Så klækkede der en maskine igen. Ud af 7 silkeæg blev det til seks kyllinger. Ud af 7 Araucaneræg kom der også seks kyllinger,alle på 21 dagen og uden problemer en af silkekyllingerne kom dog på 20.dagen. Alle er fine ingen skæve tæer eller andre gebrækkeligheder.
De engelsker derimod ville slet ikke noget

I dag på 23.dagen har jeg så plukket hul i æggene. En er god nok, den ligger nu og tørrer, en anden er ikke så god, der er liv, men stadigvæk lidt æggeblomme bagi,

resten er døde på et tidspunkt hvor der er en blomme bagi på størrelse med en stor ært.
Under forløbet med rugningen har jeg bemaærket at luftlommen varierede meget hos englænderne fra, at der næsten ingenting var til at nogle endte op med en megastor luftlomme.
Æggene er svære at lyse, skallen er meget tyk og meget farvet, så selv i buldermørke og med en rigtig æggelyser kan jeg kun ane skygge ikke nogen edderkop eller noget.
Hvordan mon det kan være, at to hold bare gør som de skal og de andre er så vanskelige? Jeg mener alle hønsene bliver behandlet ens får samme mad o.s.v.
Det er nu den anden rugning hvor dette sker og det er lidt træls.
Nogen der kan give en forklaring?
VH Gunni.