Jeg købte et hønsehus fra Mejlskov hos Maxsø Dyrefoder tilbage i april til den pæne sum af 3039 kr...
Nu her hvor det har regnet meget, væltede det ind med vand i hønsehuset. Jeg måtte skifte sandet hver dag pga. fugt, og hønsene drak vand af redekassen, hvor vandet dryppede i nærmest en lille stråle fra redekassen og ned i bunden.
Jeg har talt med Maxsø i dag. De henviser direkte til Mejlskov. Jeg blev ringet op af Mejlkov i eftermiddag, og damen jeg talte med sagde vel ca. 15 gange i løbet af samtalen at "vi kan ikke gardere os mod vand i vores hønsehuse", "det er helt normalt at hønsehuset ikke er tæt, der er jo hul ved døren og i redekassen, det vil altid regne ind der hvor der er samlinger"...
Gummifugerne i hjørnerne har alle løsnet sig, se billederne. Til dette sagde damen at "vi har solgt disse hønsehuse og kaninbure i tusindvis, og der har aldrig været en klage. Det må være hønsene der har hakket dem løse, det kan vi ikke gardere os imod".
Samtalen endte med, at jeg skulle sende Mejlskov billeder af huset, men jeg fik at vide, at det næsten var sikkert, at jeg ikke kunne få erstatning.
Jeg synes ikke det er i orden. Jeg mener ikke et hønsehus skal være piv-utæt. Det er også gået fra i samlingerne oppe i toppen (se billederne).
Hvad synes I jeg skal gøre nu?

Jeg forlanger ikke et nyt hus, jeg vil bare gerne kunne have et par høns i mit hønsehus, uden de skal stå i vand til knæene

.