Jeg må altså tilstå selvom det nok er upopulært at jeg mener hønens trivsel kommer i første række. Og dette kan børn sagtens forstå. Og selvom der måske er brok ...ja så må man bare være den onde mor der gør ende på et kæledyrs lidelser.
Det kommer selvfølgelig an på sværhedsgraden. Umiddelbart virker et skævt næb mere problematisk end et der bare ikk er lige langt ?
Næbet er er vel stadig skævt selvom der klippes af det ? Nå det svært at vurdere uden billede

Personligt fik jeg det virkelig skidt sidst jeg slagtede en høne. Hun lagde ingen æg ..men havde fået lov at leve sommeren ud ...da hun jo var meget sød. Til min skræk kunne jeg se at hun har haft den grummeste læggenød !!! Arme dyr.
Så jeg vil til hver en tid foretrække at lade et dyr få ende på sine lidelser. Høns viser jo ikke de har det skidt .... hellere være på den sikre side.
Dette skriver jeg kun fordi der i første indlæg står at hønens foderstand ikk følger med de andres.... er godt klar over at det kan være problemet kun er kosmetisk ..og så det jo underordnet.
Det jeg vil frem til er vist egentlig bare ..... man skal ikke skåne en høne fordi det synd for børnene