Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det der med at ruge i maskine!!!!  (Læst 17138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Det der med at ruge i maskine!!!!
« Svar #30 Dato: 05 Marts , 2010, 11:31 »
Så klækkede der en maskine igen. Ud af 7 silkeæg blev det til seks kyllinger. Ud af 7 Araucaneræg kom der også seks kyllinger,alle på 21 dagen og uden problemer en af silkekyllingerne kom dog på 20.dagen. Alle er fine ingen skæve tæer eller andre gebrækkeligheder.

De engelsker derimod ville slet ikke noget >:( >:( I dag på 23.dagen har jeg så plukket hul i æggene. En er god nok, den ligger nu og tørrer, en anden er ikke så god, der er liv, men stadigvæk lidt æggeblomme bagi, :( resten er døde på et tidspunkt hvor der er en blomme bagi på størrelse med en stor ært.

Under forløbet med rugningen har jeg bemaærket at luftlommen varierede meget hos englænderne fra, at der næsten ingenting var til at nogle endte op med en megastor luftlomme.

Æggene er svære at lyse, skallen er meget tyk og meget farvet, så selv i buldermørke og med en rigtig æggelyser kan jeg kun ane skygge ikke nogen edderkop eller noget.

Hvordan mon det kan være, at to hold bare gør som de skal og de andre er så vanskelige? Jeg mener alle hønsene bliver behandlet ens får samme mad o.s.v.

Det er nu den anden rugning hvor dette sker og det er lidt træls.

Nogen der kan give en forklaring?

VH Gunni.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 06 Marts , 2010, 16:06 »
Ved rugning af æg med meget tyk skal, er det ekstra vigtigt at ruge uden vand tilførsel (Dette er min egen mening).

Men det gør du måske i forvejen?

Hvis du allerede ruger uden vand, og hønsene får samme kost, så vil jeg gætte på at det er indavl.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #32 Dato: 06 Marts , 2010, 16:10 »
Undskyld mit spørgsmål i denne tråd.

Danny: Når du siger tørrugning til æg med meget tyk skal, mener du vel stadig at det skal tilføres meget fugt fra aftenen den 18. dag???

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 06 Marts , 2010, 16:24 »
Undskyld mit spørgsmål i denne tråd.

Danny: Når du siger tørrugning til æg med meget tyk skal, mener du vel stadig at det skal tilføres meget fugt fra aftenen den 18. dag???

Thomas

Lige hvornår der skal tilføres fugt kan sikkert diskuteres. Jeg gør det først selv, lige inden de klækker, eller når de første par stykker har lavet hul.
Men ja, jeg mener altid at der skal tilføres fugt under klækning. Dog har jeg før klækket nogen hold uden fugt så det kan godt lade sig gøre hvis man af en eller anden grund vil det.

Danny
Himlen bør altid være blå!