Enhver kan jo sætte den pris man vil på sine dyr, måske er der en køber, måske ikke.
Men jeg synes det vil være synd hvis man går for højt i priserne. Ved godt at i taler om, at det er dyrt at avle fjerkræ og det er det også, men er det ikke sådan med næsten alle hobbies. Det koster penge....
Jeg synes nogle tager for lidt for deres fjerkræ og jeg bliver mange gange så mistænksom når de sælges for 50-75 kr. Men på den anden side ser jeg også priser hvor jeg f.eks. som pensionist ikke kan være med, også priser for rugeæg der er helt hen i vejret.
Det er lidt synd i mine øjne, at mange af jer er på vej til at udelukke nogle måske kommende hønseejere og os andre fattigrøve, fordi alt skal gøres op i penge.
Jeg spurgte på nogle rugeæg forleden og prisen var 15 kr per stk. Det er mere end jeg har råd til, da man skal beregne nogle stykker, hvis ikke man vil ende op med eneste haner. Ærgerligt, men der kan jeg ikke være med. Jeg har heller ikke råd til at give 500 kr for 1.2 eller 1.1, det er simpelthen for dyrt.
Jeg ved så godt at jeg sikkert får at vide nu, at så skal jeg bare være glad for at jeg ikke bor i udlandet, for der er de meget dyrere, og det er jeg også, men hvorfor skal priserne herhjemme også være høje ??
I skal op i MEGET høje priser hvis i skal have al arbejdet med fjer til at give overskud, hvorfor så ikke holde det på et nogenlunde niveau hvor alle eller de fleste kan være med ??