Jeg har hele vinteren her prøvet, at ruge kyllinger ud i nogle af de blå fra America. Det har gået op og ned og humøret har været ligeså. Dels var en del af æggene tomme, men det skyldes jo nok årstiden, men der har altså også været kuk i klækningen hos for mange af kyllingerne.
Det er virkelig så trist, når man ved, at der er små færdigudviklede kyllinger, der bare ikke kan komme ud.
Lige nu går jeg på 22 dagen og venter på, at der skal klækkes nogle flere end de tre der er kommet ud. Jeg synes det har været så svært at regulere fugtigheden, vores hus er meget tørt, måske er det derfor. Så løber maskinen tør for vand og man er nødt til at åbne for den også de sidste dage. Virkelig svært når man ikke har nogen erfaring.
Nu skal det være løgn, jeg bestiller en rigtig maskine med det hele!!! Digital styret vending, temperatur, fugtighed, køletid o.s.v.
Så skal det fungere og gør det stadigvæk ikke, så ved jeg da, at det ikke er maskinen, der er årsagen og kan sætte ind andet steds (hane, høns, vitaminer og alt det der)
De er dyre og så smuttede det arabershow jeg ellers havde planlagt at min hingst skulle på

Jeg har bestemt mig for en fra Hemel i Tyskland.
Desværre kan jeg ikke lave den selv.
VH Gunni.