God jagt! Eller hvad det nu hedder

Man må da kunne avle melorme selv, eller er det for risikabelt af hensyn til ens fødevarer i al almindelighed?
Mystisk, hvad er det for en melorme-dille der må have bredt sig i Århus og omegn. Så populære plejer de da heller ikke at være!
[/quote].
Man kan godt selv avle melorme, men det der kan være et problem er at der går mider i dem så hele kulturen dør.
Jeg har selv forsøgt men resultatet har ikke været tilfredsstillende.
Hvis der er nogle der har lyst til at prøve at opdrætte foderinsekter i større stil er der et marked for det, da rigtig mange der har krybdyr samt mange insektædende fugle og små fugle er afhængig af levende foder af forskellig art. Priserne liger ved salg fra ca. 80 -90 kr. for melorme pr kg. og opad alt efter hvilke foderinsekter det drejer sig om. Melorme var på et tidspunkt hvor der var mangel på dem, helt oppe i ca. 150 kr. pr. kg.
Jeg har heldigvis i mellemtiden fundet ca. et halvt kg.
Jeg skal ganske vidst køre 100 km. efter dem, men hvad gør man ikke for at få unger på pind af fugle der sjældent opdrættes.
At de blev solgt så hurtig i Århus skyldes formentlig at mange har vidst at der var ved at være mangel på dem. Det var blot lige gået mine øre forbi.