Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #60 Dato: 04 Maj , 2009, 19:49 »
Ja jeg har først læst hele denne tråd idag, men godt gået af både dig og din mand! :D.. Jeg sad og blev helt røde i hovedet af arrigskab. Selvom vi bor på landet er der jo stadig naboer, og vi har altid holdt os gode venner med dem, men så skulle de nærmeste selvfølgelig klage for år tilbage. De fik ond i røven over at min mor ville starte en ny virksomhed på vores grund, og det resulterede i at 10 års godt naboskab/venskab var smadret.. Nå nok om det.. Godt gået ihvertfald Lene ;)! Og godt at du stadig må have dine skønne høns ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #61 Dato: 04 Maj , 2009, 20:22 »
Tak Mikkel, ja det er rigtig kedeligt når folk opfører sig dumt.

Godt at der nu bliver et stort hønsehus der tager udsigten !!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 04 Maj , 2009, 21:01 »
Ja det er det, og så kan de lære det!! ;)  -  Unskyld, men det skulle jeg lige sige :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #63 Dato: 06 Maj , 2009, 10:23 »
Så kom den officielle afvisning på klagen, fra miljøarbejderen i Hørsholm kommune.
Den lyder således:

Afvisning af klage over hønsehold.
På baggrund af klage af 20 April 2009, uddybning af klage 23. April, svar på klage fra beboerne d. 24. april samt tilsyn på bolbrovej d. 30. April afvises førstnævnte klage.
Afgørelsen er truffet med hjemmel i § 42 i miljøbeskyttelsesloven, § 6 og § 18 i bekekendtgørelse om miljøregulering af visse aktiviteter samt Hørsholms vejledning om hønsehold og kan ikke påklages.
Der bliver i klagen fremsat en række punkter som I ikke er tilfredse med. Det er Miljø og Forsynings opfattelse, at der efter opførelse af det nye hønsehus, ikke vil være kritisable forhold omkring hønseholdet. Der bliver bla. gjort ekstra tiltag for at lydisolere hønsehuset. Hønsehuset bliver lige knapt 10 m2, med et hønsehold på omkring 12-15 stk. giver det mindst 0,7m2 pr. dyr.
Der bliver genopført en lukket voliere så fuglene kan færdes udenfor.

Der hersker uoverensstemmelse mellem parterne vedr. hvornår hønsene færdes ude, det er desværre ikke muligt for miljø og forsyning at bruge resourcer på opklaring af dette forhold.
I fald at det er et problem for flere naboer, kan sagen efter skriftelig klage bringes op igen.
Mht. opbevaring af gødning fra hønsene så står det ganske korrekt i vejledningen om hønsehold, at dette skal spedes på grunden. Det vurderes dog som en mindre generende metode med opbevaring i lukkede sække. Disse skal naturligvis placeres således at de ikke giver anledning til gene. Jeg kan forstå, at de placeres i indkørslen til Bolbrovej 79 - langt væk fra jeres have.

Venlig hilsen
Troels Vatstrup
Miljømedarbejder

Så er der forhåbentlig lagt låg på den sag.
jeg tænker også på naboens fred i sindet, bare hun dog vil tage en dyb indånding og komme vidre i
livet, om ikke andet så affinde sig med at vi har de høns fordi vi har lyst og ikke mindst ret til det.

Jeg er dog lidt lurens ved at kommunen har sat antal (12-15) på.
Jeg har ifølge vejledning for hønsehold ret til at 29 høns. Hvis man har 30 er det erhverv og produktion.
At jeg ikke kunne drømme om at ha 29 voksne dyr på den plads jeg har til rådighed, er jo en anden sag. Men når der er kyller og teenagere kan det jo godt snige sig op på flere end 12-15 stk.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #64 Dato: 06 Maj , 2009, 10:27 »
Jeg tolker de 12-15 som de faste beboere dertil kommer det løse, altså kyllingerne. :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #65 Dato: 06 Maj , 2009, 10:33 »
Kæmpestort TILLYKKE, Lene ;D
Hvor er det bare godt!!!
Det med antallet skal du vist tage med et gran salt (til æggene ;)). Det er vel et sjus over hvad der er passende og det er jo ikke helt skævt i forhold til det du synes er realistisk. Der vil jo altid være lidt udsving ved klækning af nye kyllinger og slagtnind. Igen stort tillykke med afgørelsen, der jo egentlig var at skyde gråspurve med kanoner fra naboens side.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #66 Dato: 06 Maj , 2009, 10:54 »
*y *y *yEt stort tillykke, hvor er det dejligt for dig, og med hensyn til antal så vil jeg heller ikke tænke så meget over det, når jeg står over for en flok kan jeg ikke se om der er 15 eller 20 det er bare en god flok, ja ja jeg kan jo bare tælle, men så skal damen over i din have, for hun kan da ikke se det over hegnet  *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #67 Dato: 06 Maj , 2009, 10:52 »
Tak Stinne og Berit...

Kommer til at tænke på at kommunemanden har forholdt sig til det faktiske antal, idet at jeg på nuværende tidspunkt har 12 stk.
Naboen klagede over at jeg lukker dem ud i min have, hvilket hun sikkert tolker som et tegn på at jeg har for mange.
Kommunemanden forsvarer nok kvadratmeter pladsen pr. dyr.
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2009, 10:55 Fra Lene, Rungsted »

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #68 Dato: 06 Maj , 2009, 10:57 »
Tillykke  ;D  Jeg sidder her med et stort smil og fryder mig over at der stadige er retfærdighed til i verden  *y

<M
Hilsen Vinni

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 06 Maj , 2009, 10:57 »
Tillykke, Lene!!  <I
Jeg tror godt du kan slappe af nu, der skal nok en hel del til, før kommunen vil tage den sag op igen, og såvidt jeg forstår, er der ingen problemer med de andre naboer, dem ville hun jo nok skulle mobilisere først.
Så glæd dig blot til dit nye hønsehus med endnu bedre forhold
Stort  *b
Mvh Marianne

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #70 Dato: 06 Maj , 2009, 10:58 »
 :D Al magt til hønseholdere.  :D

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #71 Dato: 06 Maj , 2009, 11:18 »
Hørt hørt  *y *y *d
Dejligt der er retfærdighed til..... <M
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #72 Dato: 06 Maj , 2009, 11:24 »
Hvor er det bare gode nyheder, Lene! Stort tillykke med resultatet, nu kan du forhåbentlig bruge AL din energi på at NYDE den nye hønsevilla.

Det må være på sin plads med en lille sejrsdans:

*d
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 07 Maj , 2009, 07:35 »
 <I Til lykke Lene

Godt det gik sådan, nu kan vi snart komme til Hønse warming med ægge snaps  *d *y
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 07 Maj , 2009, 16:56 »
Lene, det er bare SÅ godt - også at der nu er en ende på det.  Ventetid på en bestemmelse, man ikke selv har indvirkning på er forfærdelig.

*o *y *o *y

*l til forfatteren af jeres brev!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk