Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Utæt hønsehus...  (Læst 24363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #30 Dato: 28 ſeptember , 2010, 10:54 »
Du skal ikke bekymre dig om du kan klage og få medhold i denne sag.
Se feks. her : sakset fra FB.klagenævnets hjemmeside under afhjælpning.

En afhjælpning må ikke forringe varens værdi. En reparation skal fx være udført, så man ikke kan se, at varen er repareret. De fleste forbrugere foretrækker at få en ny vare, hvis der er en mangel ved den, de først har fået leveret, og varen skal repareres. Men der kan også være situationer, hvor en reparation er det, du foretrækker. Det kan fx være, at leveringstiden for en ny er meget lang, at varen ikke længere kan skaffes, eller at du har forbedret varen og nu nødig vil af med den.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Leif-K

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #31 Dato: 30 November , 2010, 15:12 »
Lige en afslutning på denne her: Vi har ringet og skrevet og ringet og ringet og ringet... Til hr. Torben Maxsø, som har lovet guld og grønne skove, og Ih og Åh hver gang jeg har talt med ham. Det hele er resulteret i: Et besøg af Torben Maxsø - uanmeldt - så han har fuget taget, som IKKE er utæt. Derefter et besøg af producenten Mejlhede - uanmeldt - så huset var fyldt med hønsemøg og halm da huset blev repareret! Der er fuget løseligt hist og her, men ikke alle steder, og nu ser hønsehuset bare rigtig grimt ud, med sort fuge udvendigt og indvendigt. Om det er blevet tæt betvivler jeg stærkt, eftersom det jo ikke var rengjort overhovedet!  >:(

Nøøøøj, hvor er det RINGE SERVICE! Det er sidste gang jeg handler hos Maxsø Dyrefoder. Huset har kostet over 3000 kr.... Øv, at man ikke kan få en bedre behandling i disse dage. Jeg fandt kvitteringen i weekenden, og har overvejet at klage til Forbrugerklagenævnet, men tror ikke jeg får noget ud af.

Lad os derfor bare sige: Sagen er slut. Jeg går selv ud og fuger resten, banker siddepinden på igen som var faldet af, reparer snoren til hønseklappen som er knækket, og håber at alle de bøjede finerplader holder et par sæsoner til. *k

*s *s *s *s *s *s

Hvis jeg var dig , havde jeg klaget for længe siden.Der bliver jo heller ikke mere bøvl for dig når Forbrugerklagenævnet overtager sagen.Held og lykke.Jeg håber du klager og vinder sagen.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #32 Dato: 30 November , 2010, 18:43 »
Hvis jeg var dig , havde jeg klaget for længe siden.Der bliver jo heller ikke mere bøvl for dig når Forbrugerklagenævnet overtager sagen.Held og lykke.Jeg håber du klager og vinder sagen.
Hej Leif

Hvis vi ikke stod midt i en katastrofal ombygning, så havde vi helt sikkert også klaget for længe siden, men det har vi simpelthen ikke orket. Jeg handler blot ikke hos Maxsø mere, det er slut for altid. Jeg håber med denne tråd, at jeg har fået et par stykker andre til at overveje hvor de skal lægge deres indkøb af foder, hønseudstyr m.m. i fremtiden.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Leif-K

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #33 Dato: 01 December , 2010, 16:02 »
Det bliver heller ikke mig der handler ved sådan et "firma" og jeg skal nok fortælle andre om dine oplevelser med dem.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #34 Dato: 01 December , 2010, 18:30 »
Det bliver heller ikke mig der handler ved sådan et "firma" og jeg skal nok fortælle andre om dine oplevelser med dem.
Tak Leif /o. Jeg handlede også undulatfrø og hirsekolber hos dem før hen, men efter at have set deres behandling af levende dyr i deres butik i Rødovre, og efter at have fået denne behandling af dem i forbindelse med køb af hønsehus, er jeg helt færdig med Maxsø.

Det værste var nu, da jeg for 2 år siden tog en daggammel kylling op fra deres "indhegning" i butikken i Rødovre, og viste til min kæreste som aldrig havde holdt en daggammel kylling før. Reaktionen fra en af indehaverne var: Det dér må man altså ikke, kan du så sætte den ned! (det var lige efter jeg havde gjort opmærksom på, at deres vand i undulaternes bur ikke havde været skiftet i lang tid, og at de trængte til nyt, da der var meget afføring i drikkevandet....). Undulaterne hos Maxsø går på tremmer (!), der er intet legetøj eller anden beskæftigelse, og burene er overfyldte.

Øv, at de har stor succes med at sælge alt fra utætte hønsehuse til "ægte" racekyllinger, og stakkels smådyr som lever en kummerlig tilværelse mens de venter på at blive solgt  /d.
« Senest Redigeret: 01 December , 2010, 18:38 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #35 Dato: 01 December , 2010, 18:34 »
Jeg sad engang og ledte på nettet efter barneveldere. Der var en fyr der havde købt daggamle barnevelderkyllinger hos dem og lagt et billede af en af dem ind som den kom til at se ud som voksen. Det havde meget lidt med en rigtig race-barnevelder at gøre, sååååå...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Leif-K

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #36 Dato: 02 December , 2010, 14:28 »
Hæng firmaet ud på www.spredrygtet.dk. Det bliver de ikke glade ved.

Det ser ud som om linket ikke virker. >:(

Skriv,spred rygtet i søgefeltet,så kommer siden.
« Senest Redigeret: 02 December , 2010, 14:54 Fra Leif-K »

Offline fru Andersen

  • Bruger
  • Indlæg: 208
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #37 Dato: 02 December , 2010, 14:41 »
Mht linket skal der lige et mellemrum ind efter .dk  Så kommer det nok til at virke.
Med venlig hilsen
Lene

Leif-K

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #38 Dato: 02 December , 2010, 14:52 »
Hej Lene.
Det virker stadig ikke.Skriv, spred rygtet i søgefeltet,så kommer siden.Man lærer lidt hver dag.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #39 Dato: 02 December , 2010, 18:15 »
Jeg har desværre også hørt om, at de kyllinger som sælges hos Maxøes ikke er helt racerene. Men på den anden side så køber Maxøes vel æggene eller kyllingerne af private, og må derfor stole på hvad der bliver fortalt. Eller ??

Ikke fordi jeg vil forsvare Maxøes, for jeg ville personligt ALDRIG købe kyllinger i en dyrehandel.

Desuden er det bestemt ikke god kunde service, det som Tanja har oplevet.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #40 Dato: 02 December , 2010, 19:32 »
.
« Senest Redigeret: 02 December , 2010, 19:41 Fra Juhulie »
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.