EJ, Finn!

Jeg som rigtig havde fundet alle mine papir fra Fødevarestyrelsen og Dansk Fjerkræ Råd frem, sat mig til rette og forberedt mig på et lille telefoninterview....så spørger han om de må komme herud i morgen og tage et billede af mig og hønsene...GISP!!!

Græsset skal slåes, hønsene skal friseres og ikke mindst....HVAD SKAL JEG DOG TA' PÅ??!!!!
Ej, det skal nok blive godt

Jeg kan lige se et billede for mig, hvor jeg smiler og har hanen under armen, som om vi er hinandens uadskillelige bedste venner, og begge sidder og græder fordi vi ikke må sælge vores høners æg

Men det gode er, at nu har jeg tid til at få nogle gode råd og pointer fra jer, som jeg bare MÅ have med! Så kære fjerkrævenner...kom endelig med jeres input!

Her er hvad jeg planlægger at nævne:
1) Dansk Fjerkræ Forum (

)
2) Problemet med at æg fra fjerkræ, som er opdrættet privat ikke må sælges. Det er derfor umuligt at blive godkendt, for en privat der ønsker at sælge æg på lovlig vis og dermed støtte op i kampen mod forbyggelsen af fugleinfluenza.
3) Der er mange der opgiver at følge reglerne, fordi de er så stramme, og derved skaber reglerne den modsatte effekt end hvad de blev skrevet for, idet man så får en masse salg af æg fra høns som hverken er registreret eller salmonellakontrolleret.
4) Det etiske i at de høns som rent faktisk har de mest optimale forhold, ikke kan blive godkendt, så vi derfor bliver tvunget til at støtte avlen af hybrider, som lever under meget unaturlige forhold.