Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er klageturen kommet til os - OPDATERING  (Læst 73068 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Så er klageturen kommet til os
« Svar #60 Dato: 28 Juli , 2009, 11:26 »
Finn, vil du ikke lige pointere det der for Elisabeth fra Berlingeren?
 For hun holdt fast i, at det kun gjaldt i landzone og jeg kunne ikke lige mine paragraffer!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #61 Dato: 28 Juli , 2009, 13:26 »
Det vil sige at når jeg kommet over 30 stk her, så er det ulovligt? Selv om det er på larstyndsk*** mark?  :o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 28 Juli , 2009, 13:27 »
Yeps, hvis du ikke er registreret!

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #63 Dato: 28 Juli , 2009, 14:00 »
Mikkel der er jo nogen der skal tælledem først, og det synes jeg er meget svært, når jeg holder mandtal  ::)
Jeg har fundet ud af at det er nemmere at tage et billede af dem, og så tælle, så står de i det mindste stille.  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 28 Juli , 2009, 14:36 »
Det var da noget bæ  :o... (undskyld sproget) Hm.... Jeg håber skam ikke at der kommer nogel forbi og tæller mine, for den regel ski*** jeg vist stort på  :-[ *e
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #65 Dato: 28 Juli , 2009, 15:03 »
Fyns Amts Avis kommer med et par artikler i morgen, har de meddelt.

Derudover så kommer Berlinske (måske) også med en artikel.

Så har jeg fået en mail fra Erling Bonnesen (V) fynbo, som er i Folketingets Miljøudvalg han skriver
----
Jeg skal være opmærksom på sagen når den på et tidspunkt skal behandles i Folketinget.
Den konkrete sag med regulativet i Svendborg er en lokal afgørelse, som du nævner.
----
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 28 Juli , 2009, 16:04 »
Berlingske har da ringet for at spørge, om de måtte sende fotografen forbi.. det måtte de så ikke, for der er ingen hjemme. Desværre. Så mon ikke de skriver et eller andet?

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 28 Juli , 2009, 20:01 »
Har lige prøvet her mens forum var nede, at google "Hønseregulativ".
Der er andre end Svendborg Kommune der har et sådant åndssvagt regulativ. Bla. Nordfyn, Guldborgsund og Brønderslev  ::)
I regulativet står stort set det samme som Svendborg Kommune har skrevet, antallet af max. fjerkræ kan dog variere.

Blev jo interviewet af Fyns Amts Avis i dag. Fik bla fremført, at det havde været ganske smart, at kommunen havde prøvet at tale med hønseholdere inden de skrev det regulativ. Journalisten og jeg var stort set enige om, at der næsten kunne stilles spørgsmålstegn ved hele regulativet med undtagelse af et par punkter. Altså regulativet er lavet i hastværk og må laves om hvis der overhovedet skal være et.
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2009, 20:03 Fra LisbethPilkjær »

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #68 Dato: 28 Juli , 2009, 20:06 »
Varde Kommune (hvor jeg heldigvis bor i landzone) har også et regulativ, der svarer til Svendborgs...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 28 Juli , 2009, 20:10 »
Jeg troede vi levede i et frit samfund  :P
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 28 Juli , 2009, 20:11 »
Jeg troede vi levede i et frit samfund  :P

HA, det er ligesom "frit sygehusvalg", min bare .......... ::)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 28 Juli , 2009, 22:19 »
Tror faktisk, det er sådan et standard regulativ, man bare har kopieret mellem kommunerne uden at tænke.

Og så kom man  også i avisen. Bortset fra de faktuelle fejl.. jeg har kun køer på to sider og bor i Hessleager ;D og har faktisk ikke 11 brakler men en masse andet ;D så er det jo nydeligt formuleret. Er meget stolt af min udtalelse om naboens kat! Nydeligt skrevet!

Har stadig ikke fået svar på min mail til teknisk forvaltning. Tror, der sidder en stakkels embedsmand og håber, jeg trækker alle mine spørgsmål tilbage ;D

Ingen har ku' forklare mig, hvorfor der skal være et max på ti dyr og hvorfor de ikke må gå i min have.
Det virker rimeligt nok på mig, at man ikke må have tredive høns i en gårdhave i det indre Svendborg, men så ku' man da bare lave et eller andet antal høns pr kvm. dog max 30... Det er jo ikke noget problem. Man kan jo alligevel ikke rent etisk huse 30 høns på 100 kvm. baggård, synes jeg.
Ved godt, at Svendborg Kommune påberåber sig, at regulativet har været gældende i Svendborg i mange år og nu bare er blevet udbredt til hele den nye kommune, men helt ærligt; hvor var hønsetosserne, da det blev vedtaget første gang?

Dælme godt, vi har fået forum!
Og mine rugeæg pipper :D

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #73 Dato: 28 Juli , 2009, 23:05 »
Godt du gad bruge tid på det Tina, jeg er sikker på du har sagt en del fornuftige ting, og jo flere jo bedre, men er det kun mig, eller er den ikke lidt tam, det lyder jo nærmest som om det er helt rimeligt at have sådan en stram hønselov, og grænsen på 30 voksne høns/fjerkræ er jo i virkeligheden helt ligegyldigt, hvor mange af os har det, sådan i det daglige?
Det mest vigtige i denne sag, så vidt jeg kan se er, at høns nu ikke kan gå frit i Svenborgs haver, og det spreder sig, Jeg mener det er at krænke den private ejendomsret, at kommunen skal bestemme om man må ha høns eller marsvin gåene løs i sin have, ellers må man vel indhegne sin have i trådnet 180 cm højt så går de i lukket privat gård, ej enhver, selv en kommunalpolitiker må kunne se det er noget bavl, hvis kommunen skal bestemme det, så vil jeg da kun bo til leje, for hvis jeg ejer min jord, vil jeg også selv bestemme hvem der skal bo der, selvom jeg godt kan se at der skal være forskel på land og by.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #74 Dato: 29 Juli , 2009, 06:27 »
Jo, Erling Bonnesen forsvarer jo nærmest Svendborgs beslutning ved at sige at det er kommunen der ved hvor skoen trykker... Det er ikke godt og at en Venstremand synes at indgreb i den private ejendomsret er OK er noget mærkeligt?

Teknisk Forvaltnings argument med at det er mest naturligt at udbrede regulativet til hele kommunen holder ikke en meter. Så må de da også have bybusserne udbredt til landsbyerne. Det er da "naturligt"

Så kommer Teknisk Forvaltning også med en interessant oplysning.
Der er kun ændret lidt i det, blandt andet pointeres det, at det er højst ti voksne fugle

Der står ikke voksne fugle i det regulativ som kan findes i andet indlæg i denne tråd, så hvor kommer den fra.

Antallet af fugle er afgørende for klagesager, og derfor er det vigtigt. Hvis der ikke er noget ballade, så kan man jo sagtens have flere, men i samme øjeblik der er noget så betyder antallet noget.

Nu er jeg spændt på hvad Fyens skriver idag.

Derudover så vil Julie Skovsby, som er dyrevelfærdsordfører stille nogle spørgsmål til miljøministeren, når hun kommer tilbage fra barsel 1/8.
― Mahatma Gandhi