Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!  (Læst 5735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!
« Dato: 12 ſeptember , 2009, 21:56 »
 :'( Sikke en dag, altså...

Jeg startede med at slagte mine 2 silkehaner (manden huggede *r), da jeg endelig har fået integreret mine 3 silkedamer i flokken af de skånske  /o Det var nu lidt sørgeligt at skulle sige farvel til dem, specielt den ene af dem. Men hønsene har nu de bedste betingelser samlet i dén hønsegård de alle går sammen i nu, og det var det som var planen fra starten.

Nå, men i dag var det så skønt vejr, og manden, mine 2 små døtre på 1 & 3 år og jeg selv, tullede rundt i haven og ordnede nogle små-ting og hyggede. Tøserne og jeg går dagligt ind i hønsegården for at hente æg, og efter vi har fået en ny hane, har der ikke været det mindste, og vi har været tryg ved ham (den forrige angreb pigerne).

I dag, da vi havde hentet æg, besluttede jeg så at de skulle have lov at komme lidt ud på græsset. Alle høns spurter glade ud i friheden og ungerne nyder at se hønsene gå ind i legehuset, hen til hoveddøren osv. Lidt senere, mens jeg står og ordner hønsenes vand, kommer min ældste datter gående hen over græsplænen, og pludselig TONSER hanen bare hen imod hende bagfra og angriber hende på ryggen!  :o Min datter skriger op, og prøver at løbe væk, men hanen jagter hende og angriber hende igen. På det tidspunkt er jeg næsten helt derhenne, og da den igen skal til at angribe, får jeg sparket til ham, så han flyver hen af græsset! Man skulle jo tro man var i sikkerhed efter at have givet den sådan et los, men nej, han er ikke sådan at skræmme, så han går til angreb igen! Jeg sparker endnu engang ud efter ham, så han flyver væk, mens jeg kalder på min mand, som heldigvis når hen til os, og får losset sådan til ham, så han endelig stopper, og går lidt væk.

Min lille skræmte pige, som lige havde været så lettet over at "Guldberg er her ikke mere, nu er der en ny hane og han er sød", græd og var meget forskrækket. Jeg forklarede hende at vi ikke ville ha' at en hane ikke er sød, så at nu skal vi ikke ha' ham mere, og hun falder lidt til ro. (Nu ligger han også helt stille ude i køleskabet ::))

Men PYH...jeg var helt rystet efter dén omgang!  :-\ Min mand kom sådan til at grine af mig, for da jeg så skal i gang med at plukke ham, efter at han er blevet et hoved kortere, så bedst som jeg hev i fjerene, kommer der en lyd fra ham (det var vandet, fra da jeg havde haft ham i gryden for at lette plukningen), og jeg giver bare et SKRIG (*r). Med det samme går det op for mig at ungerne kikker på mor, og jeg skyyynder mig at sige med et lille grin "hoov, ej altså hørte I lige hvad mor sagde?!" og da ungerne heldigvis bare griner med, græder moren *r Pyh, så blev det bare lidt for meget med slagtning af 2 silkehaner, angreb, slagtning igen osv. *r

Nå...men nu skal vi på jagt efter en NY blomsterhane...og jeg håber sådan på at vi måske kan være heldige at finde en som er "afprøvet" og at man ved den er god til børn. Jeg tør næsten ikke få en ny, for jeg er helt bange for at traumatisere mine børn *r Men jeg vil bare helst have en hane til at holde lidt styr på tropperne :)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Så skete det igen :( Min datter blev angrebet af den NYE hane!
« Svar #1 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:01 »
Du er da bare alt for uhyggelig. Jeg har sjældent hørt noget lignende. Din stakkels datter, og stakkels dig. Sådan en hane er faktisk et ret stort dyr, hvis den angriber et lille barn.

Jeg er glad for, at den er DØD! og tænker på, om dine haner har en arvelig bimisitet - en bindegal brist. Det lyder simpelthen ikke normalt!

Og forstår også godt, hvis du har lyst til at tude. Det er da noget af et chok at få.

Har desværre ingen blomsterhaner. Kan du ikke bruge en brakel?

Offline Tina Holmberg

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:02 »
Puha, det var da også en forfærdelig tur for hele familien.
Håber det lykkes jer at finde en venlig hane. For ja, det er da rarest med en hanen i flokken.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:05 »
Har da et par stykker der lunter rundt her ...uden at angribe nogen ...men det er jo lidt langt væk *ss*
Med venlig hilsen Søs

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:09 »
Du er da bare alt for uhyggelig. Jeg har sjældent hørt noget lignende. Din stakkels datter, og stakkels dig. Sådan en hane er faktisk et ret stort dyr, hvis den angriber et lille barn.

Jeg er glad for, at den er DØD! og tænker på, om dine haner har en arvelig bimisitet - en bindegal brist. Det lyder simpelthen ikke normalt!

Og forstår også godt, hvis du har lyst til at tude. Det er da noget af et chok at få.

Har desværre ingen blomsterhaner. Kan du ikke bruge en brakel?

Jamen, jeg har faktisk tænkt på om der har været noget galt med det "kuld" som de haner kom fra. Det var nemlig "brødre", fordi jeg og en anden delte et kuld. Og hun havde oplevet at en af den andre hun slagtede var aggressiv, ligesom jeg selv havde 2 aggressive! Må indrømme at jeg bare lige nu næsten ikke tør prøve at få en skånsk hane igen, men det er jo nok "bare" fordi jeg har været så uheldig. Jeg har ikke hørt om andre, som har haft en aggressiv blomsterhane, men alligevel er jeg lidt nervøs ved at skulle have en ny... Har faktisk tænkt på om jeg skulle få en hane af en anden race *r Men hvis det bare har været det her kuld der har haft en skrue løs, så vil jeg jo helst have en blomsterhane.

Og tak for tilbuddet! *l Venter lige og ser om der er noget tættere på *l

Puha, det var da også en forfærdelig tur for hele familien.
Håber det lykkes jer at finde en venlig hane. For ja, det er da rarest med en hanen i flokken.

Tak :) Og ja, det er jo lige det det er :)

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:10 »
Har da et par stykker der lunter rundt her ...uden at angribe nogen ...men det er jo lidt langt væk *ss*

Suk ja, men er det ikke bare næsten altid sådan? Ellers tak *l

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:12 »
Det luget da lidt af hjernefejl. Mon ikke der kan findes en sund sjællandsk hane til dig :)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 ſeptember , 2009, 22:55 »
Efter at have givet dig *l og *t, vil jeg stille mit sædvanlige superfeministiske spørgsmål:  Hvorfor skal du absolut have en hane?  Her på matriklen trives alle uden hane.  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #8 Dato: 12 ſeptember , 2009, 23:51 »
Mine forældre har en blomster hane jeg måske kan lokke fra dem... de syntes egentlig han er lidt dum for han er lidt sky og kagler op for at få hønsene til at holde afstand fra mennesker (hvad de bestemt ikke gør) men en hane der holder afstand kunne måske være en løsning??? han har aldrig gjort tegn til at angribe... mine børn må ikke komme med ind i hønsegården men det er pga hønerne der praktisk talt overfalder en for at få noget at spise, hakker i ens fingre og tæer mens hanen står på en pæn afstand.... kunne det være en løsning???
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 ſeptember , 2009, 09:12 »
Har stadig en stor kylling på fem måneder, der egentlig skulle være slagtet, men som du da godt kan få ;)... Han har ikke været arig her. Han er lidt sky, men det kan du vel sagtens vende ham af med. Han er ud af Egons stamme, og de er vidst også ret så flinke ;)... Transport kan vi vel finde ud af? :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 13 ſeptember , 2009, 09:50 »
Den angrebslyst, som du beskriver, genkender jeg fra Jensen I,  /d og det virker MEGET skræmmende, godt han fik hovedet af.  /o
Man siger jo at aggressivitet hos haner er arveligt, og det ser det bestemt også ud til i jeres tilfælde.
Hvis I får en god hane, er jeg sikker på, at dine piger får selvsikkerheden igen. Vores lille Sif render gladeligt alene rundt i haven, hun elsker at håndfodre hønsene, og hun henter æg i hønsehuset helt alene. Med den rigtige hane kommer dine unger også til det  :D
Og selvfølgelig skal I da ha' en god hane, det giver nu en helt anden adfærd blandt hele flokken.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 16 ſeptember , 2009, 14:05 »
Undskyld jeg ikke har fået svaret...jeg har været lidt ophængt *r

Jeg vil rigtig gerne have en hane, Lise, fordi vi gerne vil lave nogle kyllinger til sommer. Jeg må nok indrømme, at jeg har nydt at kunne lukke hønerne ud her på det sidste, fordi jeg ikke behøvede at skænke det en tanke, hvor hanen nu var osv. SKØNT! :)

Men hvorom alting er, så vil jeg nu gerne have en igen, som kan tage sig godt af flokken, og som kan yde sit til familieforøgningen ;)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 ſeptember , 2009, 16:21 »
OK, så må jeg vel acceptere det, det er nok min alder, der taler  ::)  Jeg har glemt alt om, hvad det nu er, der gør hannerne så attraktive.  *e
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 16 ſeptember , 2009, 18:24 »
Så Lise, nu skulle der gerne komme et af Bjørns gode svar *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 16 ſeptember , 2009, 18:31 »
Så Lise, nu skulle der gerne komme et af Bjørns gode svar *o

Beklager Marianne ! Jeg er også ved at være gammel... Jeg kan godt huske at jeg skal fløjte efter pigerne, jeg kan bare ikke huske hvorfor...  ::)