@Irene - Glæd dig til dine nye høns. Det skal nok gå. Ballade kan man ikke undgå, når nye individer kommer ind i hønseflokken, da herakiet skal i orden, så alle kender deres plads, inden man bliver rigtig gode venner.
Jeg har haft Isa´er konstant i 5 år nu - og jeg må igen undre mig over det skudsmål Isaerne skal have. De er høns som ved, hvad de vil, derud over kan jeg overhovedet ikke nikke genkendende til, at de skulle være specielt forfærdelige over for nye medlemmer af flokken. De markerer sig et par gange, og ellers lader de de ny forstå, at de skal ses an, inden de kan regne med at blive medlemmer af familien men det betyder ikke hak. Her i hønsegården er det sørme min rolige faverolles, som er en rigtig strid madamme, når der kommer nye...og hun behøver overhovedet ikke hjælp fra Isaerne eller andre..bisseriet klarer hun fint alene.
I dit tilfælde kommer der to Isaer ind i flokken, og du har overhovedet ingen grund til at frygte rædselsscenarier, hvor de to nye skræmmer livet af din flok.
...så tag du det blot med ro.