Grenene bliver liggende- hønsene elsker dem....... de store putter sig under dem i støvregnen, og de små hopper rundt øverst som små vildtfugle

Både Maran og E. Araucana har hoppet op i div. buske og træer i hvilestunder- nu "nøjes de" med grenbunken. Det er rart fordi de så er lettere at få øje på

Jeg kravlede lettere panisk rundt i krattene et par gange, for at finde dem.............

Det sidder åbenbart lidt dybt med at have mistet en smuk høne på få dage.......................
Desværre har en anden familie i nærheden også hane i gården- Bettefis svarer på tiltale konstant

Han er ellers så nem at stoppe i morgengaleriet- jeg har en blanding stående klar af startfoder + Versele Lagas 4 - seasons (normalt til de andre fjer i haven) til morgener, og den lukker hans næb på frivillig basis

Jeg vågner alligevel altid tidligt og drøner så ud for at åbne låger og fordeler blandingen på græsset, så snart han giver lyd........... Det er vildt underholdende og opkvikkende at se morgenritualet, når de to grupper mødes efter natten

Bettefis drøner rundt efter Vildesilden, Frk. Grøn og Bettesøs, de mest flyvske i flokken, med strakte vinger og sjove lyde, som nu er oversat til "Kan I SÅ blive her!" Selv om han er lille har den store Farverolles, Kæleputte, også respekt for ham

Han bruger ikke så meget tid på "at holde styr på "de store høner som på de små- det bliver spændende at se, hvad der sker til foråret......... Min kaffe er udskiftet med urtethe- en morgen i hønsehaven giver et rigeligt løft af egen energi
Barnevelderne spiser nu også foder fra hånden

Dog kun dåsemajs, melorm og Møllerens blanding af korn- fuldfoderet kan endnu ikke lokke dem tæt nok på.