Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #120 Dato: 05 Juni , 2013, 12:28 »
Tak for alle jeres forslag og ideer.

Den med kaffebordet er jeg ude over. Jeg vil ikke invitere fanden ind i mit paradis.

@Paletti, det var kloge ord og det lyder som en rigtig god dialog du havde med kommunens mand.

Det regner jeg også med at få med ham der kommer her. Det virker somom at han godt kan se at jeg da umuligt kan tage ansvar for at naboerne som påstået ikke kan sælge deres hus som de har forsøgt for år tilbage. Ej heller kan være skyld i at her muligvis er ræve som muligvis er smittefarlige. At her skulle være mus og rotter og store spyfluer (så de efter sigende ikke har optimalt brug af deres hus og have)
IKKE i min have, hvad de selv holder blander jeg mig ikke i.
Der er næsten ikke grænser for hvad jeg skal tage på mine ellers omsorgsfulde skuldre.

JA jeg tager det personligt, JA, jeg er ked af det !
Jeg ville ønske at jeg havde røv nok i bukserne til at råbe at de nu kan rende mig i røven, at jeg beholder min hane som jeg har ret til. Men det har jeg ikke , jeg er et fredeligt menneske der ikke ønsker ufred. Men for der er sgu et men der er også grænser for hvor meget jeg vil ofre.
Manden min foreslog at jeg helt droppede mine Maran og nøjes med seramaerne.
Han Kan da også sælge sin båd og købe en robåd.  *f

Det kan godt være at det virker søgt at involvere jer og at det virker som om at jeg udleverer mine naboer, men jeg er nu engang skruet sådan sammen at jeg har brug for forståelse og også trøst.
Her viser Forum som mange gange før at man /jeg kan hente og give det.
Af og til kan bølgerne gå højt men vi / I kan være gode til at se tingene fra flere sider.
Jeg prøver vist at sige jer tak mine kære hønsetossevenner strøet ud over det ganske danske land. *b <E *h

« Senest Redigeret: 05 Juni , 2013, 12:31 Fra Lene, Rungsted »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #121 Dato: 05 Juni , 2013, 12:41 »
lene. mod tåber kæmper selv guderne forgæves, men de kæmper stadig /o

*b

forstår ikk du bøjer dig i støvet, for mennesker som dem og sender din hane i pleje , netop når han skal gøre sit arbejde. med at styre flokken, men dit valg, og vær tro mod dit hjerte, det har du hele livet *t

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #122 Dato: 06 Juni , 2013, 08:14 »
Lene, sikke nogle fjolser, det er da mennesker med et sølle liv, der ikke har andet at gå op i end at genere andre  <J. Jeg synes da nok din nabo galer højere og værre end din hane nogensinde kan komme til at gøre... Psykisk terror er ikke at kimse af, det synes jeg du skal nævne til manden fra kommunen.

Jeg er enig med dem der siger at du skal holde din sti ren og så holde god kontakt til kommunen. Hvis du kan, så få ham til at lave en skrivelse, der en gang for alle sætter et punktum over for naboerne - at forholdene er beset og fundet i orden m.v. - og at alle klager fremover skal sendes direkte til kommunen, da man ikke vil acceptere nabochikane på et løst grundlag.

Det de gør, er jo langt værre, end det DU gør. Dette mantra må du godt få af mig, og messe det for dig selv hver gang du er ved at koge over   :-\ Vend dem venligt, men bestemt, ryggen, indtil tilstanden - måske og forhåbentlig - en dag forbedres. 

Jeg tager dig med i min aftenbøn (og laver en lille voodoo dukke og prikker i den med nåle med modhager...  ;D ).

Mvh Marianne

Susanne

• Gæst
« Svar #123 Dato: 06 Juni , 2013, 08:49 »
Lene, sikke nogle fjolser, det er da mennesker med et sølle liv, der ikke har andet at gå op i end at genere andre  <J. Jeg synes da nok din nabo galer højere og værre end din hane nogensinde kan komme til at gøre... Psykisk terror er ikke at kimse af, det synes jeg du skal nævne til manden fra kommunen.

Jeg er enig med dem der siger at du skal holde din sti ren og så holde god kontakt til kommunen. Hvis du kan, så få ham til at lave en skrivelse, der en gang for alle sætter et punktum over for naboerne - at forholdene er beset og fundet i orden m.v. - og at alle klager fremover skal sendes direkte til kommunen, da man ikke vil acceptere nabochikane på et løst grundlag.

Det de gør, er jo langt værre, end det DU gør. Dette mantra må du godt få af mig, og messe det for dig selv hver gang du er ved at koge over   :-\ Vend dem venligt, men bestemt, ryggen, indtil tilstanden - måske og forhåbentlig - en dag forbedres. 

Jeg tager dig med i min aftenbøn (og laver en lille voodoo dukke og prikker i den med nåle med modhager...  ;D ).

Det kan ikke formuleres bedre /o

Fuld støtte herfra!

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #124 Dato: 06 Juni , 2013, 09:05 »

Det er lige netop også min plan specielt når der står i reglementet for hønsehold i kommunen at kommunen ikke går ind i enkelt sager. Der er bare det men at jeg NU, hellere vil tale med kommunen end de to naboer.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #125 Dato: 06 Juni , 2013, 09:08 »
Du er en klog kone Lene, lad os andre hystader om at blive tossede på dine vegne, så kan du selv være rolig og fattet igennem processen  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #126 Dato: 06 Juni , 2013, 09:34 »
Tak for de søde ord Ina.  :-*
Jeg bruger jer nu rigtigt meget i mine spekulationer og overvejelser. /o

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #127 Dato: 06 Juni , 2013, 09:42 »
lene

ellers prøv at lade et rygte sive, om at du her en interesseret køber der vil bruge jerres hus som klubhus for ham og hans mc gutter fra ha. så vil de pludselig blive meget glade for dig og dine høns. for så skal de se derres huspriser rasle ned

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #128 Dato: 06 Juni , 2013, 12:13 »
Så har den flinke mand fra kommunen været her.
Jeg er så glad for at det også var ham der havde sagen i 2008.
Han er rigtig god til at forholde sig objektivt og sobert.
Ingen anmærkninger eller påpegede fejl ved hverken gård, hus, antal dyr.

Gode råd til at håndtere folk ....... Og fæ  *f
Han syntes jo som Wanda at jeg skulle invitere folk ind og finde ud af hvad de er bange for eller utilfredse med.

Flere gange roste han os for måden at håndtere det hele på , både vores brev i 2008 og mit svar denne gang.

Jeg satte foden ned og krævede at han skriver til folk at det IKKE er et ureglementeret hønsehold.
som  /3 /3 /3 ellers  skriver i sit røvslikker brev til borgmesteren. Den slags slimeri har de vist heldigvis også filter på for.

Nu tror jeg at jeg vil afreagere ved at klippe græs med min ikke motoriserede plæneklipper. Jeg kan alligevel ikke overdøve den gravko der har drønet rundt i en af underskrivernes have i 14 dage nu. Ham som kun har boet i kvarteret i 1 1/2 måned !!!! Det er så grotesk at jeg snart mangler ord..... Meget usandsynligt !!! 8)

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #129 Dato: 06 Juni , 2013, 12:17 »
Måske du skulle ønske dig en motorplæneklipper af ældre model med gennemtæret udstødning...  <B Og så sørge for at slå græsset RIGTIGT tit. (Det skal man jo når det er en bioklipper...)
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #130 Dato: 06 Juni , 2013, 12:32 »
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=141841#Kap9
§ 19. For at forebygge støjgener kan kommunalbestyrelsen meddele påbud eller fastsætte bestemmelser, som begrænser ikke-erhvervsmæssig anvendelse af støjende, motordrevne redskaber, værktøj og lignende samt generende knallertkørsel eller lignende på privat grund uden for godkendte baner.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #131 Dato: 06 Juni , 2013, 12:38 »
Tak Finn
Ja og du kan tro at jeg har lyst til at gøre en masse.
For det er polsk arbejdskraft der har arbejdet fra kl 7 morgen til 20 aften i alle helligdage.
Men manden har allerede brillieret så meget at der vist kommer sag ud af det med ham og anden nabo.

Oh at være omringet af idioter !!!
Jeg har lige fået nye naboer i det forreste hus (vores, før vi udmatrikulerede) de er søde og rare. HELDIGVIS  7-9-13 og spytte over skulder og alle mulige andre håndslag.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #132 Dato: 06 Juni , 2013, 12:47 »
Åh Lene, hvor er det godt at høre! Er det ikke dejligt at have kommunen i ryggen? Så kan du jo være ligeglad med de idioter fremover  /o

Og hvor er det godt Jeres kotelet-nabo er sød og rar, tænk hvis I skulle dele indkørsel med rakkerpak og djævleyngel...

Hvor bliver jeg mere og mere glad for at bo på landet med flere hundrede meter til naboerne (hvoraf den ene er stokdøv og den anden er ligeglad  :D )
Mvh Marianne

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #133 Dato: 06 Juni , 2013, 19:17 »
Nu tror jeg at jeg vil afreagere ved at klippe græs med min ikke motoriserede plæneklipper. Jeg kan alligevel ikke overdøve den gravko der har drønet rundt i en af underskrivernes have i 14 dage nu. Ham som kun har boet i kvarteret i 1 1/2 måned !!!! Det er så grotesk at jeg snart mangler ord..... Meget usandsynligt !!! 8)

Vil du låne min havetraktor?? Den har sønnike og mig sat sidepipe på  ;D Den tror jeg godt kan overdøve den gravemaskine  <B
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #134 Dato: 06 Juni , 2013, 20:23 »
vi vil da stadig gene komme med 5 unger... ha har godt det er overstået, så kan du vel hente din hane igen ;D
 sikke nogle tumper du skulle slås med!
høns, ænder, hunde, katte...