Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 22887 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #180 Dato: 19 Juni , 2013, 16:20 »
Det har de selv plantet op ad deres plankeværk ind til naboen på deres anden side. For pga.det ligger de i konflikt med nabo til den side. Insider viden fra veninde der kender den nabo ;)

hold da op. Det er godt nok skidt hvis de ligger i krig med alle omkring dem, og ikke fatter det er dem selv det er galt med. De burde vist bo på en øde ø hvor der ikke er nogen til og genere dem. Men så er det vel osse galt  :o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #181 Dato: 19 Juni , 2013, 16:20 »
Oh ja, der er visse fordele ved at bo i landzone ...

Kan simpelthen ikke forstå din nabo ikke er flyttet for længe siden, det må jo være forfærdeligt at have sådan et anstrengt forhold til den smule natur der kan være i en villahave...

Tror min favoritdel af kommunens svar er der hvor han implicit skriver at naboen har taget fejl af foderet og skraldet, tihi ... det viser jo bare at det er i naboens hoved det hele foregår :-D
Helt enig. Jeg behøver ikke skrive mere, du har skrevet det jeg sad og tænkte.

TILLYKKE LENE <I
*o *y /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #182 Dato: 19 Juni , 2013, 16:23 »
ja jeg synes også at læse mellem linierne at de nu må få sig en hobby  ;D. Når nu endelig det desværre er kommet så langt som dette, synes jeg trods alt at kommunen har lavet en afgørelse i jeres favør. Det er skide trist med hanen, men de kunne jo ha givet et total forbud mod haner. Håber i er fri for mere bøvl med den sa.... nabo. Ellers må vi ha strikket en eller anden form for antinabo aktion sammen  <B  :angel:

Jeg havde jo indvilliget i at sende hanen på sommerferie inden det brev fra den emsige blev sendt. Det er sgu næsten det mest grinagtige.
Jeg er ihvertfald færdig med at tage hensyn til hvilke fugle jeg vælger til min voliere. Har jo ikke ville have undulater og lign. Af hensyn til øget pippen.....

Derfor ARA PAPEGØJE KØBES !!! Aj, pjat.... Men fristende <B <B *e *s /f

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #183 Dato: 19 Juni , 2013, 16:26 »
Wanda's Charlie skal da helt sikkert på sommerferie hos dig i nogle uger ;) ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #184 Dato: 19 Juni , 2013, 16:26 »
Hvad så med dine unghaner, Lene?

Jeg har ingen unghaner.
Jeg har lavet en aftale med en hønsetosseven i Ganløse om en opfednings gård, så kyllinger kommer derop når de viser køn.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #185 Dato: 19 Juni , 2013, 16:28 »
Jeg havde jo indvilliget i at sende hanen på sommerferie inden det brev fra den emsige blev sendt. Det er sgu næsten det mest grinagtige.
Jeg er ihvertfald færdig med at tage hensyn til hvilke fugle jeg vælger til min voliere. Har jo ikke ville have undulater og lign. Af hensyn til øget pippen.....

en beostær er meget bedre  ;D  Men så klager naboen vel til ornitologisk forening over de forvoksede solsorte de har lukket ud  ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #186 Dato: 19 Juni , 2013, 17:05 »
Hej Lene

Nej da... Skal det virkeligt være for at irritere naboen... Så vil det næst mest ondskabsfulde jeg lige kan komme i tanker om, være Nanday eller Jenday parakitter...

Den allerværste, det er næsten ondt at gøre opmærksom på den, den hedder noget så fromt som Munkeparakit.... Og er hunnen først gået i kassen, så lader du bare volieren stå åben... Skulle der så komme skøn på, siger du da bare, det kan ikke være min fugl, den sidder da i hans eget træ.  :)

Sydamerikanske parakitter, har en Gudsvelsignet stemmepragt, og holder sig ikke for fine til at bruge den. Munke parakitten, skræpper op ved den mindste bevægelse, hvad enten det er dag eller nat, og er faktisk en bedre vagthund end Gæs... Men altså også... EXTREMT Larmende.  :)  :)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #187 Dato: 19 Juni , 2013, 22:32 »
Jeg kan slet ikke holde op med at klukke af grin....
Thor, min ældste, er lige kommet på den bedste ide'
Vi spørger den anden stakkels nabo som også er udsat, hende med efeu, om de ikke kunne tænke sig at holde høns. Så har vi tilfældigvis en hane de kan låne fra maj til oktober  *g *g *f *y *e
Ikke at han skal væk fra søde Tanja S. B , men tanken er f.... Sjov

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #188 Dato: 19 Juni , 2013, 23:03 »
Super fint at i har en go kommunemand!

Det var da en fantastisk idé at låne hane og nogle høns ud til naboernes nabo  ;D

I øvrigt håber jeg du ofte har besøg af nogle livlige og muntre børn, og at du sørger for at holde nogle gode fester, så naboen ikke bliver mavesur over ikke at have noget at være mavesur over!! 
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #189 Dato: 19 Juni , 2013, 23:12 »
Tillykke med sejren Lene. <I /o <I /o

Jeg ser det som en sejr. Kommunens mand har taget højde for dit eget forslag om hanefri periode af året og lagt det ind i afgørelsen som kommunens 'anvisning'. I resten af kommunens 'afgørelse' synes han i det store hele at blåstemple dit hønsehold og forholdene omkring det. Med andre ord beder han klagerne om at afholde sig fra, fremover at bruge kommunens ressourcer på dit hønsehold. 
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #190 Dato: 19 Juni , 2013, 23:40 »
det er en sørgelig afgørelse komunen har nu truffet en beslutning om forbud imod haner, i sommerhalvåret , og den vil danne grundlag for evt kommende sager, bare fordi du er flink, og prøver at gøre den latterlige mokke på den anden side af plankeværket tilfreds.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #191 Dato: 19 Juni , 2013, 23:50 »
Jo, men bedre med et forbud mod hane i en begrænset del af året, end et totalt forbud.

Men jeg er da enig i, at det er trist at der overhovedet er behov for et forbud, blot fordi nogle mennesker, der bedst hører hjemme på en øde ø uden andre beboere, absolut skal brokke sig over hvad som helst.

Sådanne mennesker må have et meget usselt liv. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #192 Dato: 20 Juni , 2013, 00:52 »
Hvis det kun var hendes krav ville der intet være at komme efter. Men flere har jo samstemmende med underskrift sagt at de er generede.
Det kan jeg jo heller ikke lade hånt om.

Hendes selvstændige klage er den der bliver afvist og pillet fra hinanden. Deri ligger sejren.
Hun får at vide at der fremover intet er at klage over. Kommunen har, som du skriver Erik, nu blåstemplet mit hønsehold og mere eller mindre bedt hende om at flette næbbet.
« Senest Redigeret: 20 Juni , 2013, 09:01 Fra Lene, Rungsted »