Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Åhrrr for satan da osse.  (Læst 6593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #75 Dato: 22 November , 2011, 23:24 »
der ser du hvor grisk og kapitalistisk din bank er /d, jeg røber ikk hvilken ::)

Årh, du behøver nu ikke holde dig tilbage. Og det plejer du jo heller ikke.

Jeg tror såmen ikke der er den store forskel på banker. De har som alle andre virksomheder en målsætning om at forrente egenkapitalen bedst muligt efter at have afregnet med den lånte kapital (fremmedkapitalen). Og det er jo i bund og grund et rimeligt sundt forretningsprincip. Kan man ikke forrente egenkapitalen, er forretningen, set over en periode, en dødssejler. Det er der mange skræmmende eksempler på, feks Grækenland.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #76 Dato: 23 November , 2011, 09:34 »
Jeg er faktisk ret glad for min bank.... også min bankrådgiver. For mig betyder det rigtig meget at man altid med ro i sindet kan ringe og få hjælp til et og andet.
Min rente var "nede" på 15.34 % wuhuuu og kunne ikke forhandles ned før om et år så ville min rente ryge ned på 11%
Så summa sumarum er status quo.
Men så så lige at jeg i næste måned er færdig med mit SU lån, så smider jeg de penge ind på lånet også, så går det jo endnu stærkere :)
Hovedet op og benene ned og så en dag ad gangen :)

Tak for jeres støtte og hjælp alle sammen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #77 Dato: 23 November , 2011, 09:50 »
Resultatet var jo ikke så formidabelt men er det ikke fedt at have styr på mulighederne? Det lyder som en rigtig god idé at indbetale mere på lånene end du behøver. Det viser jo vilje til at styre privatøkonomien i stedet for omvendt. De fleste ville nok være fristet til at øge privatforbruget..... Da vi her i huset havde en stram økonomi grundet en arbejdsulykke, ringede vi til banken hver gang vi var nødt til at overtrække for at undgår ekstra gebyrer. Det var vores bankrådgiver forstående overfor, sagde endda at vi viste ansvarlighed /o. Han havde faktisk også lagt mærke til at vi overholdt vores (meget reducerede!) budget, indbetalte ekstra på lån da forsikringen kom til udbetaling og den slags. Han forklarede at disse "detaljer" var vigtige for risikovurderingen af kunderne. Han omlagde også et par forbrugslån (se lige, hvad en IKEA-konto koster!!! :o) og fik forhandlet en god pris for overtagelse at et par lejede husholdningsmaskiner. Det halverede renten at låne af banken i stedet - og gav langt bedre overblik. Så vi er faktisk meget glade for vores bankrådgiver også. Selvfølgelig er han bankens mand men det er vel også i orden. Men han engagerede sig i vores økonomiske problemer og kom med gode brugbare forslag til "damage control". Og vi kan jo alle blive ramt af sygdom eller ulykker, der påvirker økonomien. Så er det rart at have en medspiller!
Så faktisk: tillykke med det!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #78 Dato: 23 November , 2011, 10:37 »
wanda hvor meget du end holder af din bankmand, bør du spørge en anden bank, for den rente er meget høj, du kunne sikkert låne billigere ved rockerne

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #79 Dato: 23 November , 2011, 11:42 »
Jeg har slet ikke lyst til at skifte bank :) Det er jo også lidt som hvis man køber tøj... man vil måske gerne have noget ekstra lækkert tøj der koster noget mere, selvom man godt ved at Bilka har en trøje til 100 kr. det handler alt andet lidt om komfort også.
Og når jeg så er færdig med mit lån så har jeg været kunde i den bank i en del år og de kender mig, så tænker jeg at det bliver lidt nemmere at snakke muligheder med dem :)
Han er altid villig til at kigge på sagerne når jeg på bedende knæ mangler penge til et eller andet, jeg har aldrig oplevet et blankt nej. Og så bliver han så dejlig forlegen når jeg siger han er verdens bedste bankmand.... (kvindelist)
Nej jeg beholder min bank og satser på at trofasthed og gensidig fleksibilitet betaler sig i sidste ende. :)
Og se den tålmodighed han udviste igår da han skulle få mig op at køre på både netbank og nem-id (ja ja visse ting kræver laaaang tilvænning, isør for min pc) imponerende.... så nu er jeg moderne forbruger med netbank :D

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #80 Dato: 23 November , 2011, 11:49 »
netbank hmm først nu, wanda så gammel er du da heller ikk. :P

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #81 Dato: 23 November , 2011, 11:52 »
netbank hmm først nu, wanda så gammel er du da heller ikk. :P

HAha men det er min pc, og den har sit eget liv og har indtil nu nægtet netbank :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #82 Dato: 23 November , 2011, 11:55 »
har du købt den af else ::) ::)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #83 Dato: 23 November , 2011, 12:03 »
Nej men den er muligvis i familie med hendes :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #84 Dato: 25 November , 2011, 23:55 »
Har lige været 'fraværende' et par dage så kommer lidt sent ind her.

@ Wanda
Jeg forstår i nogen grad din henvisning til tøjkøb. Jeg ved at ganske mange er villige til at give 2-3 gange prisen bare der er et bestemt navn på varen. De snyder i bund og grund kun sig selv og deres ligesindede, som også i den grad går op i det rigtige navn. Vi andre undres så lidt over hvad disse mennesker har gang i, og om det evt bringer stor lykke at have brændt mange flere penge af end nødvendigt. /f

Men når det kommer til pengesager er der ikke den samme 'branding' værdi involveret. Her bør det være et spørgsmål om kroner og ører.
Du har en flink bankrådgiver nu, som lytter til dig og udtrykker stor forståelse, mens han flår dig. Netop fordi han flår dig, og andre, bliver han forfremmet næste måned og du skal fremover forholde dig til en ny rådgiver (med eneste motivation fra hans side - at gøre karriere).

Hvor meget du end holder af din nuværende bank(rådgiver), så gør dig selv den tjeneste at tjekke et par alternativer, om ikke for andet, så for at blive bekræftiget i at den aftale du har for nærværende er det bedste du kan opnå.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #85 Dato: 26 November , 2011, 07:49 »
Erik, jeg er for så vidt enig. Men jeg kan også sagtens se det fra Wandas side. Vi har også en bankrådgiver vi er meget glade for - og som har fulgt os igennem en del år. Vi kunne måske få bedre aftaler et andet sted, men det kræver overvindelse, tid, benarbejde, at man selv har et overblik, overvejelser (oftest uden mulighed for objektiv vurdering af alternativerne) og genopbygning af tillid for at skifte bank.

Jeg kunne ofte ønske at der var en mulighed for objektiv rådgivning i forbindelse med låntagning, pension og generel bankforretning.

For det er jo snart lige så indviklet, som det er at gennemskue mobilselskabernes priser  :D
Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #86 Dato: 26 November , 2011, 08:00 »
Jeg synes bare det er drøn-ærgeligt at man skal være halvprofessionel for at gennemskue bankernes "tilbud". Mine svigerforældre var begge bankfolk til de gik på pension, og deres vid har Lars heldigvis arvet. Hver gang vi skifter bankrådgiver (de holder kun ca. 2 år i vores afdeling ::)) skal Lars KÆMPE med gebyrer, rentesatser og alt muligt l*rt, som den nye rådgiver "bare" pålægger os.

Det er meget, meget svært. Jeg ville være fortabt uden Lars, hvis jeg selv skulle forhandle.

Pøj, pøj Wanda, og tillykke med netbanken :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #87 Dato: 26 November , 2011, 08:45 »
Min bankrådgiver bliver på sin pind, der har han været siden han blev ansat for xx antal år siden, der har alene i min tid været to forsk. filialledere.  Det er en lille bank og jeg kan faktisk godt lide at når jeg ringer derind så ved de hvem jeg er... :)
For mig betyder tillid mere end en rentesats.... trods alt. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #88 Dato: 26 November , 2011, 09:53 »
wanda i den financielle verden er tillid =rente, så nej de har desvere ikk tillid til dig, hvis de ikk betraktede dig som risiko kunde lå din rente mellen 7 og 10

thorleif

• Gæst
« Svar #89 Dato: 26 November , 2011, 10:05 »
Wanda, det er "hyggelige" kunder som dig der goer at bankerne tjener millioner/billioner hvert aar. Jeg er sikker paa at naar din bankraadgiver ser dig tenker han "I'll screw you". Og han tenker ikke paa det du ved.......