Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skævt næv  (Læst 16550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Skævt næv
« Svar #15 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:02 »
Enig!

Selvom vi er glade for vores høns - endda utrolig glade - er det altså stadigvæk "bare" høns!

Kort proces, og så videre!  /o

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:14 »
Ja jeg er jo af den mening at det netop er kærligheden til mine dyr der gør mig i stand til at gøre kort proces.
Og ja ...ville da ved hund og kat også lige smutte til doktor dyr ....meeen syns godt nok nogle gange at dyrene lider under livsforlængende processer for vores skyld. Nu snakker jeg selv følgelig ikke om små indgreb ..... men de tilfælde hvor folk i årevis bliver ved med at "lappe"på et sygt kæledyr.
Lidt en afstikker fra den egentlige tråd ..ved det godt *gg*
Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:18 »
Mente osse bare, at det altså ikke er vores børn!  :)

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:20 »
Og jeg var såm´n bar´enig  :D
Med venlig hilsen Søs

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #19 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:36 »
Osse maj...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Susanne

• Gæst
« Svar #20 Dato: 28 Oktober , 2009, 08:44 »
Hehe!    :D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #21 Dato: 28 Oktober , 2009, 12:50 »
Øh, jeg tror at vi har "tabt" Pernille. Måske fordi hun ikke kunne bruge vores svar?
Nu er der jo faktisk forskel på avlshøns og kælehøns, så hvorfor ikke lade dyrlæge-kusinen komme med råd når hun har set hønen? Måske kan den få et godt liv med regelmæssig næb-filing og lidt hensyntagen med fodringen. Måske er det så grelt at den bør aflives. Det ved VI jo ikke.....
Vi må nok akceptere at folk holder høns på mange måder. De af os, der slagter og spiser egne høns med stor fornøjelse ville selvfølgelig vælge at slagte de defekte først. Men hvis ikke de skal spises - det er nok ikke så nemt så :-\.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 28 Oktober , 2009, 15:21 »

Tak Kirsten - fordi du lige "stopper op og tænker efter".

I den her sag tror jeg ikke, at det er bøvlet hele tiden at skulle holde øje med, hvordan hønen har det - og supergener har man ikke skænket en tanke.

Pernille - jeg håber, at du har fået et godt råd fra din kusine
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Pierre

• Bruger
« Svar #23 Dato: 01 ſeptember , 2010, 22:27 »
Brugte lige funktionen "Vis ulæste svar" og opdaged denne tråd som jeg startede pga. min hønes skæve næb og glemte at følge op på.... Beklager alle jer der kom med jeres mening. I skulle selvfølgelig have haft et billede af damen og resten af historien. Dyrlægekusinen rådede mig - i samråd med en anden dyrlæge med forstand på høns- til at prøve at klippe næbbet. Det prøvede jeg én gang, brugte en hundeneglesaks, sådan en med stopper på, så man ikke klipper for meget. Resultatet blev et lidt kortere undernæb, men det kom der ikke mindre krydsnæb ud af. Herefter har hun fået lov til at have sit næb i fred. Hun slider det fint, så det holder samme længde. Hun er stadig en slank model men i fin trivsel og en af mine bedste æglæggere.
Jeg kunne aldrig finde på at holde et stakkels dyr i live pga. mine børn. I dette tilfælde synes jeg tværtimod at ungerne kan lære og har godt af at lære man kan have et godt liv selvom man ikke er helt perfekt. Jeg arbejder på en specialskole for handicappede og er vant til de lidt spøjse eksistenser  ;) 
Så her i huset er vi glade for at frk. Krydsnæb trives og ikke endte i suppegryden  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 02 ſeptember , 2010, 07:37 »
Dejligt med en slutning, Pernille  /o
Hvis hun slider næbbet fint efter en enkelt gang hjælp kan man jo også sige "Mission Accomplished"  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #25 Dato: 02 ſeptember , 2010, 16:14 »
Endnu en happy ending. Dem elsker jeg altså /o.
Og så kvitterer det lille pus med masser af æg. Skønt. Dejligt at få slutningen på historien. ;D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand