Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg lige prale lidt  (Læst 105437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #75 Dato: 03 Maj , 2009, 08:52 »
Mine fine lille hane, som nu officielt hedder Bob White  efter forhandlinger med Sif, spiste af hånden i dag  *y
Ja, jeg indrømmer lidt snyd, han spiste af foderpincetten, jeg kan simpelthen ikke røre de klamme melorm! Bænkebidere, larver, pupper, orm og den slags (dog ikke edderkopper), kan jeg sagtens rører ved og holde, men melorm er simpelthen for klamme og gør mig helt dårlig.
Jeg tror det er den måde, de ligger og vrider sig mellem hinanden og så måske mængden?
Hvis jeg nu mødte en enkelt larve af samme type under havearbejdet ville jeg jo samle den op og give den til den nærmeste kylling eller høne.
Både Ariel og Bob stod lige for fødderne af mig og spiste, dvs. Bob tager melormene, og giver dem til Ariel. Hvor er det sjovt
Sikke en god måde at starte dagen på.
« Senest Redigeret: 03 Maj , 2009, 08:55 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #76 Dato: 03 Maj , 2009, 08:54 »
God morgen, Marianne,
Det lyder totalt hyggeligt med de små vagtler! Jeg skal nok følge trop på et tidspunkt, måske når vi har været på sommerferie... Det kan jo ikke vente til næste år, vel...  ;D
God søndag!
Mvh Marianne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #77 Dato: 03 Maj , 2009, 09:04 »
Åh Marianne hvor må du være glad, og sikke en skøn oplevelse på en søndag morgen, ja jeg giver jo kun tørre melorme, jeg har som dig de levende er for klamme, men jeg vil da også gerne at de spiser af hånden, så jeg må købe de ulækkere dyr  *e
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #78 Dato: 03 Maj , 2009, 09:36 »
Tak Marianne og Berit.
Ja selvfølgelig skal du da have vagtler, Marianne! Hvad er et drivhus uden vagtler?  ??? Og det kan absolut IKKE vente til næste år  *f
Berit, du skal bare have en foderpincet med, så kan det lige gå an. Hvem ved, måske bliver jeg så hærdet på et tidspunkt, at jeg også kan røre ved melorm.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #79 Dato: 03 Maj , 2009, 11:00 »
Det lyder super hyggeligt med nærkontakten. Til vagtlerne altså ikke melormene.

Ja, Marianne N du skal da også ha sådan nogle små drivhus venner. *o

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #80 Dato: 03 Maj , 2009, 11:39 »
Melorme er altså bare et hit. Man vænner sig til dem efterhånden.
Det bedste ved at købe dem, er, hvis der er en ung, uerfarn ekspedient i dyrehandlen. De kan altså orme sig mere end melormene ;D ;D

Selv synes jeg fornøjelsen ved at se de små kræ (altså vagtlerne) nyde dem, langt overstiger væmmelsen ved at røre dem.
Men pincetten er da en god mellemvej til håndfodring.

Hvor lyder Bob galant, Marianne. Det er vores sølvvagtel han godt nok ikke. Han tager, de bedste bidder selv!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #81 Dato: 03 Maj , 2009, 11:44 »
Han ER galant, han spiser slet ingen melorm, men tilbyder dem alle til Ariel. Måske skulle jeg sætte Søren over og studere vagtlers adfærd  <A
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #82 Dato: 03 Maj , 2009, 14:00 »
Tine må vi så lige se lidt billeder af dine sølv vagtler ! ( siger hende der kun liiige har lært at sætte billeder ind  ;) )

Jeg må også ha fundet en melorme pusher !

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #83 Dato: 03 Maj , 2009, 17:04 »
Han ER galant, han spiser slet ingen melorm, men tilbyder dem alle til Ariel. Måske skulle jeg sætte Søren over og studere vagtlers adfærd  <A

Måske synes Bob også, at melorm er klamme  <R <T <:
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #84 Dato: 03 Maj , 2009, 17:08 »
Iøvrigt marianne

Tillykke med navne ændringen, det skulle vist nok være populært iøjeblikket  ;D
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #85 Dato: 04 Maj , 2009, 00:01 »
Det lyder rigtig godt med de melorme.

Har flere gange brugt dem til silkekyllinger, og det kan hurtigt gøre dem helt trygge ved at komme hen og spise af hånden.

Når i nu alligevel er inde og købe melorme, så prøv at købe nogle af de store græshopper, og giv hønsene dem, det er også rigtig sjovt at se på.
Først tør de ikke rigtig, og senere snupper de dem hurtigt, med benene hængende ud af næbbet...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #86 Dato: 04 Maj , 2009, 00:31 »
Når i nu alligevel er inde og købe melorme, så prøv at købe nogle af de store græshopper, og giv hønsene dem, det er også rigtig sjovt at se på.
Først tør de ikke rigtig, og senere snupper de dem hurtigt, med benene hængende ud af næbbet...

Det her bliver værre og værre  <R <R <R  Tre af de grønne til den!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #87 Dato: 04 Maj , 2009, 02:49 »
Melorme og andre gode sager kan købes og sendes fra nedenstående link/foretning.

http://www.webber.dk/foder/foder.html

Jeg kan kun anbefale vare fra dette firma. Jeg har endnu ikke prøve får andensorterings vare fra dette firma det er bare i orden.

Omkring melorme, så kan jeg fortælle at en af mine fuglevenner der har Shamadrosler, bruger at riste dem på panden i honning. Dette skulle være en delikatesse for fuglene. Dette bruges meget i Tyskland og Holland. 

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #88 Dato: 04 Maj , 2009, 07:11 »
Pyh, Bjarne, jeg troede lige et øjeblik, du ville til at foreslå, at JEG skulle spise de honningristede melorm. <R <R <R <W
Jeg giver 1 kr/g for melorm i min dyrehandel uanset størrelse, jeg ved ikke om det er dyrt eller billigt. Man skal jo nok købe en vis mængde, hvis man skal tænke på porto osv.
Hvor lang tid kan man have melormene, inden de begynder at forpuppe sig og blive til biller?
Jeg opbevarer mine melorm i en lille plastspand med låg med huller, der er havregryn i spanden, og så et stykke fugtigt sammenkrammet køkkenrulle.
Og de kære vagtler spiser af hånden nu, enten Sørens hånd eller min foderpincet  *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #89 Dato: 04 Maj , 2009, 07:33 »
Spiser Vagtler ikke spyflue-larver ? det er jo nemt selv og lave...
Et stykke gammelt kød fra fryseren i en spand, en dag på græsplænen i solskin, så går der ikke mange dage før det myldre frem med larver, høns kan vel også æde dem ? man kan jo bore nogle 10 mm. huller i låget til spanden, lægge spanden ned, så er det jo en hel foder-automat...  ::)