Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utæt hønsehus...  (Læst 28924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Utæt hønsehus...
« Dato: 30 Juni , 2010, 17:44 »
Jeg købte et hønsehus fra Mejlskov hos Maxsø Dyrefoder tilbage i april til den pæne sum af 3039 kr...

Nu her hvor det har regnet meget, væltede det ind med vand i hønsehuset. Jeg måtte skifte sandet hver dag pga. fugt, og hønsene drak vand af redekassen, hvor vandet dryppede i nærmest en lille stråle fra redekassen og ned i bunden.

Jeg har talt med Maxsø i dag. De henviser direkte til Mejlskov. Jeg blev ringet op af Mejlkov i eftermiddag, og damen jeg talte med sagde vel ca. 15 gange i løbet af samtalen at "vi kan ikke gardere os mod vand i vores hønsehuse", "det er helt normalt at hønsehuset ikke er tæt, der er jo hul ved døren og i redekassen, det vil altid regne ind der hvor der er samlinger"...

Gummifugerne i hjørnerne har alle løsnet sig, se billederne. Til dette sagde damen at "vi har solgt disse hønsehuse og kaninbure i tusindvis, og der har aldrig været en klage. Det må være hønsene der har hakket dem løse, det kan vi ikke gardere os imod".

Samtalen endte med, at jeg skulle sende Mejlskov billeder af huset, men jeg fik at vide, at det næsten var sikkert, at jeg ikke kunne få erstatning.

Jeg synes ikke det er i orden. Jeg mener ikke et hønsehus skal være piv-utæt. Det er også gået fra i samlingerne oppe i toppen (se billederne).

Hvad synes I jeg skal gøre nu? ??? Jeg forlanger ikke et nyt hus, jeg vil bare gerne kunne have et par høns i mit hønsehus, uden de skal stå i vand til knæene :-\.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline viktor

• Passiv bruger
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #1 Dato: 30 Juni , 2010, 17:46 »
Blev det leveret samlet eller skulle du selv samle det?
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 30 Juni , 2010, 17:53 »
Huset blev købt samlet, men vi fragtede det selv hjem fra forretningen. Selve huset har en hønsegård nedenunder, her er et billede af det fra producentens hjemmeside.
« Senest Redigeret: 30 Juni , 2010, 18:08 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2010, 19:13 »
Forbrugerklagenævnet.
Selvfølgelig skal et hønsehus kunne tåle at blive beboet af høns, og selvfølgelig skal det være tæt.
Du har to års reklamationsret. færdig arbejde!
Jeg er ikke sikker på at de bare kan sende dig videre til producenten. Maxøe har ret til at forsøge at udbedre skaden inden for rimelig tid, hvis ikke de kan gøre det tilfredsstillende, har du ret til at ophæve købet.
« Senest Redigeret: 30 Juni , 2010, 19:15 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 30 Juni , 2010, 21:08 »
Forbrugerklagenævnet.
Selvfølgelig skal et hønsehus kunne tåle at blive beboet af høns, og selvfølgelig skal det være tæt.
Du har to års reklamationsret. færdig arbejde!
Jeg er ikke sikker på at de bare kan sende dig videre til producenten. Maxøe har ret til at forsøge at udbedre skaden inden for rimelig tid, hvis ikke de kan gøre det tilfredsstillende, har du ret til at ophæve købet.
Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Maxsø afviser at de kan gøre noget. Skal jeg forlange at de tager over, og taler med producenten? Det burde de jo, i stedet for at lade kunden stå med "bananen"...

Jeg skal sende billederne til Mejlskov i aften. Hvad skal jeg dog skrive? At jeg "forlanger" at få repareret skaderne? At jeg "håber" de vil tage hånd om sagen og udbedre skaderne...? At jeg synes sagen skal gå via Maxsø?  ??? ??? ???

« Senest Redigeret: 30 Juni , 2010, 21:35 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 30 Juni , 2010, 21:32 »
Jeg ville skrive til dem, at du tager kontakt til Maxø, og at de sikkert hører nærmere.

Og så vil jeg tage kontakt til Maxø og fortælle dem at du har en bon med deres butiksnavn på, da du har købt en vare hos dem. Denne vare er i stykker, og du forventer derfor i henhold til dine 2 års reklamationsret, at få et nyt hønsehus, eller ophævet købet. Det er ikke dit problem hvad de efterflg. aftaler med leverandøren.

Held og lykke *l

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 30 Juni , 2010, 21:46 »
Tanja jeg har sendt dig en PB.

Jeg kan huske vi lige har talt om et utæt hønsehus, og der svarede jeg følgende.

Du skal ikke finde dig i at huset ikke er vandtæt, det skal det være i årevis, jeg kender flere der er rigtig glad for deres hus fra samme producent.
Hvis ikke producenten er enig med dig, så fortæller du ham at det vil forbrugerstyrelsen afgøre for ham, og så sender du din klage til dem.

Prisen på huset er rigelig stor til at blive optaget som en sag i forbrugerklagenævnet. Det tager noget tid, men det er ventetiden værd.

Du kan læse mere her Forbrug.dk
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/saadanklagerdu/klagtilforbrugerklagenaevnet/foerklage?tc=16F5FC6253B742199D45CFE928DC82CC

Der er virkelig ingen der skal finde sig i at blive dårligt behandlet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 01 Juli , 2010, 06:55 »
Hej Ina og Christina

Tak for jeres gode råd. @Ina, ja jeg kan godt huske vi har talt om det før i en anden tråd :) - og tak for din PB.

Jeg ringer til Maxsø igen i dag, så må de afgøre om de vil hjælpe eller ej, og vil de ikke, så må sagen via forbrugerklagenævnet. Det er bare så langsommeligt, krævende og alt muligt andet - og så lige imens vi har 1000 andre ting at holde styr på i forbindelse med ombygningen. Jeg blir' allerede træt ved tanken :(.

Jeg skriver ikke til Mejlskov, da I har helt ret i, at det er forhandleren der har ansvaret for det de sælger.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 01 Juli , 2010, 10:32 »
Så er jeg lidt glad igen! Jeg har lige ringet og talt med en anden en end i går, hos Maxsø. Ingen problemer! Selvfølgelig skal hønsehuset laves, og det bliver det hurtigst muligt. Jeg vil blive ringet op af en der kan lave huset inden weekenden er omme. "YES" ;D.
Venlig hilsen Tanja

hoejberg

• Gæst
« Svar #9 Dato: 01 Juli , 2010, 10:53 »
Godt Tanja /o
Det var da dejligt der var en fornuftig person i den anden ende af telefonrøret i dag :D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 01 Juli , 2010, 12:26 »
Fantastisk!! *p

Offline Didde D.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Juli , 2010, 13:26 »
Hvor godt, jeg kender det alt for godt med 1000 ting i forvejen, ombygning osv, så er det bare så nedslidende at skulle kæmpe med noget som burde være i orden!
Håber det hele går i orden!
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 Juli , 2010, 18:30 »
Det er altid sælgeren der har ansvaret for at produktet er i orden, han må så reklamere til sin leverendør/importør.
Sælger kan aldrig krybe udenom en garanti ved at sende folk videre til leverandøren den går ikke.
Sælgere kan jo altid rede sig lidt reklame her på fora eller det modsatte, det må man jo godt fortælle hvis de bliver "trælse".
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 02 Juli , 2010, 06:48 »
Hej Annette, Christina, Didde og John

Ja, det var bare rigtig rart at få lidt medhold. Jeg håber så at aftalen bliver holdt. Jeg ville blive ringet op af ham der skal lave huset, inden weekenden var omme, så jeg krydser fingre og håber på, at det sker.

Huset må gerne blive lavet asap, for øøhm... Jeg er kommet til at købe tre høns mere *e, og de skal bo i huset fra i morgen af.
Venlig hilsen Tanja

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 02 Juli , 2010, 07:51 »
Dejligt med en positiv udgang, håber de holder hvad de lover.
 Så dine nye høns også kan bo uden at blive våde.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand