Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stalddørssalg-Vanvid! (Ændret overskrift fra "Jer, der sælger æg...") Update #91  (Læst 16653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Christina, en melding ???
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sorry, skulle lige putte børn, rydde op efter aftensmad, legetøj osv. ::) ;D

Det gik vist rigtig godt! Journalisten kom herud med en fotograf, som ville have et billede hvor jeg stod med en af hønerne inde i gården *r Jeg havde snakket lidt om det med nogle af forældrene til mine dagplejebørn, og joket med at jeg ville stå med en høne i armene og se rigtig sørgmodig ud :D Så nu er det bare SÅ sjovt, at det er lige hvad det endte med :D For fotografen bad mig jo så om at tage hønen op, og bedst som jeg sætter mit bedste kamera-smil på ;D , siger han at jeg ikke skal smile, for det er jo en sørgelig sag... *r *r Så måtte jeg se lidt ked ud af det (*g), så jeg er ret spændt på billederne (han tog også et, hvor jeg sad på hug ved siden af en af dem ;) ).

Nå, men alt det er I jo nok ligeglade med :D Jeg havde skrevet nogle ting ned, og fik nogle væsentlige pointer med, nemlig dem vi jo har snakket om herinde. Det BEDSTE var at han fortalte mig, at han havde fået kontakt til Benny Engelbrecht (A), medlem af Folketingets miljøudvalg, som var enig i at det var noget mærkelig noget med de regler. Så han har kontaktet Fødevareminister Eva Kjer Hansen, for at få en redegørelse fra hende! Så det ser ud til at der forhåbentlig sker noget!! *p

Artiklen kommer i i morgen eller fredag, det ville han lige ringe om. Hvis ikke den kommer på nettet, skal jeg nok købe avisen og scanne den ind (ehh...hvis man må det ???).

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Super arbejde der! det lyder som om der virkelig kunne ske noget for en gangs skyld...

Det her er altså græsrodsarbejde når det er bedst!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Det lyder rigtig godt. Den glæder vi os til

Du må ikke vedlægge en kopi af artiklen, men du gerne citere fra den. Og du må gerne tage en kopi til eget brug, men ikke offentliggøre den...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline liski

• Passiv bruger
Christina, du er en sveske!  *b
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Christina. Hvis du får Ringsted Dagblads tilladelse på skrift kan du scanne den ind og lægge den på Forum. De vil selvfølgelig være tilbageholdende af frygt for at sælge mindre, men hvis du argumenterer for at det er meget få af Forums medlemmer der bor i Ringsted området, og det derfor næppe får nogen indflydelse på salget af aviser, er der måske en chance for at de siger ja.  Evt. kan du foreslå at den tidligst lægges på Forum feks 3 dage efter at artiklen har været bragt i avisen. Det er et forsøg værd.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Hvor er i seje allesammen ..... sikken indsats !  *h
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Stærkt gået  <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Christina. Hvis du får Ringsted Dagblads tilladelse på skrift kan du scanne den ind og lægge den på Forum. De vil selvfølgelig være tilbageholdende af frygt for at sælge mindre, men hvis du argumenterer for at det er meget få af Forums medlemmer der bor i Ringsted området, og det derfor næppe får nogen indflydelse på salget af aviser, er der måske en chance for at de siger ja.  Evt. kan du foreslå at den tidligst lægges på Forum feks 3 dage efter at artiklen har været bragt i avisen. Det er et forsøg værd.  ;)

Måske de har en internetversion der kan linkes til?
Det har f.eks. Sjællandske, men først efter nolge dage kan ikke abonnenter læse hele artiklen.

og Christina i øvrigt:  <E
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Christina

• Passiv bruger
Hvor er I søde *b

Han ringede her omkring 11:30 og sagde at det var blevet en tophistorie, som kom på forsiden i dag. De har deadline kl. 13, og avisen kan købes i butikkerne fra omkring kl. 14. Så jeg sender manden i byen efter et eksemplar :D Jeg har allerede været inde og se om der mon skulle være kommet noget på nettet, men der er ikke noget endnu ihvertfald. Jeg ringer til ham lidt senere, og hører om jeg må scanne ind, god idé! :)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Er så spændt! Det er næsten ligesom at ha' æg i rugemaskinen!

Offline Christina

• Passiv bruger
Så var den her: http://www.sn.dk/ringsted

Må desværre ikke scanne artiklen ind, de ville ikke gi' sig, men noget kan da læses her :D Jeg synes dog det er liiige at stramme den lidt at citere mig for at sige at de ikke er sunde høns  :o Det jeg sagde var, at det var høns, som var avlet hen imod f.eks. en høj ægydelse og som hurtigt var udtjente (ja, stort set hvad der står om hybrid høns herinde)... Nå, men bare vi snart kan få nogle andre regler! :)
« Senest Redigeret: 30 Juli , 2009, 13:48 Fra Christina »

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
God artikel og godt billede :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Billedet er dejligt. Hvis bare jeg kunne se så lækker ud med fjerkræ på armen...

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Dejligt billede og fin artikel. Og er de der hybridhøns egentligt sunde? Et dyr der er udtjent efter 1½ år er efter min mening ikke et sundt dyr. :-\  så jeg synes ikke du har noget at være flov over.
Det er ikke fordi jeg vil fornærme dem der har hybridhøns herinde, for jeg ved godt at de har det 1000 gange bedre som havehøns. ;) Jeg er bare lidt ulden ved ideen om at avle høns som enten er æggemaskiner, eller kyllinger som vokser så hurtigt at deres ben ikke kan bære dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)