Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Store adfærdsforskelle mellem racerne  (Læst 6337 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #150 Dato: 14 Januar , 2014, 20:24 »
Næh, det har vist nok noget med kalk at gøre, men få lige fjernet de flamingokasser. Det er IKKE hønse egnet foder, selvom fjerene nok synes det er skide skægt at pille i.

Helt enig /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #151 Dato: 15 Januar , 2014, 08:47 »
Ja, jeg bliver nødt til at tage kasserne ind i huset, nu hvor hønsene går på hele matriklen...... Det vi aldrig troede ville lykkedes med hunde og hønsene sammen fungerer nu meget godt  :) Vi får jævnligt økologisk kød hjem- jeg sender en thermokasse og overfører penge, vi får så kassen tilbage med varerne  /o Hønsene er glade for deres lille halvtag, men den sidste uges tid med meget nedbør har fået dem til at søge ind under vores store overdækning rundt om huset..........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #152 Dato: 15 Januar , 2014, 13:38 »
Mht hund og høns så er det største problem her, at hunden æder hønsenes foder så snart hun ved at jeg ikke holder skarpt øje med hende. Hun går ud i ly af hønsehuset hvor jeg ikke kan se hende og lister sig nærmere når jeg vender ryggen til. Både korn, æglægningspiller og diverserne ryger ned.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #153 Dato: 17 Januar , 2014, 08:47 »
Her er hundene kun ude efter madresterne fra husholdningen :) Nu spiser de både frugt og grønt  ;D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Lmidtgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #154 Dato: 17 Januar , 2014, 10:06 »
Mine hunde er ude efter lortene.....
1,5 gråstribet maran
1,2 guld vildtfarvet silkehøns

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #155 Dato: 18 Januar , 2014, 12:43 »
Mine hunde er ude efter lortene.....

Det er vores heldigvis ikke- Luffe er ret stor, meget kælen og vi har hans ånde direkte i ansigterne, når vi sidder i sofaen  <R

Sanne er nu også begyndt at lægge æg :) Hun er meeeget stolt hver gang, så nu har folk længere nede af vejen lagt mærke til vores hønsehold  ;D
Vi har lige nu så mange æg hver dag, at det er tid til at begynde et salg. Jeg starter stille op for ikke at få for mange faste kunder- det er jo mere usikkert, når frosten endelig kommer.....
 Alle orper + farverolles har fået efterset deres fødder. Heldigvis var alle fine og uden skader af de høje hop på og af pindene. Jeg håber at fjernelsen, af den højeste pga den fine tråd om højder og racer, skete hurtigt nok *k Ved næste tjek beder jeg min mand om at løfte T. for mig. Hooold da op, hvor er han blevet tung og bred :o Han er meget tam forstået på den måde, at han gerne vil klappes/aes men det kniber lidt med løft.........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #156 Dato: 18 Januar , 2014, 12:54 »
Her er kæmpen med Minnie, Putte og kæleputte- de følges tit ad  :D T. har åbenbart intet imod sortskæggede damer  :laugh:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline TinesHøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #157 Dato: 18 Januar , 2014, 16:22 »
Wow han er flot :)
Mvh Tine

0,3 dværg orpington
0,2 orpington, stor
0,0,4 wyandotter stor
0,0,3 maran
0,0,4 blandings kyllinger
1,0 ægtefælle
2,1 børn
0,1 huskat

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #158 Dato: 18 Januar , 2014, 16:32 »
Tak  :) Det synes jeg også.

Jeg har tænkt mig at tage nogle ordentlige billeder en dag- hvis der ellers kommer dagslys igen engang..........  Det kunne være rart med en netvurdering fra de mere garvede herinde ;) Jeg ved ikke nok om hvor meget kobber der skal til for "at farven er fin"!? - heller ikke om det er ok for en ikke engang 1-årig. Det bliver spændende at se ham efter første fældning....................
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #159 Dato: 23 Januar , 2014, 10:37 »
Nu er det så, at jeg føler mig som den dårligste hønsemor i hele verden..................

Den ene af de hvide hybrider kom ikke med ind i skuret i aftes- jeg glemte helt at tælle dem pga kulden :o Hun har tilbragt den kolde nat helt alene udenfor hønsehaven  :'( Nøøøj hvor var hun tørstig og sulten, da jeg lukkede hende ind til de andre igen.

Der var et underligt postyr i morgenmørket, da jeg havde været ude på terrassen for at tænde hyggelyset hos hønsene  ??? Først da pandelampen kom på, fik jeg øje på den lille smutter- hun pilede højlydt skræppende afsted, fordi vores kat åbenbart syntes at en enlig lille høne var et muligt bytte  >:(

Nu får de snart lun havregrød med hvidløg og en hel pose optøede majs  :angel: Dårlig samvittighed- JA!
Hun har det heldigvis godt, og ikke en eneste fjer sidder forkert- dagens æg er lige leveret  :-*
Jeg glemmer ALDRIG at tælle igen. ( *k )
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #160 Dato: 23 Januar , 2014, 11:16 »
Når historien endte godt, så er det måske den bedste lærestreg i forhold til at huske optællingen fremover - uanset vejret
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #161 Dato: 23 Januar , 2014, 11:48 »
Ja pyyh ha da- vi gik med hundene tidligt og sad i stuen med tv og brændeovnen tændt i mange timer inden "lukketid". Jeg tog bare hurtigt den sædvanlige hønsefrakke på og gik ud til et kuldechok  :o NU har frosten altså også ramt Fanø. Der sad 3 rolige rækker af høns, småpludrende om min tilstedeværelse, og alt var som vanligt-Kæleputte placerer sig altid, så hun kan få et godnatkæl........... jeg strøg hende over ryggen et par gange og gik så ind i varmen efter at have sat morgenmaden i bunden....... For en enkelt gangs skyld var jeg glad for, at vi ikke bor i et superisoleret hus- jeg kan høre alt, hvad der sker i hønsesiden af matriklen  :police:
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #162 Dato: 27 Januar , 2014, 09:54 »
Lille RødeGrethe er den eneste høne observeret udenfor skuret i dag  :) De har selvfølgelig fået morgenmad inde, og de er ret stille- der kommer kun et gal eller to fra skiftevis Bettefis og T. hist og pist. Udeover juletræskæden har jeg ladet arbejdslampen være tændt.
 Om lidt, når både majs og blåbær er tøet op, skal de have formiddagssnack- også indendørs...... sneen er føget ind under halvtaget ligesom under vores eget helt store- jeg har bare ingen snefrie områder at tilbyde i dag andet en selve skuret ::) nåårh ja og så eget hus......... både Bette- og Storesøs har da været på "stuegang" sammen med Kæleputte og Bianca, da jeg ville lufte ud i stuen ;D DET synes min mand IKKE om.
 De får en favnfuld hø som rodemateriale om lidt. Sandet i bunden er blevet ret hårdt og dur ikke engang til at bade i. Den største plastkasse er til optøning af det påfyldte pottemuld i værkstedet, så jeg håber at kunne tilbyde støvbad først på eftermiddagen.............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #163 Dato: 31 Januar , 2014, 12:01 »
Nu har vi altså et æg, der næsten er for stort til skelteren  :o
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #164 Dato: 31 Januar , 2014, 12:05 »
p.s. Det vejede 96g. og mellemste søn flettede bacon i, hvad han mente var passende størrelse  ;D  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk