Ja så gik det alligevel lidt skævt med det sidste par også.
Af de 4 unger er der 2 tilbage. Der var en der fra start var lidt mindre end de andre. En af de store unger blev smidt ud og dagen efter var den lille død i reden. De 2 tilbageværede unger trives ganske udemærket på nuværede tidspunkt.
Jeg tror at jeg er kommet til at give dem for meget foder, da den store unge var veldnæret da den blev smidt ud. Den har formentlig ikke tigget foder på et tidspunkt hvor der er blevet fodret og derfor er den smidt ud.
Den lille er nok derimod død af utrivelighed, men det er lidt underligt at de ikke har smidt den ud af reden.
Foderet de har fået er masser af havemyre og myreæg, pinkies, insekter fra min insektfanger og melorme der har gået i Avian univesalfoder, Tovo universalfoder, opmadningsfoder og soya mel, samt havgryn der er blandet i levertran. Disse udfrodre i fodermaskine der fodre automatisk for hver 2 timer i afmålt potioner. Herudover regnorme morgen og aften.
Efter at jeg er begyndt at sulte dem lidt er de begyndt at tage lidt regnorme til ungerne. De 2 sidste unger er også igen begyndt at tigge om foder i reden så det kan høres et stykke fra kassen, et rigtig god tegn. De ser også fine og velnærede ud. Jo større de bliver jo svære har forældrefuglene ved at smide dem ud af reden. Så nu håber jeg at de kommer på pind. Det er i øvrigt lokal førsteopdræt i Mariagerfjord fugleforening hvis det lykkes. Det er for øvrigt kun mig der har opdrættet stære i fugleforeningen. Tidligere opdrættede jeg Stor Blåøret og Purpur glansstære som lokal første opdræt. Opdræts registreringen går tilbage til 1974.