Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 13481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Om Nike
« Svar #90 Dato: 02 Februar , 2011, 14:23 »
Nej hvor ærgerligt. Trøstekrammer til dig Marianne. *t *l
Er siamesere specielt sarte, ligesom nogle hunderacer???? Jeg synes godt nok du har haft maaaange problemer med dine katte i forhold til hvad jeg har med almindelige landkatte. Spørger altså fordi jeg finder det interessant hvad raceavl kontra "gadekryds" gør ved dyrs sundhed, og ikke for at træde på dig her midt i alt det triste (og samtidig dejlige med 2 forhåbentligt sunde killinger).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #91 Dato: 02 Februar , 2011, 14:46 »
øv hvor er det bare det mest ærgelige, jeg kender det fra hundende, og man bliver bare så ærgelig og ked af det... Naturens luner, eller bare en måde at sorterer på.
De to sidste er forhåbentlig i orden, og de skal nok lave rav i den om nogle uger  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #92 Dato: 02 Februar , 2011, 14:48 »
øv øv *t nu bare koncentrere dig om de 2 tilbage
 du gjorde hvad du skulle...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #93 Dato: 02 Februar , 2011, 15:19 »
Tak Henriette. *l
Nej siamesere er ikke specielt sarte, faktisk er de rigtig stærke, og mine uheld har jo heller ikke rigtig nogen fællesnævner.
Hvis der er indavl hos dem, kan der jo ske ting og sager, men det er noget, jeg er meget obs på, og der er ingen indavl i mine (en af grundene til at jeg vil have dem med stamtavle).
Ganespalte er efter den forskning, man har i dag ikke entydigt arveligt bl.a. ses tilfælde af f.eks. enæggede tvillinger, hvor kun den ene tvilling har det.
Nu håber og beder jeg til at de to sidste klarer skærene *k
Desværre driller amningen også, fordi mælken er løbet ned nogle dage inden fødslen, så Nikes bryster er meget, meget spændte og hævede, men dyrlægen har givet en sprøjte for det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #94 Dato: 02 Februar , 2011, 15:23 »
Tak for svaret. Det var netop det med indavl jeg tænkte på. Det ses jo med dårlige hofter hos visse hunderacer, nogle der har svært ved at føde, de dårlige luftveje ved kortsnudede racer af både katte og hunde m.m.
Ja NU må du altså have opbrugt din kvote af uheld med kattene. Er helt sikker på at det nu nok skal gå godt fremover. Krydser fingre for at amningen kommer godt igang igen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #95 Dato: 02 Februar , 2011, 16:04 »
Øv Marianne med ganespalten.... men det kan ske.. og godt du reagerede på det...
Omkring de spændte babser... kan du hjælpe Nike en smule... og dermed killingerne så de bedre kan  få fat.. og få hende tømt...
en lunken vaskeklud ( ha' nogle stykker på evt. radiatoren - så du kan skifte)  ligges henover de spændte babser...gerne mens killingerne arbejder med at få fat....
stryg stille og roligt ned over det spændte yver mod brystvorten - lige så stillle bliver du lidt mere aktiv - Nike skal nok vise om hun kan li' det eller ej....
Men bearbejd hele brystområdet... og malk det ud du kan komme til.... Når brystet er blevet blødere - og du har fået lidt malket ud - kan killingerne bedre få fat - og så skal de nok få tømt ud...
Du skal kikke lidt efter hvor killingerne helst vil patte.... for det er jo ikke alle babser der skal igang til 2 killinger - og bare der bliver aktiveret 2 foroven og 2 forneden, killingerne vælger ofte 2 patter, når der ikke er plads mangel i mælkebaren...

du skal hjælpe Nike i disse første dage - indtil mælken er faldet helt til... for at undgå at hun får en brystbetændelse...

HVis du har brug for hjælp... må du gerne ringe til mig - 97412041

Pøj pøj med killingerne...
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #96 Dato: 02 Februar , 2011, 16:09 »
Trist at du har mistet den ene  *t
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #97 Dato: 02 Februar , 2011, 18:35 »
Tak Henriette, Berit og Marit.
Brystbetændelsen er en realitet allerede, men jeg har fået god støtte fra dyrlægen, en af deres sygeplejersker kom ud, fordi jeg ikke ville stresse Nike med at køre derhen igen, hun har også opdrættet katte, og kunne bekræfte at det jeg gjorde, var rigtigt alt sammen, men også at det var vildt svært for de små at "få hul" på mælken. Nike fik endnu en sprøjte med mælkedannende hormon, ikke fordi der ikke er mælk, men det får mælken til at strømme. Sygeplejersken hjalp mig også med at få masseret vokspropperne væk fra brystvorterne, og nu langt om længe ser det ud til, at de små har fundet teknikken og også genfundet troen på, at det "kan betale" sig at sutte - man kan ligefrem se, hvordan deres små maver bliver runde.
Jeg har faktisk masseret og forsøgt at malke lidt hos Nike lige siden i går, men sygeplejersken sagde at propperne var helt utrolig "seje".
Nike har også fået antibiotika og noget smertestillende, men kors hvor er jeg ør i hovedet nu, sikke et held, at vi er alene hjemme, så der ikke skal tænkes på aftensmad eller noget.
Nike får også noget homøopatisk medicin, så nu håber jeg endnu en gang på at der ikke kommer flere uheld.
Knus til alle jer der gider lytte og trøste
 <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #98 Dato: 02 Februar , 2011, 18:46 »
hmmm, jeg lytter, men trøster nok ikke så meget, for jeg har ikke forstand på katte,MEN om det har samme som på hund, så ved jeg hvad du genemgår....

tænker på dig Marianne!!
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

hoejberg

• Gæst
« Svar #99 Dato: 02 Februar , 2011, 18:49 »
Håber for jer at det er slut med uheld nu.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #100 Dato: 02 Februar , 2011, 19:06 »
Åh, hvor er det trist at du mistede den ene killing Marianne. /d Jeg håber de to sidste får et dejligt katteliv med masser af sjov og ballade.

Mange tanker herfra, og rigtig god bedring med Nike og hendes ømme babser. *l
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #101 Dato: 02 Februar , 2011, 20:59 »
Først tillykke med killingerne!! Hvor er de smukke og sikke en løvefrisure på det ene billede :D
Sikke du er ramt af uheld - jeg synes nu nok, at du må have opbrugt din uheldskvote for de næste mange år!!
Jeg  *k *k for at brystbetændelsen er på retur - god bedring med Nike.

Et tip hvis du får mod på at få killinger igen en gang. I stedet for at suge killingerne kan du bruge sådan en lille øreskyller - med en spids ende fremstillet i blød gummi. Den er god til at suge slim fra næsebor og svælg uden at beskadige killingen, fåes vist nok på apoteket ellers kan din dyrlæge sikkert skaffe den hjem

http://farm4.static.flickr.com/3297/3217335773_d57681226e.jpg
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #102 Dato: 03 Februar , 2011, 06:34 »
Tak for gode tanker og trøst.
Hæhæ, Lotte, jeg brugte min egen mund til at suge, synes ikke det var specielt ækelt, og bestemt effektivt og skånsomt for de små critter /o
Status er, at Nike i går bestemte, at nu skulle vi alle sammen bo som en stor lykkelig familie i min seng (undtagen stakkels Safir, der er lukket ud helt alene).
Da hun for tredie gang slæbte killingerne op i min seng opgav jeg, og vi har sovet sammen i nat. Dvs. ikke særlig meget søvn, for jeg har hjulpet med amningen et utal af gange hele natten. De er jo små og har tabt en del af deres kampvægt, i går morges var de nede på 95 og 96 g, derfor gav jeg dem lidt tilskud, og det var sådan jeg fik mistanke om ganespalten. Så var vi jo hos dyrlægen, for at få lidt hjælp til amningen, og jeg fik bekræftet min mistanke. Dyrlægen lagde nogle små væskedepoter, og i går eftermiddags fik Nike endnu en sprøjte og endelig kom der gang i sutteriet med resultat. På det tidspunkt var de små næsten også ved at opgive, at der nogensinde kunne komme noget ud af deres anstrengelser. Hele natten har jeg hjulpet dem med at få fat, men her til morgen har jeg faktisk sovet fra 3.30 og til 5.15, det var godt nok dejligt. Da jeg gik fra soveværelset op for at være lidt sammen med Safir, så han ikke bliver helt skør, lå de fint og suttede.
Jeg skal have dem vejet om lidt, og de får nok også lige lidt ekstra tilskud. Det er jo en balance, de skal helst vokse og blive stærke, men de skal jo også sutte godt, så mælkeproduktionen fortsætter, og så Nike kan komme af med al den mælk.
Jeg skriver igen, når jeg har vejet.
Den ene af de små hørte jeg spinde her til morgen :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #103 Dato: 03 Februar , 2011, 09:26 »
Spinder de så tidlig???
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #104 Dato: 03 Februar , 2011, 10:05 »
@Loppe : det  er lidt forskelligt hvor tidligt de spinder , men hvis de kommer ud pænt store (som Mariannes) er de hurtigt i gang. Hvis du tror dine hunde kan håndtere en kat i huset - så skulle du prøve at få en fin dame og et kuld killinger med hende : med killinger i huset er du garanteret gang i den og vidunderlige scener igen og igen  :D
Håber tanken om de scener du kommer til at opleve Marianne , vil være dig en trøst i disse travle og svære stunder. Lige nu sidder jeg og tænker på de gange hvor jeg har oplevet Safir og Nike "tænde af" gennem stuen hos jer - håååååårrhhh - hvordan skal det ikke blive med 2 små nye lyn i stuen ?   <H *o *g *y *p
De kærligste tanker til dig "næsten nabo" og hils min lille veninde Sif  :D      Ja ja også manden din da  :D

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?