Hej
I går (23. dagen) hvor jeg havde opgivet udrugningen og skulle til at rydde op, fik jeg en overraskelse. Selv om jeg ikke havde hørt noget, var der altså et æg, hvor der var udbryder aktivitet. Hurtigt på med låget igen og ikke sige noget til børnene. For tænk hvis den ikke kom helsindet ud. Jeg har holdt vejret lige siden, men her til morgen er der en våd, men klækket kylling. OG selvfølgelig 2 begejstrede børn der ikke kunne overhøre den ivrige pippen. Jeg lytter og lytter, men synes ikke jeg kan høre, der er "andre" der svarer. Modsat så havde jeg jo ikke hørt denne kylling på forhånd.
Er der nogle der har erfaringer med sene klækninger? Jeg ved, de har fået for lidt varme i den første uge og at det kan give forsinket klækning, men hvor forsinket, er forsinket? Jeg startede rugningen sidst på dagen fredag for 3 uger siden. Det vil i følge skemaet gøre i dag til 24. dagen. Det er vel sidste chance? Jeg regner med at jeg vil beholde kyllingen i rugemaskinen så længe som muligt og så gå alle æg igennem i aften eller sidst på dagen for at tjekke om der er aktivitet.
Kan der være håb om flere kyllinger?

?