Nu har jeg været 'borte' fra Forum uendeligt længe - næsten et år tror jeg!
Og ja, jeg har da været på Facebook i mellemtiden, men selv det har været meget begrænset, da det har været (og nok til stadighed er) onde tider med sygdom, død og ulykker.
Og så forleden fik jeg en notifikationsmail fra Forum om, at der lå et svar på en gammel tråd, jeg har oprettet. Og det fik mig til at logge ind og kigge mig lidt omkring. Og hvad fandt jeg? JO, blandt andet at en håndfuld brugere atter havde samskrevet et dejligt juleeventyr

Helt ærligt - jeg havde det som om jeg var kommet HJEM!
Der er mange ting på sådan et gammeldags forum som dette, der er mere omstændigt i forhold til Facebook - både at oprette en tråd og ikke mindst billeder. Men til gengæld synes jeg selv, at det bekommer mig vel at skulle tænke mig lidt mere om og bruge lidt mere tid - det giver sig også til kende i ordvalgene, beskrivelserne og de små historier, der får lov at få fylde.
På Facebook drukner de gode lange historier i alle de hurtige og superkorte opslag om alverden, og især kommentarerne bliver til enstavelsesord, f.eks. "Pris?" - i stedet for "Nårh, det var dog en smuk høne, hende kunne jeg godt tænke mig, hvad vil du have for hende?"
Eller klassikeren: Hvis folk har spørgsmål til en syg høne, og kommentarerne bare lyder: "Øksen". I må godt kalde mig gammeldags men det bliver jeg sqi sådan lidt småfornærmet over.
Og jo, man kan da godt søge på Fb, men søgeresultaterne er så vidt forgrenede, at man skal kunne huske, hvad man havde glemt og leder efter, før man finder det igen
Jeg vil så også sige, at jo, der findes også gode grupper på Fb, og Forums egen er en af dem, og den Helle K administerer er en anden.
Men den hygsomme stemning som der er her, - bare det at man kan finde på at bruge ord som "den tilstundende vinter" (Hans-Kurt

), den finder man ikke på Fb. Og man lærer heller ikke folk "at kende" på Fb, som man gør her. Dem jeg skriver sammen med på Fb om fjer, jamen dem har jeg jo alle først lært at kende her

Og nogen har jeg kendt i snart 15 år!
Så helt ærligt tænker jeg nogen gange, at en dag drukner Fb i sin egen succes, og så vil vi stadig kunne finde os selv og hinanden her på DFF