Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg lige prale lidt  (Læst 79565 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #105 Dato: 05 Maj , 2009, 10:58 »
 :D Jeg bruger nogle brænde som jeg har til at ligge på jorden, der er ret mange bænkebidere under sådan et stykke brænde, men nu skal der købes melorme levende  <R der skal jo kræses om mine to små vagtler  :D
« Senest Redigeret: 05 Maj , 2009, 14:15 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #106 Dato: 05 Maj , 2009, 14:17 »
Ja melorm kan man altså ikke skaffe heromkring jeg må se i farmland i Horsens de skulle have nogle, ærgeligt når jeg nu lige synes der skulle hygges om de små.

Men hold op jeg synes de grisser i mit drivhus, mon det er for tørt, intet er rent derinde  :D selv plantesækken er støvet ja planterne er også meget støvet de må sandbade meget, jeg tror de skal have det brusebad  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #107 Dato: 05 Maj , 2009, 14:22 »
Vores vagtler ser ud til at nyde, hvis jeg "leger regnvejr" i drivhuset.
Jeg sætter spreder på vandslangen og vander egentlig oppe under taget, så det kan dryppe ned. ;D
De to små fiser rundt bagefter og plasker i pytterne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #108 Dato: 05 Maj , 2009, 14:32 »
Berit,Jeg kommer lige fra drivhuset og har tænkt nøjagtig de samme tanker som dig mht. støv. Luften var helt ulden af støv for vagtlerne havde lige boltret sig.
Har nu fundet ud af at de også kan li ananas kirsebær planten !

Mon de kan li og tåle en hirse kolbe ? Bjarne .....*e

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #109 Dato: 05 Maj , 2009, 14:44 »
Vagtler kan både tåle og li hirse og for den sagsskyld lidt blå valmuefrø, men det er igen noget der feder meget så det skal være i små mængder, jeg tror de har bedst af Bjarnes specialblanding og lidt ( JA jeg ved det godt  ::) ) krible-krable dyr ved siden af, det er som med høns at fede dyr yngler dårligt...

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #110 Dato: 05 Maj , 2009, 15:00 »
Så må hirse være lørdags slik...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #111 Dato: 05 Maj , 2009, 16:28 »
Jeg har også douchet mine med en vandforstøver, det lod det til at de godt kunne lide.
Jeg har lige haft mit barnebarn, Sif på 4½, med der ovre, det tog de i stiv arm og lod sig som vanligt håndfodre med lækre melorm.
Vi er oppe på otte æg nu, hvis altså ikke der ligger flere dybere nede.  *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #112 Dato: 05 Maj , 2009, 19:53 »
Jeg har læst at vagtler ikke bryder sig om små børn, men Sif har altså lige håndfodret mine med melorm. Tøsen er bare så sej: hun holder uden videre de melorm imellem fingrene!  *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #113 Dato: 05 Maj , 2009, 20:00 »
Det er den helt rette overskrift til dine indlæg Marianne.
Jeg er slet ikke GRØN af misundelse.

Du må altså lige charme Finn til at ligge den opkast smiley ind under de faste. Sådan så en it analfabet som mig kan være med på den.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #114 Dato: 06 Maj , 2009, 08:27 »
Ja jeg er da heller ikke grøn af misundelse
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #115 Dato: 06 Maj , 2009, 12:12 »
Jeg synes at det er glædeligt at de ikke er bange for børn.
De gange jeg har haft problemmer med børn i volieren, kan det skyldes at nogle af duerne og fasanerne er meget bange for små børn, af hvilke grund ved jeg ikke, men hvis først nogle enkelte fugle bliver banger smitter det lynhurtig til de andre og det er svært at se hvem der har startet hele stres senariet. Det har flere gange resulteret i at duer vagtler og fasaner har fløjet meget hårdt mod tråden og da der er 20 meter fra den ene ende til den anden giver det et grimt brag når de pluselig stoppes af træden på endegavlen og et par gange har jeg fundet duer og fasaner dar har været ilde tilredt i forbindelse med møde med tråden. Jo fære fugle der er jo mindre ser problemet ud til at være og det er glædeligt at også børn kan få glæde og fornøjelse af vagtlerne. Jeg har også oplevet dette i forbindelse med besøg af en med en papkasse som vedkommende trode var en flyvemaskine propel. En der farede hele volieren rundt med en mobiltelefon gav samme problemmer. Jeg var dsv. nød til at oplyse dem om at inden stoppede de eller også måtte de forlade volieren omgående. Ofte kommer der flere hundre besøgende i min voliere årligt og normalt opføre folk sig ganske fornuftigt og der er ikke problemmer. Jeg har prøvet at have 37 menesker på besøg af en gang unden de mindste problemmer, når blot de holder sig på gangen der er i siden af volieren er der ikke problemmer.

Omkring støv i drivhuset. Jeg tror ikke at det vil være noget problem at give det meget tørre jord lidt vand så det ikke støver så meget, samt at finde en balje eller lignede og fylde lidt tørt vasket sand, eller tørt strandsand i. Så vil man kunne undgå meget støv i drivhuset.

Omkring melorme kan jeg forstå at det er uhyggelige meget man giver for selv meget små potioner. Så vidt jeg husker plejer jeg at give ca. 80 kr. pr. kg plus evt forsendelse.

Der blev også spurgt om hirsekolber. Dette er udemærket til vagtlerne og giver dem lidt tidsfordriv. Vagtler og andre fugle har som vi andre også behov for at opleve lidt hver dag.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #116 Dato: 06 Maj , 2009, 14:43 »
Tak for guldkorn igen.

Jeg har gravet en lille balje med vasket sand ned så det ligner et helt lille pool område.
Det er vel 2960.. ::)

De blå skæl vagtler hos mig er stadig meget sterotype i deres adfærd. De flakser dog ikke rundt, men pisker frem og tilbage langs med ruderne.
Jeg håber at de snart falder lidt mere til. Idag er det en uge siden at de kom så de skal jo også lige ha en chance.
De er heldigvis ikke yderligere skræmte når mine sønner sidder på de små taburetter og beundrer dem.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #117 Dato: 06 Maj , 2009, 15:11 »
Omkring Sif og vagtlerne, vil jeg lige oplyse, at hun er en lille god og fornuftig pige. Vi havde instrueret hende i, at hun skulle gå stille og forsigtigt, og at hun ikke måtte tale for højt. Vi voksne har jo i sidste ende ansvaret for at børn og dyr får en god oplevelse ud af samværet.
Jeg kan også se, det støver lidt i drivhuset, men ikke værre end at vi kan klare det.
Vagtlerne er helt tydeligt glade, når vi kommer ind, og opfører sig meget forventningsfuldt: "hun har vel noget godt til os?"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #118 Dato: 06 Maj , 2009, 20:54 »
Så er vi oppe på NI æg!
 <Y <Y <Y <Y <Y <Y <Y <Y <Y <F <F
Og to smukke hvide vagtler, som i den grad har lært at madvognen kommer, når der kommer mennesker i drivhuse  *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #119 Dato: 06 Maj , 2009, 21:48 »
Ej, hvor jeg glæder mig til at høre om kyllingerne, når de kommer.
Især når du får så mange, at du er nødt til at sælge mig et par istedet for de der yngle-handicappede, jeg har ;D