I disse for vore høns så alvorlige og kolde tider, er jeg og hønsene afhængige af min teenagedatters nåde, da jeg køre på arbejde inden det bliver lyst og først kommer hjem når det igen er blevet mørkt.
Forleden fortalte hun at hun havde gennet dem tidligt ind, da det var kedeligt vejr, og jeg takede og spurgte om hun nu havde styr på alle hanerne i hønsehuset i den anden ende af haven, og ja det mente hun.
Efter den iskolde nat forleden gik jeg i weekenden og besluttede at de unge haner måtte over og bo i stalden i mit kyllingerum, selvom det nok er lidt mindre plads. På den anden side, så går de ikke meget ud i sneen, så da jeg havde gravet mig en sti ville jeg bære dem over i stalden, konstaterede jeg at der manglede en del,,,

efter en hurtigt hovedregning manglede der tre gule orpingtonhaner,,, hmmm jeg flyttede de sidste og tænkte surt og synd hvis de er gået til i den frygtelige kulde, men nu var der jo også bedre plads til de øvrige, som sagt så gjort, og snart var der ro og pludren i de rene spåner, lige til jeg væltede en zink spand med et brag, og så gik hønsealarmen igang,,,,, til min store undren var der larm hos damerne med Kaj i spidsen, og hos hanerne, men også udenfor et sted.

?
Bagved stalden mellem to bygninger ligger en stor blå fodertønde, og i den stod tre gule orpingtonhaner på trediedagen våde og forkomne og opgivende, og larmede i kor med de andre.
Jeg spurgte igen min datter om hun mente der var de haner der skulle være, og ja ja det var der, der var masser. Vi tog en snak om hvad begrebet masser dækker over, og jeg brokkede mig over den grumme skæbne de tre unge dyr var ved at få pga. hendes mangel på ansvarlighed osv. osv. jeg fik den besked at jeg sgu bare kan passe mine skide ækle høns selv, og ja det kan jeg....
Nu bor alle inde mens der er sne, og de har fået lys og varmelampe, der er foder til tiden og kvallificeret tilsyn kl 18 hver dag inden vågelampen slukker.
I mellemtiden vokser vasketøjsbunken til astronomiske højder på teenagerens værelse

noget for noget hvis venskab skal holdes, og det skal det jo