Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!  (Læst 5740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!
« Svar #15 Dato: 16 ſeptember , 2009, 18:35 »
Du skuffer nu aldrig med dine svar, Bjørn *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 ſeptember , 2009, 23:07 »
Beklager Marianne ! Jeg er også ved at være gammel... Jeg kan godt huske at jeg skal fløjte efter pigerne, jeg kan bare ikke huske hvorfor...  ::)
Se, det kan jeg huske!  Fordi, så får du måske et af de her  :-* eller de her *l, men du har jo ikke fløjtet, så du må undvære  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 ſeptember , 2009, 00:28 »
piiiiiiiiiiift  :P

karina dj

• Gæst
« Svar #18 Dato: 17 ſeptember , 2009, 09:15 »
 :D Hvor er i søde  ::)

Jeg håber sådan der kommer en ny og venlig hane til hønsegården...

Krydser fingre  ;)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 ſeptember , 2009, 12:10 »
Christina:

Det "kuld" du taler om. Er det nogen af dem fra mig?

Selfølgelig snakker man både om arv og miljø. Men når det er sagt så har jeg aldrig haft en aggreseiv skånsk blomster hane.
Ikke at det på nogen måde gør det mere iorden men måske virker dine "små" børn bare som noget der skal domineres... (på grund af deres størrelse).

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline liski

• Passiv bruger
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #21 Dato: 28 ſeptember , 2009, 00:55 »
Christina:

Det "kuld" du taler om. Er det nogen af dem fra mig?

Selfølgelig snakker man både om arv og miljø. Men når det er sagt så har jeg aldrig haft en aggreseiv skånsk blomster hane.
Ikke at det på nogen måde gør det mere iorden men måske virker dine "små" børn bare som noget der skal domineres... (på grund af deres størrelse).

Danny

Nej, det er ikke nogen af dem fra dig :) Og ja, jeg tænker også at det er børnenes størrelse, som gør at de er blevet angrebet, for manden og jeg er jo ikke blevet angrebet...

hoejberg

• Gæst
« Svar #22 Dato: 28 ſeptember , 2009, 08:21 »
Vores piger på 4 og 9 år er altså aldrig blevet angrebet af hanen.
Syntes ikke der er så stor størrelse forskel på 3 og 4 årige, men måske en hane ser anderledes på det ???

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 28 ſeptember , 2009, 09:19 »
Vores piger på 4 og 9 år er altså aldrig blevet angrebet af hanen.
Syntes ikke der er så stor størrelse forskel på 3 og 4 årige, men måske en hane ser anderledes på det ???

Jamen, jeg tror som skrevet længere fremme, at der simpelthen har været en skrue løs i dét kuld hanerne kommer fra ???

hoejberg

• Gæst
« Svar #24 Dato: 28 ſeptember , 2009, 13:54 »
Jeg tror du har ret ;)

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 28 ſeptember , 2009, 17:03 »
Det kunne evt. også tænkes at farven på tøjet har noget og sige, der var lidt snak om farver vedr. Forum-dagen hos Bjarne Andersen i Oue, nogle farver ophidser måske mere end andre.

:-* :-* :-* *l *l *b

TAK !  *o *o
« Senest Redigeret: 28 ſeptember , 2009, 17:05 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 28 ſeptember , 2009, 23:06 »
Det kunne evt. også tænkes at farven på tøjet har noget og sige, der var lidt snak om farver vedr. Forum-dagen hos Bjarne Andersen i Oue, nogle farver ophidser måske mere end andre.

Hvilke farver snakkede I om? Mine piger går typisk i lyserødt (selvfølgelig heeeelt efter eget valg *e *r ;D) og ellers sort eller brunt... Ville det ikke mere være rødt eller andre mere markante farver, de ville gå efter?  <A

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 28 ſeptember , 2009, 23:20 »
Ser høns overhovedet farver? Eller er de farveblinde?
Mvh
Erik Andersen

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 28 ſeptember , 2009, 23:57 »
Jeg er helt sikker på at fjerkræ kan se farver, uden dog at vide det 100%, men måden de kan sortere deres foder på giver et fif derom, af farver ville jeg mene at lyse farver ophidser mere end mørke farver, som Bjarne Andersen anbefalede at påklædningen til Forumdagen skulle foregå i mørke farver, de lyse farver (bare en hvid kasket) skræmte dyrene, en lille pige på tre år i lyserødt KUNNE måske godt (af en hane) forveksles med en fremmed hane (rival), når jeg selv går og fodre har jeg altid mine gode gamle blå over-alls på, dyrene kender mig og er helt trygge ved det, kommer jeg i andet tøj er de straks mere reserveret, når jeg har fat i mine gæs har jeg altid "fremmed" tøj på, gæs husker godt og forbinder det fremmede tøj med en fare, når jeg bagefter kommer i det blå er tilliden genoprettet, så jeg er helt sikker på at tøjet gør en forskel.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 29 ſeptember , 2009, 07:30 »
Jeg er også helt sikker på at fugle har et ret godt farvesyn. Mine høns reagerer også på rødt. Jeg går meget i rødt, så efterhånden har de vænnet sig til det, men i starten kunne man godt se,at de ikke brød sig om farven.
Jeg ville mene, at helt generelt er rødt, lyserødt, hvidt og gult "alarm-farver". Det er de farver, dyr bruger, når de enten vil se skræmmende ud, eller "flasher" for at vise andre, at der er fare på færde.
 Tænk bare på rådyrenes "hvide spejl" på rumpen.