Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Åhrrr for satan da osse.  (Læst 6553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #60 Dato: 15 November , 2011, 21:25 »
Hun har været på i morges, men det kan da godt være hun "boger" den.... ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #61 Dato: 15 November , 2011, 22:33 »
JEg er lige her :D og tak for omsorgen :) ja jeg boger den lidt, eller jeg tænker ihvertfald kreativt og har booket en date med min rådgiver på tirsdag... så tager jeg ALLE jeres godt råd med i tasken :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #62 Dato: 15 November , 2011, 22:58 »
Fedt Wanda. Jeg krydser alt, hvad krydses kan.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #63 Dato: 15 November , 2011, 23:00 »
Sådan /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 15 November , 2011, 23:07 »
Renten sætter banken jo efter hvor stor risiko der er ved udlånet. Når man som jeg (og som jeg forstår også Wanda) kun har en indtægt og ovenikøbet er forsørger, så er man "et dårligt kort". Så får man de høje renter. Med mindre man tjener ligeså meget som en "normal" husstand selvfølgelig.

Selvfølgelig kan man forsøge at forhandle sig til en lavere rente, men jeg vil mene man altid vil komme til at betale mere end andre med mere overskud. Det ER dyrt at være fattig!

Men selvom jeg også har fået smøren om de 7000 til at leve for og alt det der, så fik jeg alligevel lov til at købe hus. Har haft den samme bank i mange år og også passet at betale hvad der skulle betales så det gik lige. Desuden havde jeg selv lagt et budget, som nogen også har foreslået Wanda, så ser det ud som om man har styr på det.  ;D

Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og din datter. Held og lykke med banken.  :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #65 Dato: 16 November , 2011, 06:37 »
Jeg har set hende på "fjæset", der skrev hun om at købe julegaver.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 16 November , 2011, 08:16 »
Jeg har set hende på "fjæset", der skrev hun om at købe julegaver.

Jaaahhaaa det er jo heldigvis ikke mig der er gået konkurs :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #67 Dato: 16 November , 2011, 08:23 »
Det er desværre meget svært som enlig lejer at låne mange penge, selvom man har fast job og orden i tingene især i disse tider /d

Et rådigheds beløb på 7000 kr. når alle faste udgifter er betalt må da være lykken, men jeg tror at de færreste med små lønninger har det-

Det er også svært at få dem til at forstå at ens behov for nyt køkken, ny bil osv. ikke er så relevant for en og at ens privat forbrug faktisk ikke er så højt.

Wanda jeg håber det lykkedes for jer.
« Senest Redigeret: 16 November , 2011, 08:25 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #68 Dato: 16 November , 2011, 14:15 »
Problemet med rådighedsbeløbet er lidt, at finansrådet har lavet nogle tommelfingerregler, som alle banker tilrådes at følge. Disse har ALTID eksisteret, men fordi bankerne har lånt så mange penge ud de sidste mange år inden krisen og lånt ud til en masse, som faktisk IKKE havde råd til det på trods af høje lønninger mv, ja, så har bankerne jo så skærpet disse tommelfingerregler endnu mere, og mange af bankerne har endda indført dem som klare regler i deres forretningsgange, så de ikke kan fraviges.

Ligeledes er problemet det, at mange af os "normale", der kan leve med ganske lidt, og det behøver ikke at være fise-fornemt osv, kan leve for under 7000 kr i måneden og gør det også!! Men HVIS tænderne ryger eller taget flyver af eller hvad det end måtte være, så har de lavtlønnede og dem, der normalt klarer sig super duper for under 7000 kr, IKKE nemt ved at finde penge til at få dette fixet og måske slet ikke evnen til at tilbagebetale et evt lån til dette. Og hvad hvis bilen går sig en tur og hunden skal opereres osv, og det er DÉR, at bankerne har sat hårdt ind - og så er det de kræver, at du skal have 7000 kr månedligt eller derover, hvis du skal have lov til at låne penge osv.

JEG skulle heller ikke bo i et hus, hvis ikke jeg havde økonomisk mulighed for at få tingene fixet på den rigtige måde mv. Men nu har Wanda jo skrevet, at hun heller ikke vil købe nu, men hellere vil vente - så pøj pøj herfra med bankrådgiveren  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

• Gæst
« Svar #69 Dato: 16 November , 2011, 16:12 »
Netop Metmus... jeg er livrem og seler typen, og kan slet ikke forstå folk tør købe hus uden at ha medregnet worst case scenario, som kunne være at man blev arbejdsløs...endnu værre begge parter blev det. Kan vi så stadigvæk blive i vores hus? Ja, det kan vi, godt så køber vi!
Bli'r  du Wanda af ufatteligt utænkelige årsager seføli  ;D arbejdsløs, så skal du og din Yaz jo ikke smides rundt i et mareridt  :-[

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 22 November , 2011, 12:52 »
HAr gjort som ankerine har sagt og læst op på mine papirer. Så nu vil jeg tage ud til min bankrådgiver og fortælle at en rente på 16.35%  :o  er WAY too much og at han godt kan pille nogle af.
Og så vil jeg remse alle de gode råd op som jeg har fået især af en kyndig person herinde fra...

Kryds fingre folkens :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #71 Dato: 22 November , 2011, 12:57 »
Jeg ønsker dig held og lykke. Det vigtigste er dog nok at du nu HAR sat dig ind i din egen økonomi og ikke kan overlistes af bankrådgiveren /1.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

• Bruger
« Svar #72 Dato: 22 November , 2011, 12:58 »
Krydser alt hvad krydses kan og sender lige et stort  *b med på vejen.
Mand og 3 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #73 Dato: 22 November , 2011, 13:53 »
der ser du hvor grisk og kapitalistisk din bank er /d, jeg røber ikk hvilken ::)

• Bruger
« Svar #74 Dato: 22 November , 2011, 22:46 »
WANDA.......fortæl! Hvordan gik det?
Mand og 3 børn