Hej, Jimmy, lade mig forsoege at bringe lit klarhed i dit spoergesmaal.
Helt rigtig, Plymouth Rock er en race, en race der benyttes flittigt inden produksion af slagte-hoens, samt inden produktiom af avlsdyr til aeg-industrien. Som oftest vil Plymouth Rock fungere som "bedsteforeldre", i produktionen af visse hybrider ogsaa som "bedsteforeldres" moder. Det er hoenerne der benyddes, fordi den originale Plymouth Rock er stribet, saa krysses den med en moerk, relativt ensfarget hane, vil den give "koensbestemmende" afkom, dvs, allerede det foerste doegn af kyllingens liv, kan den koensbestemmes. Plymouth Rock var engang kendt som et udmerked slagte-dyr, men industrien fandt ud at dette er en egenskab der vil forsterkes hvis man foretager de rette krydsninger. I nogle hybrider er det 1/8 del Plymouth Rock, I andre kun 1/16 del. At producere bedsteforeldre samt deres foreldre er idag en stor industri, og de exacte krydsninger vides kun af faa mennesker. Dette er "big business". Jeg ved at RIR (Rhode Island Red) er en annen race der benyddes inden disse krysninger, og jeg tror nok ogsaa at "den hvide Italiener", Leghorn er en anden. Slutt-produktet, den hybride hoene (eller hane) er ikke saerligt egned til avl, saa man maa hele tiden oppdrette nye bedsteforeldres foreldre, bedsteforeldre, samt foreldre for at holde denne kaempe-industri gaaende. Hybride hoens er slettest ej hybrider, men krydsninger, der ej avler med success. Hybride dyr avler jo "koensloese" afkom, hybride hoens, kan avle, men resultatet bliver altsaa bedst hvids man stopper krydsningerne DER. Og begynder forfra igen, og igen, og igen.
Blev dette for ufordoeyelig? Skrevet af en Nordmann med et Britisk tastatur.