik det alligevel lidt skævt med det sidste par også.
Af de 4 unger er der 2 tilbage. Der var en der fra start var lidt mindre end de andre. En af de store unger blev smidt ud og dagen efter var den lille død i reden. De 2 tilbageværede unger trives ganske udemærket på nuværede tidspunkt.
Jeg tror at jeg er kommet til at give dem for meget foder, da den store unge var veldnæret da den blev smidt ud. Den har formentlig ikke tigget foder på et tidspunkt hvor der er blevet fodret og derfor er den smidt ud.
Den lille er nok derimod død af utrivelighed, men det er lidt underligt at de ikke har smidt den ud af reden.

Foderet de har fået er masser af havemyre og myreæg, pinkies, insekter fra min insektfanger og melorme der har gået i Avian univesalfoder, Tovo universalfoder, opmadningsfoder og soya mel, samt havgryn der er blandet i levertran. Disse udfrodre i fodermaskine der fodre automatisk for hver 2 timer i afmålt potioner. Herudover regnorme morgen og aften.

Efter at jeg er begyndt at sulte dem lidt er de begyndt at tage lidt regnorme til ungerne. De 2 sidste unger er også igen begyndt at tigge om foder i reden så det kan høres et stykke fra kassen, et rigtig god tegn. De ser også fine og velnærede ud. Jo større de bliver jo svære har forældrefuglene ved at smide dem ud af reden. Så nu håber jeg at de kommer på pind. Det er i øvrigt lokal førsteopdræt i Mariagerfjord fugleforening hvis det lykkes. Det er for øvrigt kun mig der har opdrættet stære i fugleforeningen. Tidligere opdrættede jeg Stor Blåøret og Purpur glansstære som lokal første opdræt. Opdræts registreringen går tilbage til 1974.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #42 Dato: 27 Maj , 2009, 06:24 »
Man kan forstå at en unge går til, fordi den mistrives, men det er da paradoksalt, at man kan miste unger pga. for meget foder  ???
Jeg *k for at det går godt med de sidste to af dine smukke fugle.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #43 Dato: 27 Maj , 2009, 07:23 »
Nej hvor ærgeligt, jeg  *k også finger for at de 2 sidste unger overlever,
Hilsen

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 27 Maj , 2009, 10:26 »

Æv. Det vær ærgerligt, Bjarne!

Det er godt et lidt besynderligt adfærdsmønster - det med at man skal dø, hvis man er mæt! Det er jo heldigt, at du ved, det er sådan, ellers ku' det da gå helt galt.
Det må kræve en helt usædvanlig grad af føling med fuglene for at det lykkes, når man også kæmper med den slags sære ideer. Så jeg krydser fingre for de sidste to. Hvor længe er der til, de kan klare sig selv?

Måske har forældrene ikke nået at finde den lille død, og derfor var den ikke smidt ud?