Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 13480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #105 Dato: 03 Februar , 2011, 10:31 »
Kære Marianne! Tillykke med det flyder endelig  /o og hvor ærgerligt med ham der ikke klarede den...  *t

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #106 Dato: 03 Februar , 2011, 10:33 »
JA, de gør Yngvild, det lyder nærmest som når du kradser en negl hen over et lagen. Mine var også født med åbne øjne, fordi Nike var gået over tiden.
Tak Jan, i dag er jeg bare taknemmelig over, at de har holdt vægten siden i går morges, for de har jo også brugt meget energi på at sutte og holde sig i live, men jeg HÅBER bare SÅ meget, at de tager på til i morgen tidlig.
 <+
Tak Karina :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #107 Dato: 04 Februar , 2011, 15:14 »
Nikes første dage på barselsgangen har bestemt ikke været den gode oplevelse, som vi (Nike og jeg) havde håbet på.
Vi har stadig ammeproblemmer, fordi hendes bryster har været så overspændte og der også kom en brystbetændelse til.
Brystbetændelsen er væk, men killingerne får stadig ikke nok at spise, og har ikke taget på endnu, faktisk har den ene tabt yderligere 3 g.
I morges havde jeg en god snak med dyrlægen, som lærte mig, hvordan jeg giver Nike en indsprøjtning. Nu får hun så 0,2 ml oxytocin hver gang hun skal amme, og det skubber pænt på. Samtidig får killingerne modermælkserstatning hver 3-4 time.
Jeg må sige, at det er meget grænseoverskridende for mig at skulle give min kat en indsprøjtning, men havde man en i familien, der skulle have insulin var det jo det samme. Jeg har ikke et problem med at vi hjælper hende, men det er svært for mig at stikke hende.
Det er utroligt som mine grænser flyttes igen og igen for, hvad jeg tror jeg kan, når bare det gælder mine dyr.
Jeg er noget træt, for har ikke fået mange timers søvn siden natten mellem søndag og mandag, men jeg kan sove, når jeg bliver gammel.
I går troede jeg faktisk, det var ved at gå den rigtige vej, men natten fik lige den illusion til at briste.
Nu vover jeg så pelsen, og tror, at det går den rigtige vej, den ene killing har taget svimlende 3 g på, den mindste har ikke taget på endnu, men holder dog vægten, og for første gang har jeg oplevet at de har sovet så dybt, at jeg kunne flytte på dem, uden at de vågnede.
Det er sandelig godt, at Søren ikke er her, så jeg ikke behøver at tage hensyn til andre end misserne. Men nu kommer hen jo hjem i aften, måske bliver han nødt til at sove i gæsteværelset, for der er ikke meget ro om natten, men jeg kan jo også håbe på, at der bliver lidt ro på i nat. Under alle omstændigheder, skal jeg jo op og give dem tilskud nogle gange i nat.
Hønsene og vagtlerne har været lidt stedbørn de seneste dag, de har selvfølgelig fået mad og vand, men jeg har kun fået gjort rent hver anden dag.
Jeg tror næsten ikke, der er den ting, der ikke har drillet med denne fødsel, bortset fra at vi slap for et kejsersnit. Og det er jeg selvfølgelig taknemmelig for.
Nu skal det bare til at gå fremad med dem, jeg kunne godt lige bruge lidt magisk fe-støv, hvis nogen skulle ligge inde med det.
Tak fordi I gider læse, jeg er godt nok ved at få ammehjerne og fødestuekuller nu.
Og jeg ved jo godt det ikke er særlig fjerkrærelevant. (Undtagen lige linierne med blåt).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #108 Dato: 04 Februar , 2011, 15:18 »
Jeg krydser fingre for at det går fremefter nu!!
Du gør ihvertfald alt hvad der står i din magt for at det skal gå godt!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #109 Dato: 04 Februar , 2011, 15:28 »
Trine, det er bare så frustrerende, at man kæmper og kæmper og resultaterne lader vente på sig. Killingerne har jo heller ikke evig tid, de skal til at vokse og komme i trivsel nu. *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #110 Dato: 04 Februar , 2011, 16:09 »
Uhah, jeg føler med dig Marianne, men jeg håber ikke, at du taber modet til at prøve en gang mere med Nike.Jeg skal ikke besvære dig med alle mine kedelige oplevelser, men een skal du have.

Jeg købte en vanvittig dyr tævehund samt en også meget dyr hanhund som eftersigende skulle passe vældigt godt sammen og jeg glædede mig som en sindsyg til dette kuld hvalpe. Investeringen var dengang i 70´erne 30.000,- hvilket var ganske uhørt.

Der kom 7 stks, alle med ganespalte og for at det ikke skulle være løgn, fik tæven så også kalkchok og var lige ved at dø fra mig.

Det var med meget bange anelser jeg prøvede at parre hende igen og oveni købet med en beslægtet hanhund, men alt gik fint og hun fik mange dejlige kuld sidenhen, uden nogen som helst problemer. Mange af disse hvalpe grundlagde nogle opdræt i mange forskellige lande. Så en dårlig start er ikke altid tegn på at det vil være sådan fremover.

Al held og lykke for, at der snart er orden på babser, bebser og nattesøvn.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #111 Dato: 04 Februar , 2011, 16:46 »
Gunni, tak fordi du delte din historie, den vidner jo om, at man ikke skal give op, men lige nu synes jeg godt nok, det hele er noget træls. Jeg må dog sige, at der har været mere ro på i eftermiddag. De små har fået mange måltider, både hos Nike, men også KMR, som jeg endelig fik fat i, dyrlægen havde kun Royal Canins modermælkserstatning; så de har fået nogle gode rolige søvnperioder.
Der er selvfølgelig også penge involveret, men det er slet ikke væsentligt, for jeg ville have gjort nøjagtigt det samme, hvis min missepige havde været uden papirer, det ved jeg helt uden tvivl.
Det er mig også lidt til overs (uden at det skal misforstås), at Søren kommer hjem i weekenden, for jeg har faktisk ikke overskud til ham også, men måske kan det være, at han kan hjælpe lidt med nogle andre ting.
Men han forventer jo nok at komme hjem til nogle fantastiske badutspringende killinger og en overskudsagtig kone - NOT.
Men det går sikkert bedre i morgen. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #112 Dato: 04 Februar , 2011, 17:03 »
Giver lige en krammer..... bare fordi jeg ikke ved hvad jeg ellers skal sige... :(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #113 Dato: 04 Februar , 2011, 17:23 »
Flot kæmpet Marianne!! Jeg *k fingre for snarlig fremgang for både killinger og Nike, og gir' en cyberkrammer for din store indsats for din skønne kattefamilie.

*b
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #114 Dato: 04 Februar , 2011, 22:12 »
 Jeg *k for glade, mætte killinger, en stolt missemor samt færre bekymringer og mere nattesøvn til dig.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #115 Dato: 04 Februar , 2011, 22:39 »
Håber der snart kommer gang i mælkeproduktionen, så killingerne kan begynde at tage på :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #116 Dato: 04 Februar , 2011, 23:05 »
Åh Gud, Marianne - du får mindre søvn end jeg har fået de to gange jeg har haft helt nye menneskebabyer :-[ Håber virkelig det snart går den rigtige vej! *k
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #117 Dato: 05 Februar , 2011, 08:06 »
Tak skal I ha'
Status til morgen er at den ene har taget fint på: 9 g, mens den anden kun har taget 1 g på, ikke så godt, men til gengæld har de ikke fået tilskud og Nike har ikke fået sprøjter i nat, for med en hjemkommen mand i den anden del af dobbeltsengen er det lidt sværere at rumstere rundt om natten. Jeg har dog sørget for at lægge dem til hos Nike hver anden time natten igennem. Så jeg er rimeligt tilfreds med at de trods alt har klaret sig så godt.
Nu har den lille fået lidt tilskud, og om en times tid vil jeg lægge dem til og give Nike en sprøjte.
Sikke nogle bedårende næsebjørne, tak for dem, Jørn :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #118 Dato: 05 Februar , 2011, 09:22 »
Kære Marianne.

*k'er alt, hvad *k'es kan .... og blæser fe-støv din vej  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #119 Dato: 05 Februar , 2011, 11:13 »
Først og fremmest stor tillykke med de små missekillinger, de er simpelhen så søde på billederne og jeg glæder mig meget til at se flere fotos af dem løbende mens de vokser. Men hvor er det synd for dig at du og misserne har haft sådan en hård start, jeg er utrolig ked af på dine vegne at du nu kun har 2 ud af 4 tilbage. Jeg har fulgt din historie lidt fra sidelinien og ved hvad du har været igennem, samt hvor meget du så havde glædet dig til killingerne.

Jeg vil så gerne lige fortælle en lille solstråle historie som måske kan give dig lidt håb de næste dage. I det kuld vi lavede for 1 ½ år siden var der kun 2 killinger (det var hendes første), den lille pige vejede ved fødslen kun 79 gram - 30 gram mindre end drengen, men hun virkede ved fødslen ligeså frisk og stærk som ham. Dog gik alle dagene med at veje dem igen og igen for at sikre sig hun nu også tog på - da de så var ca. 1 uge gammel bremsede hendes vægt næsten og hun tog kun få gram på om dagen og jeg syntes ikke at vi så hende drikke nok (vi supplerede med mælkeerstatning) og ydermere følte jeg at hun havde en smule "virus" i kroppen. Turen gik derefter til dyrlæge med hele den lille familie og jeg havde forsøgt at forberede mig på at hun eventuelt skulle aflives, men dyrlægen kunne ikke konstatere noget sygdom ved hende, der var intet i vejen med hendes mund etc. - vi valgte så at se tiden an og ugen efter gik det bare stærkt, hun tog ligeså mange gram på som drengen hver eneste dag. Udover de strabadser som vi måtte igennem de første uger, så var hun akurat ligeså vild og legesyg som brormand de efterfølgende måneder.  Vi endte med selv at beholde Tiffie (som hun kom til at hedde) og hun er idag den smukkeste pige, med det skønneste temperament man kan forestille sig, og hun har aldrig på nær de første par uger haft én sygedag eller på nogen måde virket mindre aktiv end andre killinger vi har haft igennem årene.

Så jeg håber og tror at det nok skal gå henad vejen, især fordi du er så omhyggelig med at passe på dem. Men jeg kan om nogen sagtens forstå at det er opslidende og hårdt disse dage, vi har også taget vores tørn med at holde øje med folinger i ugevis uden nattesøvn, syge dyrebørn man lige skulle holde ekstra øje med i starten - og faktisk har vi for mange år siden haft en hoppe der ligesom din missemor måtte sprøjtes de første par dage for at vi var sikre på at hun lagde mælk ned, men derefter klarede hun det fint selv i resten af perioden.

Det blev en længere smøre, men jeg syntes også du skulle have et par positive historier med på vejen, lige de her dage hvor alt måske ser lidt sort ud. Alle de bedste ønsker herfra, jeg håber at hele den lille missefamilie snart er ovenpå og du i løbet af nogle uger kan glæde dig over at de små begynder at spurte rundt i hele huset, fuld af spilopper - der er simpelhen ikke noget bedre end killinger lige når de er begyndt at udforske verden og når de i starten forsøger at løbe rundt og lege på deres små bitte poter med "radar" halen lige i vejret.

Mange Hilsner fra Majbritt

Her er Tiffie da hun var et lille bitte myr på kun 2 uger og så et foto af hvor fin hun var allerede som 10 uger gammel

2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.