Jeg er bare vildt glad for halvtaget i disse dage......... al den regn og rusk er jo ikke rart for hønsene. De har kun vand og Fuld af Pep i skuret nu- resten får de serveret ude under taget. Når der bliver opholdsvejr igen, kommer der mere strandsand under. Der er en 4-5 børfulde nu, men det dækker kun ca. halvdelen af arealet. Med
så meget blæst og regn døjer de lidt med at få støvbadet, når vindretningen er østlig.......
Hvor god er hønsenes hørelse egentlig? Skuret står 15m. fra soveværelset, men Bettefis begynder at gale, når min mand morgenhoster

Godtnok står vinduet altid på klem, men jeg undrer mig over, at de kan høre lydene herindefra i stormvejret!
Lige pt er der galeduet derude- lidt for tidligt på en lørdag........

, og i dag hjalp det altså ikke at tænde lyset for dem- de fleste dage begynder de at drikke og æde, så snart der er lidt lys

Måske skal de allgevel have lidt kornblanding indenfor? Det frister mere og er mere effektivt til at stoppe morgensangen

De seneste to morgener har de fået frokost til morgenmad- dvs. køkkenrester før pillerne....... det går ud over ægmængden men giver ro i kvarteret