Lige et billed af ungerne på nuværede tidspunkt hvor de er ved at få de glansrige fjer og er blevet lidt større end på det første billed.
Jeg er spændt på at se når ungerne hopper på pind om de sider i bunden de første dage eller er på pind med det samme.
Hvis de opholder sig i bunden de første dage er det tegn på at det foder jeg har brugt ikke er optimal.
I øjeblikket ruger det første par Lille Blåøret igen. Denne gang kun på et æg.
Et par af mine Purpur glansstære ruger på 3 æg, som jeg ikke har lyst endnu. 2 par mere er i fuld gang med at bygge rede. Jeg håber at der kommer unger efter Purpur glansstærene i år, da de total svigtde sidste år, hvor alle ægene var ubefrugtede.
De trefarvede ruger på 2 æg.
Jeg er begyndt at bruge et Hollandsk universalfoder der hedder Avian et utrolig godt produkt med rigtig mange insekter i. Prisen pr. kg. er 40 kr. så det er forholdvis dyrt, men jeg er helt sikker på at prisen passer med kvaliteten. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er jern indeholdet, da stære dårlig tåler foder med for meget jern i og derfor blandes dette med halvt med Tovo Universal også et godt foder med honning, og meget lavt jernindehold ind til jeg er siker på jern indeholdet.
Dsv. har der på det sidste været lidt problemmer med at den nuværede forhandler har pakket det om fordi det var ved at blive for gammel allered da jeg købte det og da en sæk med 25 kg. holder i 3-4 måneder er værdien i foderet langt fra optimal og dette kan meget vel være årsag til det ringe resultat sidste år, samtidig med at jeg købte noget af en anden fuglehandler hvor det viste sig at det var forurenet med e-colibakterier, der blev påvis ved labratorieundersøgelse. En i Randers midstede fugle for 18 000 kr. på grund af dette foder.
Det mest groteske var at den pågældende sælger af foderet var eneimportør af Tovo herhjemme på daværede tidspunkt. Han har ikke fuglehandel længere og heldigvis for det, da der efter signe var flere mus end foder i hans lager.
Nå han solgte ud til dyrehandler og på markeder var det pakket i fine nye poser og ingen anede uråd. Efter min mening noget være svineri, en sæk universalfoder koster imervægt ca. 800 kr. for ikke at tale om de uerstatelige tab af fugle der følger med