Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!  (Læst 5738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!
« Svar #30 Dato: 29 ſeptember , 2009, 08:23 »
Og hanens STORE  røde flapper og kam  ;D

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 29 ſeptember , 2009, 10:41 »
Faktisk ja. Mine tanke ville være, at jo større røde flapper og kam, desto farligere, stærkere og sejere hane (i princippet) - og dermed også en advarsel om ikke at lave ballade med fyren.

Synes personligt, at der er ret mange sjove ting, man kunne teste i den forbindelse, hvis man havde tid og lyst til videnskabelige undersøgelser. Men min teori på det oprindelige spørgsmål, er nu stadig, at Christinas hane var bims i bøtten :D

Påfuglens hale er jo en anden god diskussion. Hvad skal den med sådan en kæmpehale? I værste fald bliver den ædt, fordi den ikke kan løbe stærkt med sin overdimensionerede udrustning?
Hunnerne foretrækker hanner med så store haler som muligt. Forskerne mener , at halen enten a) er en smutter fra naturens/evolutionens side.
eller b) hvis man kan overleve med sådan en fætter på numsen, og ovenikøbet har kraft til at holde den flot, så er man en stærk fyr - og kan dermed tilbyde gode gener til afkommet. Og så er hønerne jo sådan set smarte nok. :D

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 29 ſeptember , 2009, 10:54 »
Nu kan Påfugle nu godt løbe stærkt og flyve ret godt selvom de har store haler.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline løv

• Bruger
« Svar #33 Dato: 29 ſeptember , 2009, 14:02 »
Da jeg var en sød, lille pige for snart maaaange år siden, måtte vi forærer en stor flot R.I.R. hane væk, som angreb mig, når jeg havde røde træsko på... :-\
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet