Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjæææælp, må giftes sulten????  (Læst 2897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline marina

• Passiv bruger
hjæææælp, må giftes sulten????
« Dato: 26 Maj , 2009, 10:47 »
jeg er en anelse desperat nu. jeg skal giftes til sommeren. og min kogekone har meldt afbud. vi har ringet rundt til gud og hvermand, men siden det er i uge 30, har alle ferie...
er her en som kan lave mad, og som har lyst at tjene en jydedollar eller to? vi bliver ikke mange. alt efter hvor mange som kommer fra nordnorge. men mellem 12 og et-par-og tyve. det skal hellere ikke være noget fancy mad. vielsen foregår i haven og festen på værkstedet, så menuen skal jo pas til.
jeg har nogle unge som jeg kan spørg, men jeg vil helst have en voksen. en som selv kan rode rundt i mit køkken for at lede efter grydeskeen, og ikke kommer for at spørg mig hvert femte minut.
håber at det findes en kogekone/mand her inde som kan kom til kjellerup den 25 juli.

hoejberg

• Gæst
Sv: hjæææælp, må giftes sulten????
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2009, 10:54 »
Er desværre ikke den store kok, men syntes da det er synd for jer at kogekonen pludselig melder afbud :-[

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2009, 10:59 »
tak. er lidt trælst. særlig siden hun faktisk meldte sig frivilligt først....

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2009, 21:35 »
Hvad med at bestille mad udefra? Evt. fra Kokken & Jomfruen? Dem har vi benyttet flere gange, og er super tilfredse med dem. De lægger en beskrivelse med, af hvad der skal varmes osv., og så kan de unge mennesker også være med :)

Held og lykke! Og også et tillykke ;D

Knus Christina

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2009, 22:20 »
Jeg har en søster der tager ud til diverse arrangementer og laver mad. Så hvis jeg husker det kan jeg prøve og spørge hende imorgen..
Så hører du nærmere hvis det er.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2009, 22:32 »
Nu er vi jo en del kvinder herinde  ::)

Er vi ikke et par stykker der sammen kan hjælpe?

Jeg er ikke kogekone eller kok, men kan da lave mad og det er vi vel forhåbentlig flere der kan. Hvad siger i til at give en hjælpende hånd? Eller er jeg den eneste der er med på ideen?

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Maj , 2009, 22:39 »
Tja jeg kan da servere hvis ikke maven kommer i vejen og jeg ikke skal på arbejde....men hvor er Kjellerup?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2009, 22:40 »
Lisbeth, du kan da bruge maven som afsætningssted eller holde bakken derpå  *g *g *g

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2009, 23:31 »
Ja hvis det ikke var så langt væk ville jeg gerne tilbyde min hjælp men der er jo et stykke vej her fra.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #9 Dato: 27 Maj , 2009, 06:59 »
Har du prøvet at høre dem der står for forsamlingshusene i området, de kender dem der tager ud som kogekoner...

Jeg skal prøve at høre et par stykker som jeg kender i området, men der er stor risiko for at de er på ferie, for det er et træls tidspunkt..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

hoejberg

• Gæst
« Svar #10 Dato: 27 Maj , 2009, 07:28 »
Jeg kan da godt hjælpe hvis der bare er flere med på ideen, og det ikke er mig der skal stå for det ;D

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Maj , 2009, 07:45 »
hold da op, jeg bliver jo helt rørt, her jeg sidder  :)
problemet med mad udenfra, er at det er midt i industriferien. tidspunktet er bestemt udfra at min familie skal ha en mulighed for at kom fra nordnorge, og at vejret er nogenlunde stabilt da. vielsen skal jo ske i haven.
jeg har fundet et par kroer som bringer mad ud da, men vi har et stramt budget.

kjellerup er midt mellem silkeborg og viborg. lisbeth, nu skal du vel ikke betales som to??? *f

på selve dagen, køre jeg min vej ganske tidlig, og kommer ikke tilbage før efter at alle gæster er kommet og fået sin velkomstdrink. derfor er det lidt vigtig for mig at det er voksne, selvstændige mennesker i køkkenet. jeg vil jo sidde på hotellet og være bange for det jeg skal til, ikke for det som sker i køkkenet ;)

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2009, 08:58 »
Der er en del catering firmaer i Silkeborg, der laver god mad og til overkommelig pris. Prøv at ringe til dem og se om de ikke kan lave et godt tilbud til jer. Bare spørg, det sker der ikke noget ved - højest at de siger nej. ;)
Vi er desværre på ferie på det tidspunkt. Jeg bor jo ellers næsten i baghaven. ;D
Stort tillykke til den tid. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline marina

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 27 Maj , 2009, 09:05 »
jeg får blive bedsteven med tlfbogen ;)

i er altså bare søde alle sammen her. mange svar allerede, og jeg er jo meget ny her inde. ikke skriver jeg ret meget om høns heller. men jeg læser til gengeld rigtig meget her.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #14 Dato: 27 Maj , 2009, 10:15 »
jeg får blive bedsteven med tlfbogen ;)

Eller www.google.dk og www.silkeborg.dk. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)