Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 13488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #120 Dato: 05 Februar , 2011, 14:16 »
Tak Majbritt, det var da en opløftende beretning, jeg tror jeg vil samle på succes-historier /o
Hvor er Tiffie dog bedårende, især killingebilledet er helt uimodståeligt. *p
Her er lige et billede af Nike og de to små, den der ligger forrest er den der vejer mest, men da har da også en fin rund mave.
Det er sjovt at se, når de er ivrigt, så står halen lige ud og dirrer, ind i mellem ligger de også og "blafrer" med ørerne.
Middagsvægt er stadig 105 for den store og 95 for den lille, men det virker, som om de går den rigtige vej nu.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #121 Dato: 05 Februar , 2011, 15:58 »

På apoteket, kan man få en lille trompetlignende brystpumpe, og den er super efektiv til hunde og katte, på den måde kan man hjælpe med at få malket ud, så brystbetændelse kan undgås, eller i hvert fald afhjælpes.

Marianne, måske det for en anden gang skyld kunne være en god ide, at låne et par killinger af en der evt har fået 6 stk, forhåbentlig sker det ikke igen, men det er godt at være på forkant hvis man er uheldig, det er jo en øvelse der virker i hundeverdnen, og jeg er sikker på at det også ville virke for katte.
Jeg selv fik en gang kun 1 hvalp, og min søde hundemor kedede sig og var ved at vaske den i stykker, så jeg lånte 4 af en anden opdrætter, og så var den lille mor beskæftiget, de var en uge yngre, men det var efter fem minutters start vanskeligheder en stor sucses, og så bliver der malket ud og mælkeproduktionen holdt oppe.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #122 Dato: 05 Februar , 2011, 19:34 »
Åhhh hvor er det dejligt at det ser ud til at vende...

lige en lille pøj pøj hilsen fra en af de gamle Illusion katte.... da han var baby
og et af mine sidste kuld....

go weekend

Berit
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #123 Dato: 06 Februar , 2011, 09:03 »
Tak Majbritt, det var da en opløftende beretning, jeg tror jeg vil samle på succes-historier /o
Hvor er Tiffie dog bedårende, især killingebilledet er helt uimodståeligt. *p
Her er lige et billede af Nike og de to små, den der ligger forrest er den der vejer mest, men da har da også en fin rund mave.
Det er sjovt at se, når de er ivrigt, så står halen lige ud og dirrer, ind i mellem ligger de også og "blafrer" med ørerne.
Middagsvægt er stadig 105 for den store og 95 for den lille, men det virker, som om de går den rigtige vej nu.

Hvor er hun altså bare en smuk kat.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

• Gæst
« Svar #124 Dato: 06 Februar , 2011, 10:01 »
Ja hun er utrolig smuk  *p

Jeg har haft en hest "præcis magen til"  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #125 Dato: 06 Februar , 2011, 11:51 »
Ja, TAK, hun er smuk, og hun har et guddommeligt temperament, sød, mild og afbalanceret. Da vi i sin tid hentede hende i Stubbekøbing, sad hun og puttede på mit skød hele vejen hjem, og sagde ikke en lyd bortset fra nogle små forsigtige miv et par gange. Ingen af mine andre katte (bortset fra Gaia) har kunnet køre i bil, uden at synge serenader i vilden sky om kidnapning og det der er værre.
Killingestatus til morgen er, at den ene killing nu vejer svimlende 117 g, og det er jo lige efter bogen, mens den anden stadig halter efter, den har kun taget 3 g på siden i går morges, nu håber jeg altså snart den kommer ud af starthullerne. Den der har tage mest på har IKKE fået tilskud i går, det har den lille.
Nike har fået en enkelt sprøjte i går morges, men jeg tror ikke hun har brug for flere nu.
Jeg trøster mig selv med, at hvis nu en person f.eks. vejer 70 kg og tager samme procentvise vægt på ville det svare til 2,1 kg, og det er jo egentligt ret meget, jeg ville i hvert fald nødig tage på i den vægtklasse selv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit H.

• Passiv bruger
« Svar #126 Dato: 06 Februar , 2011, 14:28 »
Jeg synes det er super flot at begge har taget på.... Det at den ene har taget så meget på - gør jo at "lillegøj's" vægtforøgelse syner lidt mindre.. men den har taget på - og der skal du holde focus.....Det skal nok vende Marianne.....med alt det du gør.... Jeg tror også du skal stoppe med Oxytocinen....Nike får jo sammentrækninger i livmoderen hver gang... og jeg tror ikke det er nødvendigt mere..

Fortsat pøj pøj til de tre misser

Berit
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #127 Dato: 06 Februar , 2011, 14:31 »
Tak Berit *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #128 Dato: 06 Februar , 2011, 19:43 »
Hej "næsten nabo".
Uh det er da godt der er gang i vægten igen - den lille "nøler" skal nok komme efter det ...
Jeg har nogle gange flasket killinger op pga. et stort kuld og moderen ikke kunne følge med : vægten farede op og ned som en bedre elevator for pludselig at stabilisere sig fuldstændigt  :D
Angående det at Nike er en smuk kat : yeps - det har i alle sammen ret i. Skulle hun omdøbes fra Nike til noget andet , ville jeg til enhver tid foreslå : Kapow  ;D  Hun er med længder den hurtigste kat jeg har oplevet - og jeg har da oplevet nogle i mit liv  ;)
Hvis de 2 slægter moderen på hvad det angår : så bliver der et herligt leben i huset  :D

Glæder mig du har lidt fremgang  :)

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #129 Dato: 06 Februar , 2011, 19:52 »
Tak Jan, trods ret intensivt tilbud af modermælkserstatning og trods det at den sutter rigtig godt, er jeg stadig ikke helt tilfreds, men jeg *k og *k og *k
Den anden stod jo også stille nogle dage inden der kom gang i den.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #130 Dato: 06 Februar , 2011, 19:54 »
Jeg glemte lige, de er begyndt at få deres farvetegning nu, men jeg tør ikke lige sige om de bliver, blå, chokolade eller brunmaskede. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #131 Dato: 06 Februar , 2011, 22:06 »
Marianne, vi plejer med sådan nogle små nogle at tvangsfodre dem med en almindelig sprøjte. Bare fyld den op med modermælkserstatning og så åbne munden og lige så stille fylde det i halsen. De bryder sig ikke om det og i starten er det også ret grænseoverskridende, men det har vi fået gang i flere på. Endda en hundehvalp som kun vejede 1/3 af de andre i kuldet. Hun overlevede mirakuløst, så hvis ikke der snart sker noget ville jeg prøve med det :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #132 Dato: 06 Februar , 2011, 23:04 »
Pas på med killinger, der kan ikke være meget i sådan en lille fyr, og den kan faktisk komme til at sprænges.  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #133 Dato: 07 Februar , 2011, 08:19 »
Jeg fodrer også mange gange om dagen, den får 2 max. 3 ml hver gang.
Den store killing vejer her til morgen 131 g, den lille vejer 106 g altså har de forøget vægten med 14 og 9 g. Den store har klaret det ved egen sutten, mens den lille har fået tilskud.
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit H.

• Passiv bruger
« Svar #134 Dato: 07 Februar , 2011, 08:55 »
 /o Super Flot Marianne... Nu går det jo fremad... nu kan du begynde at slappe af i fingrene - de  behøver vist ikke at være krydset længere...
Lille Gøj kommer jo fint efter det. 
 *k Jeg krydser lige for jer i dag....
Venlige hilsener fra
 Berit