Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: tonsere er seje  (Læst 2080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
tonsere er seje
« Dato: 01 Februar , 2010, 21:57 »
I disse for vore høns så alvorlige og kolde tider, er jeg og hønsene afhængige af min teenagedatters nåde, da jeg køre på arbejde inden det bliver lyst og først kommer hjem når det igen er blevet mørkt.

Forleden fortalte hun at hun havde gennet dem tidligt ind, da det var kedeligt vejr, og jeg takede og spurgte om hun nu havde styr på alle hanerne i hønsehuset i den anden ende af haven, og ja det mente hun.

Efter den iskolde nat forleden gik jeg i weekenden og besluttede at de unge haner måtte over og bo i stalden i mit kyllingerum, selvom det nok er lidt mindre plads. På den anden side, så går de ikke meget ud i sneen, så da jeg havde gravet mig en sti ville jeg bære dem over i stalden, konstaterede jeg at der manglede en del,,, :o efter en hurtigt hovedregning manglede der tre gule orpingtonhaner,,, hmmm jeg flyttede de sidste og tænkte surt og synd hvis de er gået til i den frygtelige kulde, men nu var der jo også bedre plads til de øvrige, som sagt så gjort, og snart var der ro og pludren i de rene spåner, lige til jeg væltede en zink spand med et brag, og så gik hønsealarmen igang,,,,, til min store undren var der larm hos damerne med Kaj i spidsen, og hos hanerne, men også udenfor et sted.????

Bagved stalden mellem to bygninger ligger en stor blå fodertønde, og i den stod tre gule orpingtonhaner på trediedagen våde og forkomne og opgivende, og larmede i kor med de andre.
Jeg spurgte igen min datter om hun mente der var de haner der skulle være, og ja ja det var der, der var masser. Vi tog en snak om hvad begrebet masser dækker over, og jeg brokkede mig over den grumme skæbne de tre unge dyr var ved at få pga. hendes mangel på ansvarlighed osv. osv. jeg fik den besked at jeg sgu bare kan passe mine skide ækle høns selv, og ja det kan jeg....

Nu bor alle inde mens der er sne, og de har fået lys og varmelampe, der er foder til tiden og kvallificeret tilsyn kl 18 hver dag inden vågelampen slukker.
I mellemtiden vokser vasketøjsbunken til astronomiske højder på teenagerens værelse  <: noget for noget hvis venskab skal holdes, og det skal det jo  /o
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2010, 22:27 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: tonsere er seje
« Svar #1 Dato: 01 Februar , 2010, 22:03 »
Det virker meget pædagogisk og rimeligt. Mon ikke du snart kan regne med en hjælpende, og ansvarlig, hånd med hønseriet igen. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Februar , 2010, 22:09 »
Ina, - ta' nu dine ternede sutsko på !!  hvis du forstår hvad jeg mener.
Hilsen
Peter

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #3 Dato: 01 Februar , 2010, 22:22 »
kære Ina,
jeg havde nok brugt nogle NOGET STØRRE bogstaver! men hvor er jeg glad for at du og hanerne fik løst problemet! og lad du bare hendes vasketøj ligge! 10 tomler op herfra!! /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o

det kaldes konsekvens! og det er og har altid været en glimrende ide!

:)
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 01 Februar , 2010, 22:31 »
@ Peter ha ha ternede sutsko og en halv meter sne = kolde tæer, som du ved er de ternede sutsko ikke terengående.

@ Grethe Ja og det er det eneste sted hvor farmand helt sikkert ikke kan rede hende  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Februar , 2010, 22:45 »
Ina, min ilustration af den person i et par ternede sutsko, i din julefortælling, var en dame med meget overskud, og som også kunne tilgive.
Jeg er sikke på din teenagerdatter har det elendigt med det hun har overset, men det er svært at indrømme at man har fejlet.
Kom nu, - vask det tøj, det vil du også få det bedst med.
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 01 Februar , 2010, 22:55 »
Der er jeg nu ikke helt enig med dig Peter.
Man hopper og springer for sine børn, og gør det for det meste med glæde. Derfor må man også kunne forvente at få lidt igen. Og det virker jo ikke som urimelige opgaver Ina har pålagt sin datter.

Så jeg støtter Ina i denne sag.

Ina.
Når vasketøjsbunken er vokset din datter over ørerne, eller hun ikke har mere rent tøj, vil en god lille snak så nok være på sin plads.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Februar , 2010, 23:21 »

Citér
Ina.
Når vasketøjsbunken er vokset din datter over ørerne, eller hun ikke har mere rent tøj, vil en god lille snak så nok være på sin plads.  ;)

Og det er nu!

Citat "repareret  :D / Marianne - moderator
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2010, 07:18 Fra Marianne Vedel »
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Februar , 2010, 23:24 »
Hold da kæft hvor jeg altid klumrer med det der med citater. Jeg ved ikke om det vil lykkedes mig at ændre den, men jeg prøver.
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 01 Februar , 2010, 23:26 »
Peter.

Citatet lykkedes måske ikke, men jeg har forstået hvad du ville sige.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 01 Februar , 2010, 23:33 »
Peter.

Det er nu ikke så svært med de citater.

Du kan fjerne i teksten inden for nr 2 [ og nr 3 ] når du i svar boksen har fået citatet op.

Feks kan jeg fjerne dit navn i ovenstående da det ikke nødvendigvis skal med i et citat:

Gav det mening?
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Februar , 2010, 23:54 »
Jeg syntes jeg gør det ens hver gang, men det kommer ikke altid ens ud på tråden, det er helt sikkert mig, men nu skal vi jo ikke dreje Ina's tråd over i noget (måske dementsproblemer).
Vi har her i huset haft teenagerbørn uafbrudt siden 1978, ( det er æ en gang løwn) så vi har også kunne følge udviklingen, den har egentlig ikke ændret sig væsentlig! De har altid været lidt egocentrisk, men brug for en at læne sig op ad.
Så Ina, Stop stædighedskampen.

Hilsen
Peter

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #12 Dato: 02 Februar , 2010, 09:59 »
Det kunne jo også være tiden var kommet til at donnaen selv skulle vaske sit tøj. Det har jeg praktiseret i perioder, hvor det kneb med tøsen fik smidt sit tøj til vask og så var der pludselig det problem at de jeans skulle hun bruge om 10 minutter. ;D ;D

Den teenagealder går da heldigvis over.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #13 Dato: 02 Februar , 2010, 18:42 »
kære Ina,
jeg synes du gør det rigtige... hvis hun er så stor som det lyder til... så kan hun GLIMRENDE vaske sit tøj selv... så bare hold fast... og så som Pilegaarden siger: når bunken er stor nok... så tag en snak...
det er også rigtigt at teenagere har brug for en at læne sig op ad - absolut... men der må være en blonde!! og den er så absolut nået i det tilfælde der!!

kærlige hilsner
fra en jysk (stædig) voksen  ::)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

frida

• Gæst
« Svar #14 Dato: 02 Februar , 2010, 20:03 »
Pyh. De kære teenagere. *t Synes du gør det rigtige /o. Selv glæder jeg mig vildt til min teenager flytter hjemmefra, for så vil jeg komme på besøg, og tage mine venner med. Jeg vil smide mit beskidte fodtøj midt i det hele. Jeg vil tømme køleskabet, og lade være med at sige, hun skal have handlet ind. Jeg vil lige tage et dejligt langt bad, og bestemt ikke spare på håndklæderne, som jeg vil strø rundt omkring på gulvene. Til sidst vil jeg gøre hendes hund(e) helt vildt fjollede og vilde, og så tager jeg hjem til mig selv /4.
Må lige sige, at min teenager mest er en skøn tøs *o. Der sker bare en hel masse i deres hoveder (og kroppe), så de er bare ikke gode til, at huske alle de små detaljer, som vi synes er helt vildt vigtige og nødvendige *f. De skal nok vokse op og blive skønne mennesker. Hold ud, og bevar din gode humor, så kan du klare meget *h.