Det er en underlig mentalitet fra journalisternes side, at de altid skriver deres artikler, som om folk er de rene småforbrydere, hele banden. Havde de nu gjort deres fodarbejde ordentligt, kunne de jo have beskrevet, hvor svært og til tider urimeligt det hele er.
Som Marianne også siger, den ene gang efter den anden kommer der salmonellainficerede fødevarer på hylderne i butikkerne, eller de bliver leveret til instutitioner, ikke med vilje selvfølgelig, men man kan aldrig føle sig sikker.
Netop det, at alting skal være så sikkert gør, at forbrugeren efterhånden har fået hovedet under armen og med lukkede øjne, i blind tillid, blot handler ind.
Tænk på supermarkederne , der står folk og gramser på frugten og sorterer i bakkerne, hvis de kan komme afsted med det.Hvor har de sidst haft deres figre? Disse madvarer kan du ikke skolde eller på anden måde gøre mere sikre.
Det med salmonella og den halve gris. Jamen så længe den bare er halv, er der ikke salmonella i kødet, det befinder sig på overfladen så hele dyr er faktisk ikke farlige at købe, det er først når der parteres og hakkes det går galt, også på de kontrollerede steder.
Køber man ved stalddøren er det jo tilladt at se sig bare lidt for, er æggene snavsede, går høsene frit og er der rimeligt rent omkring dem? Hvor er det slagtede dyr opbevaret? o.s.v.
Jeg ville ikke være forskrækket over at købe en kalv der har hængt til modning i et dynebetræk i en kold lade f.eks. Er der baktusser sidder de på som sagt på overfladen.
Tænk at man skal være forsikret for, efter at de er kontrollerede, at forbrugeren ikke bliver syg!!!! Hvad med deres egne køkkener, lever de altid op til standarden? Jeg kan med sikkerhed sige at mit gør det ikke, for selvom de ikke må, ja så kommer der til tider en kat på bordet, og en enkelt flue eller 100 finder da også vej. Så er det da op til MIG og kun MIG at tænke så langt inden jeg går i gang med maden, men det er jo da rart at vide at man kan få erstatning hos leverandøren GGG.
Det er synd at der ikke er flere med samme kamplyst som Camilla Blom og Finn, til at tale den sag og få råbt disse reguleringselskere bare lidt op.
VH Gunni.