Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....  (Læst 4158 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #105 Dato: 06 Februar , 2012, 16:24 »
Det skulle vel ikke være fordi jeg er gift og din bekendte ikke er ?? Ellers ved jeg ikke hvad...

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #106 Dato: 06 Februar , 2012, 16:58 »
ens personlige forhold og øknomi, har sgu da intet at gøre med hvad der er en rimelig pris på et dyr, det er et spørgsmål om priotering, og det er det for alle, og jeg kender ingen der kan puste lys ud medmil i munden uden det bliver en gang svineri.

hvis man vil den lette vej til gode dyr, koster det kassen, og det er rimeligt, alternetiv er jo selv at bruge 5-10 år på at lave gode dyr, og fremavle de gode fyldige bryst +200 æg pr år, og alt det andet.

med andre fingeren ud , og kom igang istedet for at klynke, over ikk at få alt for ingen ting, pensionist eller ej, der er sgu ingen forskel.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #107 Dato: 06 Februar , 2012, 17:02 »
Skulle vi så vende tilbage til emnet og droppe personlighederne  <+ <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #108 Dato: 06 Februar , 2012, 18:09 »
Folk må da gerne synes, at jeg er for klog eller højrøvet eller kalde mig racefreak. Hvis de synes det gør dem bedre tilpas.

Men lad os gøre som Marianne beder om og vende tilbage til emnet.

Hvad skal racehøns koste ?  og det skulle gerne ikke været afhængigt af om folk er på SU, pension eller direktører.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #109 Dato: 06 Februar , 2012, 18:09 »
Sjovt at blive kaldt for en der klynker osv. Jeg luftede blot mine tanker for hvad jeg synes om prisen for racehøns. Spekulerer i om jeg skulle have vendt tilbage til forum, for tonen er bestemt ikke blevet bedre og angrebene mod personer er heller ikke aftaget.

Hvis dem der ikke er så agressive gider vende tilbage til en af de forrige sider, vil i kunne se at jeg startede med at give udtryk for hvad jeg synes om priserne på race-fjerkræ. Kan man nu heller ikke give sin mening til kende mere uden at det skal ende i hårde ord og andet...
« Senest Redigeret: 06 Februar , 2012, 18:20 Fra lisbethpilkjær »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #110 Dato: 06 Februar , 2012, 18:18 »
OK, Marianne. Men først vil jeg gerne lige støtte Lisbeth. Førtidspensionen er en trangsbestemt ydelse så hvis man har en "forsørger" i form af en ægtefælle med en indtægt, bliver man ofte barberet helt ned. Der er heller ikke noget tilskud til hverken det ene eller det andet. Vi er i samme situation. Jeg gider ikke længere at tjekke beløbsrammerne men for et par år siden startede modregningen når jeg havde tjent 155.000 kroner FØR fradrag. Så blev min mand modregnet med 30 procent :o af resten. Dér kan man da tale om topskat! Faktisk havde vi været bedre stillet hvis jeg også var på førtidspension.
Tilbage til emnet: hvis jeg køber dyr/rugeæg af en, der har brugt mange  penge på at komme så langt med sine dyr, hvorfor skulle så lige jeg give mindre for dyrene? Hans foderudgifter bliver jo ikke mindre af den grund. Jeg forventer da heller ikke at få den næste bil lidt billigere fordi vi er lavtlønsfamilie, vel?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #111 Dato: 06 Februar , 2012, 18:19 »
ja sikke ubehageligt det pludselig blev :'(

Lene, hvis det er mig du hentyede til, at have kaldt dig racefreak, var  det kun fordi du har skrevet det under din profil!? Det var ikke for at fornærme..  ;)

Og så til sagen: Jeg syntes det er svært det med hvad de skal koste.. for jeg tror dværghøns vil få endnu lavere profil, fordi de giver mindre tilbage. F.eks mener vi ihvertfald ikke her i familien, at de er værd at slagte. De giver da fine æg.. men tror bare folk  (eller ihvertfald os) ikke har lyst til at smide ud.. Jeg ved der er mennesker det ikke gør nogen.. Men bare det at et par potentielle avlere går fra, er vel ærgeligt?? i hvertfald i min verden. Og især med dværgsilkerne selvfølgelig..  ;)
 

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #112 Dato: 06 Februar , 2012, 18:24 »
Ja, selvfølgelig..tilbage til emnet!! DOG finder jeg det enormt trist, at et god tråd med relevante oplysninger og generel debat skal blive til noget, jeg vil vælge direkte at kalde for...ynk ynk ynk og nærtagenhed samt dårligt humør - og det er ikke for at støde nogen, men jeg synes måske, at det kunne høre til i en tråd for sig selv el. lign.  :-\

Men ja, det tager tid, penge, omhu, omsorg, tjek, kontrol osv, når man er rigtig avler (jeg er havehønsedame!), og derfor er det kun på sin plads, at priserne afspejler arbejdet!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #113 Dato: 06 Februar , 2012, 18:47 »
Ja, selvfølgelig..tilbage til emnet!! DOG finder jeg det enormt trist, at et god tråd med relevante oplysninger og generel debat skal blive til noget, jeg vil vælge direkte at kalde for...ynk ynk ynk og nærtagenhed samt dårligt humør - og det er ikke for at støde nogen, men jeg synes måske, at det kunne høre til i en tråd for sig selv el. lign.  :-\

Men ja, det tager tid, penge, omhu, omsorg, tjek, kontrol osv, når man er rigtig avler (jeg er havehønsedame!), og derfor er det kun på sin plads, at priserne afspejler arbejdet!

Hvor er du dog uforskammet.......

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #114 Dato: 06 Februar , 2012, 18:50 »
Ja jeg må sige at prisen for gode eksemplarer må jo koste det som man kan sælge dem til. Og som andre har sagt er det jo udbud og efterspørgsel. Og så er det kvaliteten af de dyr der er til salg der afgør om man er villig til at betale eller ej.

Det er vel ikke så meget anderledes en andre racedyr hvad koster en racekanin i en god kvalitet til avl ? Ja den koster da også i omegnen af 200-400 kr. Pr. Dyr. Og en race hund kan let koste opmod 10000 kr. Så det handler vel om at man sætter sine mål ud fra de muligheder man har økonomisk.

Så jeg syntes at vi skal droppe de personlige angreb og fokusere på det som er emnet.

Det handler om at man lige overvejer hvad det er man skriver så man bevare en sober tone over for hinanden. Dette forum er vel ment som et sted hvor man mødes når man er hønsetosse på den ene eller anden måde.

Som vi siger herhjemme skidt, pydt og smil  ;D

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #115 Dato: 06 Februar , 2012, 18:51 »
Hvor er du dog uforskammet.......

Hold da op - du er godt nok ude med riven, hva?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #116 Dato: 06 Februar , 2012, 19:00 »
Jeg vil endnu en gang henstille, at vi holder den gode tone, som vi plejer på forum,
JEG MENER DET! :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #117 Dato: 06 Februar , 2012, 19:09 »
Jeg vil endnu en gang henstille, at vi holder den gode tone, som vi plejer på forum,
JEG MENER DET! :D

Godt brølt, løve  /o ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #118 Dato: 06 Februar , 2012, 19:16 »
Jeg er altså også enig i at vi bør gå tilbage til en normal god tone igen, det her fører ingen steder hen. Hvis I absolut skal køre på hinanden, vil I så ikke være søde at tage den over PM? Jeg gider ærligt talt ikke læse om jeres mundhukkeri og dårlige opførsel, det er ikke derfor jeg er på forum, så hvis I lige vil være søde at tage den der i stedet for her, tak  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #119 Dato: 06 Februar , 2012, 22:13 »
Min tanke er at det må være helt op til sælger, hvad deres fjerkræ skal koste. Man skal vel ikke aftale fælles priser  ???
Om sælger vælger at sælge billigere eller spise selv?

Er man som køber uenig i prisen må man jo finde et andet sted at købe.

For mig betyder prisen ikke så meget hvis det er den / de rigtige kyllinger, høns eller hane.

Afstanden er der jo også mange meninger om, men igen er det de rigtige dyr er det jo bare dejligt hvis  det kan passes sammen med andet. Dog vil jeg være ked af at skulle en tur over broen for at hente.
Malene