Hold op, hvor er I sjove - ja, undskyld, men jeg kom da godt nok til at grine... UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD, at jeg ikke lige har haft tid til at sidde ved computeren i dag

Og jeg har ikke født endnu - men det kan være når-som-helst, for jeg har termin på torsdag

Jeg skal nok tjekke, om der er internetadgang på patienthotellet, så I kan holdes ajour - og ja, - jeg skal lige blive der et par dage for ikke at komme hjem til det helt store ståhej (særordning jeg har fået lavet - normalt er det ud-af-vagten efter et par timer for flergangsfødende).
Lille-Pip har det mægtigt

Min lillesøster på 17 passede to børn, hund, høns og kyllinger i går.
Jeg har netop her til aften sat tre af Lille-Pips fire søskende ned under Mutter Skruk, som her i formiddags fremviste en enkelt, levende kylling. Den anden lå i reden og var død (hun fik trådt på ægget i går, da hun gik tilbage til reden, og dét har den så ikke helt kunne tåle, og jeg var jo ikke hjemme til at redde den

), mens de to sidste æg ikke var klækket - og de viste sig så ikke at have været befrugtet.
Det gik i øvrigt helt uproblematisk at sætte de tre kyllinger ind til hende og putte dem under hendes vinger.
Årsagen til, at Lille-Pip nu har selskab, er, at jeg er blevet fortalt, at hvis én kylling skiller sig særligt ud, så kan hønen finde på at 'ville af med den'. Og der var lige en enkelt sort kylling iblandt de små lysegule.
Nogle af jer anbefalede jo også ligefrem, at Lille-Pip skulle have selskab. Det klarede jeg i første omgang med (hold godt fast nu: ) et af børnenes overflødige tøjdyr

Lille-Pip blev helt rolig og puttede sig op ad det lige med det samme, så det var vist ikke så åndsvagt, som det lyder (men grin I bare). I morgen bestiller jeg en varmeplade, så de to stuekyllinger kan slippe for arkitektlampens ulideligt klare lys.
Sov I bare roligt, alle sammen - vi skal nok klare den sammen, mig og Lille-Pip (som jeg i øvrigt aldrig kunne finde på at spise, så jeg håber virkelig, det viser sig at være en høne).