Brugte lige funktionen "Vis ulæste svar" og opdaged denne tråd som jeg startede pga. min hønes skæve næb og glemte at følge op på.... Beklager alle jer der kom med jeres mening. I skulle selvfølgelig have haft et billede af damen og resten af historien. Dyrlægekusinen rådede mig - i samråd med en anden dyrlæge med forstand på høns- til at prøve at klippe næbbet. Det prøvede jeg én gang, brugte en hundeneglesaks, sådan en med stopper på, så man ikke klipper for meget. Resultatet blev et lidt kortere undernæb, men det kom der ikke mindre krydsnæb ud af. Herefter har hun fået lov til at have sit næb i fred. Hun slider det fint, så det holder samme længde. Hun er stadig en slank model men i fin trivsel og en af mine bedste æglæggere.
Jeg kunne aldrig finde på at holde et stakkels dyr i live pga. mine børn. I dette tilfælde synes jeg tværtimod at ungerne kan lære og har godt af at lære man kan have et godt liv selvom man ikke er helt perfekt. Jeg arbejder på en specialskole for handicappede og er vant til de lidt spøjse eksistenser
Så her i huset er vi glade for at frk. Krydsnæb trives og ikke endte i suppegryden