Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjæææælp, må giftes sulten????  (Læst 2903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: hjæææælp, må giftes sulten????
« Svar #15 Dato: 27 Maj , 2009, 12:27 »
kjellerup er midt mellem silkeborg og viborg. lisbeth, nu skal du vel ikke betales som to??? *f

Pyh det er jo langt væk, men det går nok:) Hvis bare transporten bliver betalt og der er flere med er jeg klar på at hjælpe. OG hvis jeg ikke lige skal arbejde, juli er nemlig ret meget booket op med arbejde, men vi får se:)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Maj , 2009, 13:50 »
Et øv tidspunkt ...ellers var jeg ozz en af flokken ...elsker sådan noget arbejdsammen i fællesskab og alligevel ha´det sjovt halløj. Håber du finder en løsning.
Med venlig hilsen Søs

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #17 Dato: 27 Maj , 2009, 21:39 »
Kan du overkomme det, har jeg en menu, som kan laves dagen i forvejen, og så serveres kold. . Så skal de unge kun anrette, bære ind. Eller er der noget med jyder kun vil have suppe, steg og is, som primært skal serveres varm (ikke isen)?

Vi skal selv have 20 års bryllupsdag på mandag. Jeg serverer: Tunlagkage (laves dagen før, pyntes på dagen) helstegt kold oksefilet (steges dagen før) m kartoffelsalat fra Glæsels grillbog (kan laves dagen før eller en veninde/nabo kan komme med lune kartofler som overhældes med dressingen, som er sådan en olie/citron bl. m feta, soltørrede tomater osv.) Desuden et eller andet grønt noget yderligere....?  Til dessert får vi chokoladekage (består af smør, æg og chokolade) m frugt, men man kan også vælge islagkager af ordentlig kvalitet, mon ikke det er samme pris pr. kuvert?

Jeg stillede gerne op, men præcis den dag kan jeg ikke.

Jeg kan sagtens sende dig opskrifter. Og når I ikke er flere og man bliver viet i haven så er der lagt op til det skal uformelt og hyggeligt, men derfor må maden jo gerne smage godt.

Og tillykke i øvrigt. :D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 28 Maj , 2009, 07:56 »
jeg er simpelthen overveldet. sikke mange svar, og en enorm hjelpsomhed :D

orla snakket med jan r.' søster i går, og hun er booket til dagen. tak så enormt mange gange jan :D også til jer andre  :D

jette: stort tillykke med 20-års dagen! det er da noget af en bedrift. den tunlagkage lyder da fristende, så du må meget gerne sende opskriften på den. vi elsker tun her i huset, så må de kræsne gæster som ikke kan li fisk, hop over forretten  :D

både orla og jeg har jo prøvet det her en gang før, så det der store skrud og kusiners kusine som man ikke kender, gider vi ikke. det skal være intimt og uformelt. en dag for os to. vi bliver tilmed viet lige ved siden af hønsegården. så håber at jyden kan holde sit næb :-) han har det med at gale på de mærkeligste tidspunkter.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 28 Maj , 2009, 08:03 »
Kom lige i tanke om at jeg kan prøve at høre min søster og svoger (delikatesseassistent og slagter) og de kan og vil den dag? De har faktisk stået for mange "parties" nu hvor jeg tænker mig om :)
De er fra Århus så det er jo heller ikke så langt at køre.
Hvad skal de lave på dagen og hvad får de for det? (det vil de jo nok gerne vide) :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #20 Dato: 28 Maj , 2009, 08:40 »
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 28 Maj , 2009, 13:08 »
takker jette. siden er gemt, så jeg kan diskutere det med orla. han har vel lidt han skulle ha sagt også ;)

lisbeth kristine: jeg har allerede fundet en. men tak for tilbudet.  :)

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 28 Maj , 2009, 13:12 »
så jeg kan diskutere det med orla. han har vel lidt han skulle ha sagt også ;)

Ja ! så længe det vare...  ;D ;D ::)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 28 Maj , 2009, 13:33 »
Det kunne da være at man skulle lave et find-en-kogekone site, lidt ligesom en dating-side...

Der ser da ud til at være både kunder og leverandører.

Godt at brylupsmiddagen er reddet.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 28 Maj , 2009, 13:49 »
 *e hvad mener du da, bjørn??????? (uskyldig rødmen)

måske en ide, finn. jeg bliver god kunde... kan ikke koge vand til te, uden at det går galt.... men jeg laver verdens bedste fiskegryde. har også øvet mange gange. måske en oplærings-site. så folk som jeg ku få varieret madvanerne noget

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #25 Dato: 28 Maj , 2009, 16:20 »
Hej
Den opskrift på den fiskegryde er den hemmelig eller kan den lægges ind her på forum.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 28 Maj , 2009, 17:50 »
den er selv-opfundet, men ikke hemmelig.

man svitser porre og rød peber. bare lidt. smider noget majzena madfløde, en terning fiskebullion eller to og sej fileter i. krydres med salt, hvid peber og hvad man ellers har lyst til. jevner og serverer med ris eller cous-cous.

jeg plejer også gerne rydde køleskabet for grønsager og smide i. kunne næsten ikke blevet nemmere, eller bedre. jeg er absolut verdensberømt hos venner og familie på den  ::)