Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det tilladt at komme med et udbrud? Update m/billeder i #7  (Læst 3437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
For jeg vil meget gerne komme med et GLÆDESudbrud! *p

I morgen får jeg yderligere 10 skånske kyllinger! *y *y *y

-og så "kom jeg til" at bestille yderligere 4 hvide silkekyllinger, som også kommer med i morgen *r

Jeg føler mig bare som jordens heldigste!!!!!! *p Og kan bare SLET ikke vente på at vi skal lave den store hønsegård færdig her i weekenden!  *p Og mine skønne kyllinger, som stadig mest er inde i hønsehuset, kommer løbende ud hver gang de hører jeg kommer ned til dem! Årh, det er sand lykke! Jeg tænkte på et tidspunkt inden jeg fik dem...hvad nu hvis jeg i de her 9 år, hvor jeg bare har drømt om at få høns (*r), har gjort det til noget som det slet ikke er i virkeligheden  :-\ Og at det viste sig at blive en sur pligt  :-\ Men faktum er at det er ENDNU bedre end jeg drømte om! *p Jeg nyyyder bare at gå ned til dem, og hver gang jeg ser mit snit til det, sidder jeg nede hos dem og beundrer dem!  <L

Ej, må hellere stoppe, inden nogen får mig indlagt!  ;D Jeg er ihvertfald bare SÅ glad for at have fået høns!!!  ;D
« Senest Redigeret: 14 April , 2009, 22:57 Fra Christina »

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Er det tilladt at komme med et udbrud?
« Svar #1 Dato: 14 April , 2009, 00:40 »
Ej hvor dejligt jeg kan godt forstå dit udbrud, kender det fra mig selv.

Tillykke med alle dine kyller  <I
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

zilles mor

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14 April , 2009, 00:52 »
Ja, sådanne udbrud kan man ikke få for mange af. *o  Man kan næsten blive helt skruk ;)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 14 April , 2009, 08:47 »
 :D Det er så skønt at se på de hønser, det tager meget af ens fritid med de høns fordi man bruger så meget tid på at sidde og kigge på dem.  *h så længe at vi holder det her på forum bliver vi nok ikke indlagt. *p *p *p
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 14 April , 2009, 09:00 »
Velkommen i klubben, Christina.....Vi kan da altid satse på at blive indlagt sammen, så har vi da noget at snakke om  *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mette Nygaard

• Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
« Svar #5 Dato: 14 April , 2009, 22:16 »
Den klub (og den afdeling) vil jeg også gerne optages i  :D

Krav til optagelse: x antal modtagne overbærende blikke og suk ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 14 April , 2009, 22:25 »
KAn vi finde en afdeling med en lækker læge så??? ;) Jeg har haft den sygdom i snart et år, så jeg er vist også klar til indlæggelse ;)

Christina; du er ikke alene. Der er bare ikke noget skønnere end at kigge på høns og kyllinger.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 April , 2009, 22:52 »
Årh, det er skønt med nogle ligesindede! ;D Tænk alligevel, at man skulle finde så mange, som er lige så hønsetossede som en selv! *g Så skal I altså lige se nogle billeder jeg tog af dem *r

Her er de nyankomne høns, som er 11 dage yngre end de "gamle", lige ankommet, og blevet sat ind i huset. De var noget nervøse, og stod HELT stille. (Beklager de grimme vægge, sådan var de da jeg overtog huset! Aner ikke hvad det er og kan ikke få det af ???)

Jeg havde lukket lemmen til "de gamle", som var udenfor, og ventede lidt med at lade dem komme ind. Til sidst lod jeg dem komme ind, og jeg troede egentlig der ville være lidt hønsekamp, men heldigvis kikkede de bare lidt på hinanden, og så var det det! :D Og ja, det er tilladt at brække sig i lårfede stråler af grin, over mit forsøg med hønseringene! ;D Jeg havde givet alle dem på inden de nye kom, så jeg kan kende dem fra hinanden, når de bliver ældre, men næste gang jeg var nede hos dem, havde kun 2(!) dem stadig på! :D Tror måske de skal være liiiidt ældre, før de passer bedre ;D

Nåe ja, så var jeg jo også lige kommet til at spørge om jeg kunne købe 4 hvide silkehøns i stor, og sandelig om ikke disse små vidundere var med!

De er bare SÅÅ cute, og står ude i trappegangen hvor jeg kan kigge til dem hele tiden, samtidig med at de har ro  *h Årh, de er bare så søde!

Og lige et sidste, som jeg tog gennem et af de dér huller i kassen!

« Senest Redigeret: 14 April , 2009, 22:54 Fra Christina »

Offline JanR

• Passiv bruger
Sv: Er det tilladt at komme med et udbrud? Update m/billeder i #7
« Svar #8 Dato: 14 April , 2009, 23:39 »
Skønne billeder.... Ja når man først kommer igang ::) så er det sgutte til og få hold i igen *o..
Jeg kæmper en brav kamp for at følge med til og bygge til :D....
Fandt en legehus på gul og gratis.. Den nåede jeg ikke engang og få sat hvor det var planlagt.. Så kom der lige lidt høns tilsalg også var den i brug.. Så pas på.. Det kan gå stækt <P <L......

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 April , 2009, 23:46 »

Det er helt forståeligt, at du er forelsket, de er herlige.  Den der alder, hvor de ikke mere er dunede og heller ikke rigtige høns er så charmerende  :D

De ser godt nok noget betuttede ud i deres hjørne  ;D

Fine billeder  <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 April , 2009, 05:30 »
Beklager de grimme vægge, sådan var de da jeg overtog huset! Aner ikke hvad det er og kan ikke få det af

Jeg tror det er de færreste steder hvor der er smukt blomstret tapet på væggene  ::)
Det du evt. kunne gøre var at kalke det med hydrat-kalk, du får fine hvide vægge og alt utøj bliver slået ihjel, hydrat-kalk er både nemt og bruge og er en meget billig løsning.  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 15 April , 2009, 06:56 »
Jeg synes dine kyllinger er aldeles bedårende  <L <L
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #12 Dato: 15 April , 2009, 08:40 »
Hvor har du mange skønne kyllinger både store og små, som før skrevet nogle tidsrøver
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #13 Dato: 15 April , 2009, 11:16 »
De er da voldsomt søde  *p. "Lømler" er efter min mening langt fra kønne, men der er nu noget charmerende over dem alligevel. Dunboldene er og bliver super skønne og det bliver de faktisk ved med at være - også når de kommer i "lømmelalderen"  <O

... Og ja, det er tilladt at brække sig i lårfede stråler af grin, over mit forsøg med hønseringene! ;D Jeg havde givet alle dem på inden de nye kom, så jeg kan kende dem fra hinanden, når de bliver ældre, men næste gang jeg var nede hos dem, havde kun 2(!) dem stadig på! :D Tror måske de skal være liiiidt ældre, før de passer bedre ;D
Måske skal du bare købe nogle mindre til at starte med. Ideen er da god synes jeg. Mine har også ringe på, så jeg kan kende forskel, det er lidt sjovere, når man ved hvem der er hvem. Gad vide om man kan få nogle til daggamle kyller... ???

Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 15 April , 2009, 12:17 »
Tak for alle jeres kommentarer! Det er bare det bedste, når man lige kikker ind, og så er der kommet søde svar! *p Jeg synes det er så fedt, at der er så mange herinde, som har det på samme måde som mig! Jeg snakkede lige med en kollega i telefonen her i går, og kunne ikke lade være med at fortælle hende at jeg havde fået kyllinger! *r Men jeg synes ikke rigtig hun lagde samme entusiasme for dagen, som jeg selv gjorde! :D

@Bjørn: Det var en rigtig god idé! Kan man købe det i Land & Fritis, monstro? Og står der på hvordan man gør? *r

@Frk.olsen: Der var kun den ene størrelse,hos America-Thisted... Mon man kan finde dem mindre andre steder?