Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Utæt hønsehus...  (Læst 24364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #15 Dato: 06 Juli , 2010, 21:19 »
Nå, men-æh... Der er ingen der har ringet til mig endnu ??? >:(... Nu skal jeg ringe igen, igen, igen (det blir' så 4. gang) til Maxsø i morgen.  /d /d /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #16 Dato: 06 Juli , 2010, 21:28 »
Ej, hvor træls!!!!!

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #17 Dato: 06 Juli , 2010, 21:37 »
Ej, hvor træls!!!!!
Ja, rigtig meget! Jeg er blevet anbefalet af flere herinde fra, at gå direkte til forbrugerklagenævnet. Det må jeg så nævne i morgen, når jeg taler med Maxsø. Det er da bare, som du skriver, TRÆLS, at skulle bruge krudt på noget så banalt. Helt ærligt. En tube siliconefuge, og huset var tæt igen. Jeg nægter bare at gøre det selv, når huset var så dyrt - nix - jeg reparerer det altså ikke selv >:(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #18 Dato: 27 ſeptember , 2010, 16:10 »
Lige en afslutning på denne her: Vi har ringet og skrevet og ringet og ringet og ringet... Til hr. Torben Maxsø, som har lovet guld og grønne skove, og Ih og Åh hver gang jeg har talt med ham. Det hele er resulteret i: Et besøg af Torben Maxsø - uanmeldt - så han har fuget taget, som IKKE er utæt. Derefter et besøg af producenten Mejlhede - uanmeldt - så huset var fyldt med hønsemøg og halm da huset blev repareret! Der er fuget løseligt hist og her, men ikke alle steder, og nu ser hønsehuset bare rigtig grimt ud, med sort fuge udvendigt og indvendigt. Om det er blevet tæt betvivler jeg stærkt, eftersom det jo ikke var rengjort overhovedet!  >:(

Nøøøøj, hvor er det RINGE SERVICE! Det er sidste gang jeg handler hos Maxsø Dyrefoder. Huset har kostet over 3000 kr.... Øv, at man ikke kan få en bedre behandling i disse dage. Jeg fandt kvitteringen i weekenden, og har overvejet at klage til Forbrugerklagenævnet, men tror ikke jeg får noget ud af.

Lad os derfor bare sige: Sagen er slut. Jeg går selv ud og fuger resten, banker siddepinden på igen som var faldet af, reparer snoren til hønseklappen som er knækket, og håber at alle de bøjede finerplader holder et par sæsoner til. *k

*s *s *s *s *s *s
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #19 Dato: 27 ſeptember , 2010, 16:40 »
Helt ærligt fat i EKSTRA BLADET, og så i med både fabrikant og forhandler, slå lidt på at dine dyr bliver syge af træk mm..det skal nog få nogle op af stolen /o
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #20 Dato: 27 ſeptember , 2010, 17:07 »
Syntes ikke du skal lade dem slippe så let. Gå videre med det.
Jeg vil ikke finde mig i den behandling.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #21 Dato: 27 ſeptember , 2010, 17:16 »
Aj Tanja, nu tager du dig altså sammen, det er jo kun et brev til forbrugerklagenævnet, og de skal hvis de ikke kan reparere det bytte det til et andet.
Du skal ikke under nogen omstændigheder finde dig i sådan en ringe behandling.

Jeg er ikke i tvivl om at du har rigeligt at se til, men et enkelt brev med alle oplysninger om sagens gang, må du finde tid til.
Husk at oplyse at de er kommet hver for sig uanmeldt..........

Jeg kan godt forstå du synes det er træls, men alligevel, du letter måske vejen for andre.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #22 Dato: 27 ſeptember , 2010, 18:11 »
Enig, du må klage. De skal da ikke slippe afsted med så dårlig service /1.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #23 Dato: 27 ſeptember , 2010, 18:39 »
Ja jeg er også enig i at du skal klage....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #24 Dato: 28 ſeptember , 2010, 00:11 »
Jeg har købt 2!!! huse også fra mejlskov. Det pisser ind med vand på begge huse.

En dag jeg kom hjem, hvor jeg havde været væk i flere dage, blev jeg så chokeret da en mærkelig tyk gummielastik hang ud af næbbet på min 8 uger gamle orpington. Det var så væmmeligt. Jeg trak og trak i elastikken og jeg vidste ikke om jeg trak kyllingen i stykker indvendigt, men hun havde næsten ikke plads til tungen i sit eget næb så ud skulle det skidt. Til sidst sprang elastikken og jeg krydsede fingre for at hun ville overleve. Og der stod jeg med 1/2 m gummibånd som jeg ikke anede hvor kom fra. Kyllingen overlevede. En tid efter opdagede jeg at gummibåndet kom fra hønsehuset. Det er det som de har brugt til at isolere alle samlinger med, men de ryger altså af.  :-\

Jeg er ikke i tvivl om at husene er omfattet af reklamationsretten. Men jeg har ikke energi til så meget som at skrive et brev. Jeg har haft så meget at klare det sidste 1 1/2 år og hønsene er på mange måder det som giver mig overskud til at klare 1 mill. andre mere alvorlige ting. Så jeg, læs min søde mand, har bygget tag over hele baduljen både hønsehuse og hønsegårde - så nu kommer der ikke vand ind der mere.

Det er selvfølgelig ret ærgerligt, at det firma skal skovle penge ind på et møgprodukt men her har jeg valgt at de vinder sagen uden kamp. Og jeg er ellers lidt af en kamphøne som altid vinder.....
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #25 Dato: 28 ſeptember , 2010, 07:20 »
Tak for alt jeres opbakning. Jeg er også ved at sprænge i luften af raseri! Tror I man kan vinde en sag, når producenten og forhandler har forsøgt at reparere huset? De har fuget det meste indvendigt men mangler foran døren. Udvendigt har de fuget hele vejen rundt - sjusket, men hele vejen rundt. MEN - "øjet" til hønseklapsnoren gik op efter to uger, og det har vi selv repareret. Grimt, men det virker. Kan man klage over det? Den pind der understøtter siddepinden er kun sat fast med en krampe, og falder af hele tiden, så nu har jeg fjernet den. Alt i alt, står jeg med et hønsehus der er fuget alle vegne. Det er grimt - men kan man klage over, at noget der er repareret så det (måske) virker, er grimt? ???

Jeg vil SÅ gerne have skovlen under Maxsø/Mejlskov, da jeg synes de har været meget unfair i deres behandling af os, og jeg kan nærmest se dem stå og tælle mine penge mens de griner >:(.

@Tina: :o!!!!!! De gummielastiker er også væk i mit hønsehus!!!!! Mejlskov sagde, at det var mine høns der havde spist dem, og det kan de åbenbart have ret i!!! :o :o :o!!!! Deres produkt burde slet ikke sælges, når det er så ringe, at det kan skade de dyr produktet er beregnet til. Jeg er fandmemer sur over, at der tjenes penge på sådan noget skrammel. Godt for dine og mine kyllinger, at alle stadig er i live.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #26 Dato: 28 ſeptember , 2010, 07:50 »
Jeg ved ikke om du kan vinde sagen, når producenten har prøvet at reparere (nogen af ) skaderne.

Men jeg ved, at hvis det var mig, ville jeg udbedre det sidste og skynde mig at komme videre og nyde det gode hønseliv.

Det skal ikke forståe som konfliktskyhed - for vi skal selvfølgelig behandles ordentligt og have valuta for vores surt tjente penge, men sådan en sag kan komme til at "fylde" så meget i ens bevidsthed, at det overskygger en hel masse andet.

Og risikoen er ovenikøbet , at du ikke får medhold, og så slutter hele forløbet bare med en masse ekstra frustrationer.

Så mit råd er: Reparer det sidste, lad være med at handle med firmaet nogensinde igen og kom videre i din ellers dejlige tilværelse  /o

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #27 Dato: 28 ſeptember , 2010, 08:02 »
Jeg tror ikke det er "godt nok", når de har udbedret det på den måde. Så vidt jeg er orienteret skal det se ud som det oprindelige. Forstået på den måde, at man godt må kunne se, at det er repareret, men det skal være ordentligt udført.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #28 Dato: 28 ſeptember , 2010, 08:46 »
Denne tråd får mig til at tænke på at inde på Hestenettet er der en rubrik der hedder levenradører og produkter. Der kan man fortælle om sine mere eller mindre gode/dårlige oplevelser med forhandlere og det er samlet et sted..For det er virkeligt for dårligt dette her og en advarsel til andre var på sin plads, når energien ikke rækker til at klage over firmaet.

Med de mange medlemmer der efterhånden er herinde var det måske en ide´at have en sådan her også?

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 28 ſeptember , 2010, 08:49 Fra GKV »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Utæt hønsehus...
« Svar #29 Dato: 28 ſeptember , 2010, 09:12 »
Det var da en god idé. Ris og ros. Både om produkter og fjerkræ.... F.eks. er servicen hos f.eks. America mig bekendt altid i top. 
Men jeg synes alligevel at Tanja skal skrive en klage. Om ikke andet får de at vide at der er klaget. Det er der ikke så mange der får taget sig sammen til - og så længe ingen gider, bliver det nok ikke bedre når de nu ingen moral har.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand