Det med de voksne fugle, står faktisk i byrådsreferatet den dag, da regulativet blev vedtaget. Det er en ændring i teksten, som vil komme med, når det bliver offentliggjort.
Jeg havde meget svært ved at trænge gennem til journalisten med det med de mere end ti høns, fordi hun var overbevist om, at det kun gjaldt i landzone og jeg ikke kunne huske den rigtige paragraf.
Jeg synes personligt, at artiklen meget fint afspejler den holdning der generelt er i samfundet til det her; "Er det ikke lidt lige meget?" Den synes jeg er vigtig. Hvis jeg var (hvad jeg jo er) hønseholder og ramt af det her, så ville jeg blive harm og tænke "Hva' satan! Er de så ligeglade" og så ville jeg kigge på Fjerkræ Forum, fordi det åbenbart er dem, der er min interesseorganisation her.
Hverken politikere eller hønseholdere er jo vant til, at vi har en "dansk Kennel Klub", og deet skal alle jo lære. Hvis vi havde været nogen man regnede med fra starten, så var det forhåbentlig aldrig gået så galt.
Det er en kendt journalist læresætning, at man skal vinkle sin artikel meget stramt - dvs. fokus på en pointe, fordi man ellers risiskerer at budskabet bliver udvandet ved, at der rent ud sagt kommer for mange budskaber på en gang.
Der er lang vej igen - og ikke mange på disse kanter læser Berlingeren. Er spændt på, hvad de Fynske Aviser skriver om sagen.