Ja, det er indlysende, at man selvfølgelig er underlagt hvilken pris markedet er villig til at betale for produktet, her racehøns.
Igen det udmærkede princip, kaldet udbud og efterspørgsel.
Nogle racer er der stor efterspørgsel efter, andre mindre.
Jeg har f.eks. hævet min pris en lille smule i år ifh. til sidste år, da jeg havde udsolgt på ingen tid. Og vi taler om 100vis af ungdyr.
Så selvfølgelig gælder det om at finde sig en pris, hvor man får solgt det man har tænkt sig at sælge.
Mht. at det er let at snyde med racefjerkræ, så er det min erfaring, at folk der efterspørger gode dyr af høj race-standard, så også forinden har konsulteret fagets "bibel" det digre værk Skandinavisk Fjerkræstandard, og ved til mindste detalje hvordan racen skal se ud.
Og skulle nogen fristes til at snyde, så er det sig selv de snyder mest, da disse sælgere jo selv skal ud fra tid til anden og finde godt avlsmateriale til blodfornyelse. Og hvis de så selv har været med til at påføre racen, nogle alvorlige A-fejl, så kan den overordnede raceavl, vist ligge på et meget lille sted. Men der findes jo "hønse-handelsmænd" alle steder

Syntes der iøvrigt har været mange gode og tankevækkende indtæg i denne tråd. Altid en fornøjelse at læse om andres mening og syn på en sag

Vi behøver heldigvis ikke have samme mening om en sag

men når vi så kan udveksle meninger på en god og soper måde, så er det vores Forum bare bliver rigere og rigere