Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hund kom, den så, den sejrede.  (Læst 23409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Hund kom, den så, den sejrede.
« Svar #15 Dato: 06 April , 2009, 13:22 »
Flot tilbud Carsten...
Dejligt at ha et sådan i baghånden, selvom man jo ikke håber at det bliver aktuelt..

@Sigurd
Jeg ville også skumme over sådan en kommentar.
Havde hun samvittighed til selv at henvende sig ?

MVH Lene

Offline Sigurd

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 06 April , 2009, 14:13 »
Nej hun havde ikke gjort noget for at henvende sig,

hun nævnte at vi ikke havde været hjemme da hun havde forsøgt at henvende sig.

Men kunne berette at hun havde set en sort labrador løbe rundt i haven da hun gik forbi dagen efter (søndag)... Det min sorte labrador som kun løber rundt i haven når vi er hjemme, udover det faktum vi selvfølgelig var hjemme hele søndagen. Så hun havde vist ikke gjort sig synderligt umage ;)

En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Offline Sigurd

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 April , 2009, 09:46 »
Hej Alle!

Da ejermanden ikke har betalt det aftalte beløb – 200 kr, er sagen genåbnet. Denne gang med tungt skøds og Carstens vejledning.

Jeg vil holde forum opdateret.

MVH
Sigurd

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 07 April , 2009, 10:27 »
Så kan hun lære det kan hun!  Jeg syntes det er godt at du ikke bare lader stå til.  Det er jo skammeligt at hun ikke fik styr på din køter allerede da den havde fat i den første høne, men at den fik lov til at skamfere flere inden en tredje person var nød tila t gribe ind. Jeg tro hvis det havde været min hund, så ville jeg da have råbt og skreget af den, så ingen i hele nabolaget kunne undgå at høre mig ;)
Min hund sad engang fast i ører på naboens hund, og der var da ingen tvivl, min forsikring blev kontaktet omgående, og så var den potte ude af verden rent økonomisk, og den stakkels hund fik en kurv med guf som undskyld herfra, det er da det mindste man kan gøre.

Hvorfor er mennesket så ligeglade??? øv!

JEg syntes faktisk hendes opførsel også kræver en tur i lokalavisen. Smid et læserbrev, eller kontakt den lokale journalist og bed ham skrive en artikel om sagen. Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en race konens hund er, men det er jo ret hot-stuff i tiden når især kamphunde angriber andre dyr/mennesker, og DF har faktisk lavet et lovforslag om at kamphunde ALTID skal have mundkurv på når de er ude at blive luftes, og jeg syntes faktisk det er helt ok! faktisk kan jeg slet ikke se hvad der berettiger deres eksistens! og det er altså en hundeelsker af format der udtaler sig her, men ser jeg en kamphund, så går jeg altid over på den anden side, de er avlet til at dræbe, de er ikke til at stole på!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 April , 2009, 10:34 »
Hej Sigurd.

Du skal bare give ham/hende kniven  :P (altså i overført betydning  ::))

Så kan det være at vedkommende lærer at holde styr på sin hund.

Jeg har selv 4 af slagsen, som sandsynligvis desværre godt kunne finde på at lave samme nummer som den hund du taler om. MEN jeg ville have det forfærdeligt og ihvertfald erstatte det min hund havde ødelagt.
Vedkommende med den hund er svært dum, for det var ret billigt sluppet med 200 kr i erstatning  8)

Held og lykke med det  ;)
Knus herfra

Offline Sigurd

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 April , 2009, 11:13 »
Hej igen,

Det mest fantastiske ved det hele er faktisk at, hunden er en ganske almindelig hvid terrier. En race man normalt omtaler med et smil, ”ja – han/hun larmer bare, men han er blid som et lam.”

MVH
Sigurd

kirke

• Gæst
« Svar #21 Dato: 07 April , 2009, 15:36 »
Hej,
Jeg synes det er så ærgerligt for dig at miste dine høns, og at hundeejeren ikke vil påtage sig sit ansvar.
En hund skal selvfølgelig ikke løbe løs omkring, for så har man ikke kontrol over den , som man skal have i følge loven. Det kan ske , at den smutter, men så må man som ejer også betale for evt. skader.
ALLE hunde er potentielle dræbere og ikke kun "kamphunde" (hvad det så end er-er det bare fordi de ser stærke ud??-så føj da!)
ALLE hunde er rovdyr og næsten ALLE hunde har et byttedrift.

Men husk lige på , at de fleste terriere er fremragende jagthunde, der også kan være blide som lam!

Jeg håber den pågældende hundeejer besinder sig, og betaler dig din retmæssige erstatning!
 MvH Kirke

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #22 Dato: 07 April , 2009, 15:43 »
En kamphund er en race der er bevidst fremavlet til formålet, der er altså en forskel! Og ja alle hunde kan få blodsmag, men nogle racers adfærd er bare langt mere ekstrem, og det har intet med udseende at gøre, men klart de ser stærke ud, de er jo avlet til kamp, så nytter det jo ikke noget at de har fysik som en basset hound ;)
Men bl. amstaff som er blevet så populær, er en kamphunderace. og der er forskel på kamphunde og muskelhunde!
Bare lige for at uddybe min mening, da jeg lige fornemmede at der var et lille behov herfor!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 07 April , 2009, 15:56 »
Jeg må nok lige støtte Wanda. Hun nævner amstaff, og jeg har talt med en hundepsykolog om lige netop den slags, og denne fortæller at amstaffen er "programmeret" til at ville angribe. Det er ikke et spørgsmål om, men hvornår den gør det.
Ud over det kan alle hunde være mere eller mindre godt opdraget, men det er jo en helt anden historie.  <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 14 April , 2009, 17:03 »
Nu har vi jo en hundepension, og derfor ser vi nok flere hunde end de fleste. Her er det ofte labrador krydsninger/ alm labrador eller Schæfer der er de sky, knurrende eller dem der bider efter os. Det er ikke fordi de er sådan alle sammen SLET ikke. MEn når der endelig er en så er det for det meste de racer.

Er selv blevet bidt af hunde to gange før. Den ene gang overfladisk (benet) af en rotweiler. Den anden gang en lille terrier af en art. Den var så rar at efterlade et evigt minde på hånden. Nå skidt pyt.

Tilbage til din sag!

Jeg synte godt nok det er ringe af hende... Håber hun får sådan et par på hovedet (ikke bogstaveligt ment) :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #25 Dato: 15 April , 2009, 09:11 »
Hejsa
Skulle vi nu ikke lige holde kamphundedebatten ude af det her. Der er jo åbenbart tale om en lille terrier (formegentligt en 'westie'???). En terrier er en selvstændig jæger (hovedparten af dem har jagtinstinktet totalt intakt). En hund man selvfølgelig ikke giver muligheden for at slipper løs, hvis der er den mindste chance for at den så kan komme afsted på jagt  *s. Jeg er selv hundeejer og hundetræner og bliver simpelt så gal - og skuffet - over hvor hensynsløst og sløset mange hundeejere opfører sig. 
Rent juridisk er der jo ikke nogen som helst tvivl om at Sigurd har retten på sin side og at hundeejeren bare har at betale ved 'kasse 1' (hundeejeren overtræder både hundeloven og lov om mark og vejfred).
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #26 Dato: 15 April , 2009, 09:18 »
Er der noget nyt i sagen sigurd ?
Mvh Lene

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #27 Dato: 15 April , 2009, 10:04 »
"Løse hunde må skydes
Hundeloven er altid gældende – uanset om man færdes med hund i eller uden snor. Den siger, at det altid er hundeejerens ansvar at have sin hund under kontrol.
Ifølge Naturbeskyttelsesloven skal hunde føres i snor i naturen. På strande må hunde dog, hvis man har kontrol over dem, være løse i perioden fra 1. oktober til 31. marts. Dog kan den lokale kommune eller politiet vedtage særlige regler, som begrænser denne regel.
Ifølge Lov om Mark- og Vejfred må strejfende hunde skydes, hvis der er advaret skriftligt til ejeren eller i dagspressen."

Ingen tvivl om, at det er hundeejerens ansvar, og som det kan ses af ovenstående, så er der mulighed for voldsomme konsekvenser !

Det er nok oftest netop "klappehunden", der er problemet - brugshunde har enten en ordentlig opdragelse, eller i det mindste en ejer, der kender hundens tilbøjeligheder !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 15 April , 2009, 10:23 »
Sig mig engang, hvilken planet er du fra Bent??????

Man må IKKE skyde hverken løse hunde eller katte, hverken som jæger eller "alm." menneske.

Er du vanvittig, siden du lukker sådan noget ud??

Undskyld, men jeg bliver edderspændt tosset når en lukker sådan noget ud, uden at vide en disse om det.

Tag og læs vedhæftede, "Hundeloven", der står intet om skydning af hunde, men derimod skal politiet ind og kan tage hunden med hvis advarsler til ejeren bliver overhørt. Det andet er selvtægt og det er så vidt jeg ved stadig forbudt og strafbart.

Så kære Bent; Tænk før du taler.....

http://www.cairn.dk/info/hundeloven.htm

eller:

http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-6403969.html
« Senest Redigeret: 15 April , 2009, 10:26 Fra LisbethPilkjær »

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #29 Dato: 15 April , 2009, 10:37 »
Bent har ret, man må godt skyde omstrejfende hunde og katte HVIS og kun HVIS dyrets ejer i forvejen er advaret! Hvis ejeren er ukendt, så kan man advare igennem dagspressen. (Angribes egne husdyr, behøver man dog ikke advare i forvejen.)

Så det er helt korrekt at løse hunde må skydes, men skal nok kun anvendes som en sidste løsning...

Det er ikke hundeloven, men mark og vejfred der gælder her
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=8560#KIV
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi